27.03.08 р. № 22

Про підсумки проведення ботанічних стажувань у рамках Всеукраїнського Інституту біологічних стажувань обдарованих школярів в 2007-2008 навчальному році

Відповідно до Орієнтовного плану всеукраїнських і міжнародних масових заходів з учнівською та студентською молоддю Міністерства освіти і науки України Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді та Інститут ботаніки ім. М.Г.Холодного НАН України протягом 2007-2008 навчального року провели ботанічні стажування в рамках роботи Всеукраїнського Інституту біологічних стажувань обдарованих школярів
Ботанічні стажування проводяться щороку в два етапи.
І етап проведено з 5 по 11 листопада 2007 року;
ІІ етап - з 17 по 22 березня 2008 року.
У 2007-2008 навчальному році проводилися стажування для учнів першого та другого року навчання.
Учасниками першого року навчання ботанічних стажувань стали 25 учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів із Львівської, Житомирської, Вінницької, Сумської, Закарпатської, Хмельницької, Черкаської, Дніпропетровської, Чернігівської, Волинської, Одеської областей.
За результатами проведення ботанічних стажувань:

НАКАЗУЮ:

І Надати свідоцтво (за підписом директора Інституту ботаніки ім. М.Г.Холодного НАН України, члена-кореспондента НАНУ, доктора біологічних наук, професора Дідуха Я.П. та директора НЕНЦ, доктора педагогічних наук, професора Вербицького В.В.) учасникам, які повністю виконали завдання партнерського контракту та пройшли ботанічні стажування на базі профільних відділів Інституту ботаніки ім. М.Г.Холодного НАНУ:
1. Кузьмішиній Світлані, учениці 11 класу НВК №9 м. Луцька.
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "Проведення інвентаризації біоти національних природних парків і заповідників України".
Базовий відділ - систематики та флористики рослин.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Сучасний стан флори лісового заказника «Урочище Воротнів».
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ - Оптасюк Ольга Михайлівна, кандидат біологічних наук.
2. Чайці Дар'ї, учениці 11 класу СЗШ №28 м. Житомира.
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "Синантропна флористика та урбанофлористика".
Базовий відділ - систематики та флористики рослин.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Карантинні та інші заносні види, що потребують контролю у м. Житомирі»
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ - Губар Любов Максимівна, кандидат біологічних наук.
3. Капець Надії, учениці 11 класу ЗОШ №1 м. Коростишева Житомирської області.
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "Вивчення таксономічної різноманітності лишайників".
Базовий відділ -ліхенологія та бріологія.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Поширення та різноманітність лишайників м. Коростишева»
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ -Редченко Олексій Олексійович, кандидат біологічних наук.
4. Літовинській Аллі, учениці 11 класу навчально-виховного комплексу №2 м. Антрацита Луганської області.
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "За допомогою ліхеноіндикаційного картування проведення оцінки стану атмосферного повітря в містах та індустріальних регіонах України".
Базовий відділ -ліхенологія та бріологія.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Вивчення лишайників - індикаторів атмосферного повітря на прикладі окремого району»
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ -Редченко Олексій Олексійович, кандидат біологічних наук.
5. Макару Андрію, учню 11 класу Майданської ЗОШ І-ІІІ ст. Міжгірського району Закарпатської області .
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "Проведення критико-систематичного дослідження певних таксономічних груп грибів".
Базовий відділ -мікологія.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Дослідження грибкових хвороб лісу та практичне використання ураженої деревини»
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ - Придюк Микола Павлович, кандидат біологічних наук.
6. Крижанівському Олександру, учню 11 класу Староушицької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. екологічного напряму Кам'янець-Подільського району Хмельницької області.
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "Хоролого - систематичне дослідження видової різноманітності водоростей України".
Базовий відділ - фікологія.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Провідні види фітопланктону Дністровського водосховища»
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ -Герасимова Ольга Володимирівна, кандидат біологічних наук.
7. Бец Вікторії, учениці 10 класу Староушицької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. екологічного напряму Кам'янець-Подільського району Хмельницької області.
Тема персональної навчально-розвивальної програми: "Радіоекологічне вивчення водоростей та грибів".
Базовий відділ -фікологія.
Кінцевий продукт - науково-дослідницька робота на тему: «Дослідження впливу іонів кобальту та свинцю на одноклітинні зелені водорості роду Chlorella Beij».
Науковий керівник від Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ -Герасимова Ольга Володимирівна, кандидат біологічних наук.

ІІ. Нагородити Дипломом Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАНУ (за підписом директора Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАН України, члена-кореспондента НАН України, доктора біологічних наук Дідуха Я.П.) учасників ботанічних стажувань першого року навчання:
1. Попроцьку Дар'ю, ученицю 9 класу середньої загальноосвітньої школи
№ 16 м. Житомира.
Базовий відділ -екологія фітосистем.
2. Іщенко Наталію, ученицю 9 класу СЗШ №28 м. Житомира.
Базовий відділ -екологія фітосистем.
3. Скурідіну Наталію, ученицю 9 класу ЗОШ І-ІІІ ст. №2 м. Нетішина Хмельницької області.
Базовий відділ -екологія фітосистем.
4. Нагородну Діану, ученицю 10 класу Чорнянського НВО «Дошкільний заклад ЗОШ І-ІІІ ст.» Чемеровецького району Хмельницької області.
Базовий відділ -екологія фітосистем.
5. Пелех Роксолану, ученицю 8 класу спеціалізованої ЗОШ №3 м. Броди Львівської області.
Базовий відділ -фікологія.
6. Тріщенко Катерину, ученицю 10 класу Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №25.
Базовий відділ -фікологія.
7. Карман Вікторію, ученицю 9 класу Тальнівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 Черкаської області.
Базовий відділ -фікологія.
8. Яременко Анну, ученицю 9 класу ЗОШ І-ІІІ ст. № 10 м. Черкаси.
Базовий відділ -фікологія.

ІІІ. До участі у ботанічних стажуваннях (2008 - 2009 навчальний рік ) на другий рік навчання запрошуються:
1. Попроцька Дар'я, учениця 9 класу середньої загальноосвітньої школи № 16 м. Житомира.
2. Іщенко Наталія, учениця 9 класу СЗШ №28 м. Житомира.
3. Скурідіна Наталія, учениця 9 класу ЗОШ І-ІІІ ст. №2 м. Нетішина Хмельницької області.
4. Нагородна Діана, учениця 10 класу Чорнянського НВО «Дошкільний заклад ЗОШ І-ІІІ ст.» Чемеровецького району Хмельницької області.
5. Пелех Роксолана, учениця 8 класу спеціалізованої ЗОШ №3 м. Броди Львівської області.
6. Тріщенко Катерина, учениця 10 класу Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №25.
7. Карман Вікторія, учениця 9 класу Тальнівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 Черкаської області.
8. Яременко Анна, учениця 9 класу ЗОШ І-ІІІ ст. № 10 м. Черкаси. 

                 Директор НЕНЦ                В.В.Вербицький




Відгуки учасників Всеукраїнських ботанічних стажувань

Учасники ботанічних стажувань

Учасники ботанічних стажувань 2007-2008рр.

 

«Ботанічні стажування відіграли велику роль в моєму житті. Саме тут я зуміла знайти та відкрити себе, свої можливості. Тут я мала змогу поспілкуватись з колегами, науковцями, які все життя віддають своїй справі, з надзвичайним фанатизмом відносяться до неї, що повністю змінило моє світосприйняття. Ми мали змогу працювати в Інституті ботаніки ім. М.Г.Холодного з його співробітниками, ділитися досвідом, проводити дослідження, відкривати нове, до цього часу невідоме, що справді вражало нас і викликало почуття гордості. Ботанічні стажування змінили мій погляд на науку. Я побачила, що здобуті знання-це ще не все, що потрібно для того, щоб стати науковцем.
Найголовніше - любов до своєї роботи, пристрасть до нових відкриттів та відданість своїй справі. Тут ми виховали любов до природи та зарядились позитивними емоціями. Звичайно ж тут ми знайшли нових друзів, з якими можна вільно спілкуватись і які розуміють тебе.
Час, який я провела, перебуваючи на стажуваннях можна віднести до окремого періоду мого життя.
Це насправді прекрасно, що сьогодні є кому піклуватись про молодь, про розвиток молодих науковців. Тому я хочу подякувати організаторам ботанічних стажувань за те, що вони дали нам такий шанс. Мені сподобалось цим займатись і я хочу продовжувати свої дослідження.»

Бец Вікторія



За роботою...


«Взагалі, ботанічне стажування - це є великий шанс, щоб поспілкуватися із видатними науковцями України, дізнатися більше про все. Особисто для мене ці два роки, цих чотири сесії пройшли непомітно. Але зараз, коли я тримаю в руках своє свідоцтво, я бачу, що цей час пройшов не дарма, і я пишаюсь собою.
Ботанічне стажування, дало мені перепустку в майбутнє. Тому що в майбутньому я планую поступати на біологічний факультет, де далі розвиватиму свої дослідження. Всі лекції, які я тут прослухав протягом двох років, я можу використати на державних вступних іспитах.
Хочу подякувати всім, хто хоча б хвилину свого вільного часу мені приділив. Це звичайно працівники НЕНЦу, а також вченим Інституту ботаніки ім. М.Г.Холодного.
Всім учням-науковцям першого року навчання хочу побажати наснаги, впевненості, оптимістичності та працелюбності.
Також хочу звернутися до учнів, які ще не знають, що таке ботанічні стажування. Ботанічні стажування - це все: хвилювання, насолода, вірні друзі та партнери. Тож не втрачайте шанс повчитися у науковців.
Я маю надію, що в майбутньому я буду великим науковцем, і також буду навчати, буду передавати досвід, якого мене навчив НЕНЦ.»

Крижанівський Олександр

 

Обговорення роботи
 
 
1


«Для початку, мабуть, слід зазначити, що ідея проводити біологічні стажування дійсно є чудовою в тому плані, що в учнів з'явилася прекрасна можливість обрати можливий напрямок майбутньої професії, вдосконалити знання в ньому.
Особисто для мене, стажування відіграли значну роль не лише у навчанні, але й у моєму формуванні, як особистості. Спілкування з викладачами, з іншими учасниками вже відклалися в пам'яті не просто у вигляді конкретних знань, умінь і навичок, а й також як гарні спогади про цікаво й з користю проведений час.
Я зрозуміла, що людина, аби чогось досягнути, повинна мати не лише певні здібності, а головне-бажання і віру у значимість цієї роботи.
Ботанічні стажування дали мені поштовх до майбутніх власних досягнень.»

Кузьмішина Світлана

 
Доповідь
 
 
І знов...
 

«Мабуть все, що стається з нами це ще один крок до чогось гарного і доброго. Ботанічні стажування є не лише кроком, а і справжнім стрибком. Особисто для мене вони є справжнім шансом реалізувати себе, навчитися багатьом важливим речам і здобути певний досвід роботи. Але окрім професійних знань це велика школа самопізнання і спілкування з людьми, бо постійно знаходячись у великому гурті, ти вчишся бути його частиною, розумітися з людьми, знаходити спільну мову з ними, слухати і прислухатися до когось. Саме тому ботанічні стажування виховують не лише молодих науковців, але й людей, які є співзвучною частиною оточуючого світу.
Звичайно, дуже цінним є ті знання, що нам дають на лекціях науковці й викладачі. Після них з'являться бажання здобувати знання, вчитися, досягати поставлених цілей. Також важливими є зустрічі з психологом, адже під керівництвом професіонала ми можемо відповісти на багато запитань, що не раз ставив перед собою, зрозуміти себе і поставити нові цілі.
Тому ботанічні стажування - це важливий крок у моєму житті, сповнений досвідом, знайомствами і змінами у собі. Гармонічному розвитку і становленню сприяє кожна лекція чи година проведена з керівниками чи консультантами. Кожне знайомство з учасниками стажувань не лише розширює коло знайомств, але й робить тебе цікавим для інших, додає впевненості в собі.
Також я щиро вдячна організаторам стажувань за підтримку і розуміння, терпіння і подаровану можливість побувати на цих стажуваннях»

Капець Надя


На початок сторінки
English   Español   Русский   Français   Deutsch    اللغة العربية‎‎   汉语
Міністерство освіти і науки України
Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді
04074, м. Київ, вул. Вишгородська, 19
тел.: 430-02-60, факс.: 430-02-60
e-mail: nenc@nenc.gov.ua

Вгору

Powered by Etomite CMS.