У Дніпропетровську відбулися обласні конкурсні змагання юних натуралістів „Знаю, вмію, дію – 2015” | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


У Дніпропетровську відбулися обласні конкурсні змагання юних натуралістів „Знаю, вмію, дію – 2015”

На виконання наказу департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 24 квітня 2015 року №304/0/212-15 „Про проведення обласних конкурсних змагань юних натуралістів „Знаю, вмію, дію”, з метою розвитку екологічної свідомості, творчих здібностей та професійної орієнтації учнів, залучення їх до проведення практичної роботи по збереженню та відновленню біологічного різноманіття, підвищення ефективності навчально-дослідної роботи в галузі біології, екології, сільського та лісового господарства, квітникарства, озеленення і ландшафтного дизайну, створення умов для самовдосконалення та творчої реалізації особистості 14 травня 2015 року комунальним закладом освіти „Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді” проводилися обласні конкурсні змагання юних натуралістів „Знаю, вмію, дію”–2015”

Змагання проводилися за напрямами: квітникарство та озеленення, екологія та природоохоронна робота, зоологія, овочівництво, садівництво, лісництво та дендрологія.

До складу журі Змагань були запрошені наукові співробітники вищих навчальних закладів міста, кандидати біологічних та сільськогосподарських наук, представники громадських екологічних організацій, педагогічні працівники комунального закладу освіти „Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді”.

Участь в змаганнях взяли 85 учнів і вихованців загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів з 8 міст: Вільногірська (3 учні), Дніпропетровська (7 учнів), Дніпродзержинська (5 учнів), Жовті Води
(1 учень), Кривого Рогу (5 учнів), Марганцю (4 учні), Нікополя (3 учні), Павлограда (4 учні), Синельникового (4 учні) та 14 районів: Васильківського
(2 учні), Верхньодніпровського (5 учнів), Дніпропетровського (6 учнів), Магдалинівського (2 учні), Межівського (3 учні), Нікопольського (1 учень), Новомосковського (2 учні), Павлоградського (4 учні), Петропавлівського
(1 учень), Покровського (4 учні), Солонянського (6 учнів), Томаківського
(3 учні), Царичанського (3 учні), Широківського (3 учні).

Змагання проводилися за теоретичним та практичним турами.

Учасники заходу також презентували журі змагань домашню роботу (власноруч зібрані гербарії, колекції, особисті звіти про участь в конкурсах, акціях еколого-натуралістичного профілю, щоденники спостережень тощо).

В роботі секції „Екологія та природоохоронна робота” взяли участь
23 учні з мм. Вільногірська (2 учні), Дніпропетровська (4 учні), Дніпродзержинська (1 учень), Жовті Води (1 учень), Марганця (1 учень), Нікополя (1 учень), Павлограда (1 учень), Синельникового (1 учень), Васильківського (1 учень), Верхньодніпровського (1 учень), Дніпропетровського (1 учень), Магдалинівського (1 учень), Межівського
(1 учень), Нікопольського (1 учень), Новомосковського (1 учень), Павлоградського (1 учень), Покровського(1 учень) , Солонянського (1 учень), Томаківського (1 учень) та Царичанського (1 учень) районів.

Виконання теоретичних завдань в рамках роботи секції передбачало виявлення знань учнів про негативні наслідки вирубки лісів та забруднення природних водойм, розуміння відомих екологічних висловів „все пов’язано з усім”, „природа знає краще”, звітування учнів про їх особистий внесок у збереження природи рідного краю. Аналіз виконання учасниками секції теоретичних завдань показав, що порівняно з минулим роком рівень знань учнів з екології покращився.

У практичному турі юним екологам було запропоновано визначити деякі види трав’янистих та деревних рослин, які є поширеними на території Дніпропетровської області, описати їх лікарські властивості та практичне застосування. Також учасникам змагань було запропоновано визначення біологічних особливостей видів птахів родини дятлових.

Більшість учасників секції виявили у практичному турі недостатній рівень знань. Членами журі секції всім учасникам було запропоновано брати більш активну участь в польових екологічних практиках, експедиціях, еколого-краєзнавчих екскурсіях рідно краєм.

Учасники секції представили змістовні домашні роботи з досвіду вивчення та проведення моніторингових досліджень первоцвітів, використання тварин, рослин і грибів як біоіндикаторів екологічного стану довкілля, організації діяльності на екологічних стежках, дослідження шлаково-вугільного сорбенту для очистки стічних вод металургійних підприємств.

Підсумки роботи секції показали, що для підвищення знань юних натуралістів про біологічне та ландшафтне різноманіття педагогічним працівникам необхідно більш активно залучати їх до участі у обласних та всеукраїнських акціях та конкурсах екологічного та природоохоронного спрямування. Для педагогів закладів освіти області існує необхідність приділення більшої уваги проведенню екскурсій у природу, польових практик, організації роботи в еколого-біологічних лабораторіях (ентомології, дендрології, орнітології, ботаніки).

Учасниками секції „Зоологія” стали 16 учнів і вихованців навчальних закладів з мм. Дніпропетровська (2 учні), Дніпродзержинська (1 учень), Кривого Рогу (2 учні), Павлограда (1 учень), Марганцю (1 учень), Нікополя
(1 учень) та районів області – Верхньодніпровського (1 учень), Дніпропетровського (1 учень), Новомосковського (1 учень), Петропавлівського (1 учень), Солонянського (1 учень), Покровського (1 учень), Широківського
(1 учень).

Питання теоретичного туру були складені у відповідності до програм творчих учнівських об’єднань зоологічного спрямування і стосувалися особливостей біології різних класів тварин (Хрящові риби, Кісткові риби, Птахи). Значна увага була приділена питанням пристосування тварин до умов довкілля, видового різноманіття тварин.

Аналізуючи відповіді дітей на теоретичні питання секції, журі констатувало посередній рівень обізнаності щодо систематики тварин, не всі учні показали добрі знання видового різноманіття плазунів та амфібій.

У практичному блоці завдань були запропоновані питання щодо систематичного положення видів членистоногих (тарантул, махаон), приналежності до екологічних груп птахів (на прикладі представлених опудал самки крижня та великого строкатого дятла), визначення особливостей класу ссавців на прикладі скелету кішки.

Практичний тур із зоології продемонстрував достатній рівень знань учнів щодо видової приналежності представлених тварин, правил утримання певних тварин в умовах куточку живої природи.

Всі учасники змагань підготували домашні завдання, серед яких були дослідницькі та реферативні роботи, виготовлені власноруч зоологічні експонати(„Метелик Махаон”, „Розвиток жука-носорога”, „Панно„Комахи”)

Журі секції відзначили, що незважаючи на загальну обізнаність учнів щодо питань теоретичного та практичного турів, керівникам гуртків та вчителям біології необхідно приділяти більшу увагу формуванню цілісного сприйняття дитиною світу живої природи, зв’язку особливостей будови органів та систем органів з їх функціями, вмінню аналізувати, систематизувати, узагальнювати, виділяти головне, робити висновки.

За результатами роботи секції достатній рівень знань теоретичного та практичного турів показали учні міст Дніпропетровська, Дніпродзержинська, Кривого Рогу, Нікополя, Павлограда, Марганцю та Верхньодніпровського, Дніпропетровського, Солонянського районів.

В роботі секції „Квітникарство та озеленення” взяли участь 25 учнів з мм. Вільногірська (1 учень), Дніпропетровська (6 учнів), Дніпродзержинська
(1 учень), Кривого Рогу (2 учні), Марганцю (1 учень), Нікополя (1 учень), Павлограда (1 учень), Синельникового (2 учні) та Васильківського (1 учень), Верхньодніпровського (1 учень), Дніпропетровського (1 учень), Магдалинівського (1 учень), Межівського (1 учень), Солонянського (2 учні), Павлоградського (1 учень), Томаківського (1 учень), Царичанського (1 учень) районів.

В теоретичному турі змагань в цій секції передбачалися питання по агротехніці вирощування однорічних та багаторічних квітково-декоративних рослин, способах розмноження кімнатних рослин та багаторічних рослин відкритого ґрунту. Журі секції відзначило посередній рівень теоретичних знань учнів з квітникарства.

Практичний тур змагань юних квітникарів передбачав визначення насіння квітково-декоративних рослин в колекціях та видових особливостей рослин закритого і відкритого ґрунту. Відповіді учасників секції на практичні завдання змагань теж не відзначалися високим рівнем знань. Керівникам гуртка на місцях слід приділяти більшу увагу ознайомленню дітей з видовим різноманіттям квітково-декоративних рослин відкритого і закритого ґрунту, особливостям насіння квіткових культур.

Учасники роботи секції представили цікаві різнопланові домашні роботи з гідропонної культури вирощування квіткових рослин у школі, створення квітників на тіньовій ділянці, розмноження чайногібридних троянд методом окулірування, а також колекції власноруч зібраного насіння квітково-декоративних рослин. Від членів журі секції учні отримали рекомендації по вдосконаленню оформлення дослідницьких робіт.

Найкращі знання з квітникарства та озеленення показали учні
мм. Дніпропетровська, Кривого Рогу, Марганця, Павлограда, Нікополя, Павлоградського, Томаківського, Царичанського районів.

В роботі секції „Овочівництво” в поточному році взяли участь
12 учнів з: мм. Дніпродзержинська (1 учень), Кривого Рогу (1 учень), Марганцю (1 учень), Синельникового (1 учень), Верхньодніпровського
(1 учень), Дніпропетровського (1 учень), Межівського (1 учень), Павлоградського (1 учень), Покровського (1 учень), Солонянського (1 учень), Томаківського (1 учень) і Царичанського (1 учень) районів.

Учням були запропоновані теоретичні і практичні завдання в межах програм відповідних гуртків.

Учасники змагань добре розкрили питання по агротехніці вирощування білокачанної капусти, ознайомленню з групами коренеплідних овочевих культур, дали поняття про ґрунт та його родючість. Певні ускладнення виникли при описі фенологічних спостережень за овочевими культурами.

Під час виконання практичного туру учасникам секції було запропоновано визначити бур’яни за зовнішнім виглядом, насіння овочевих культур за зразками. Труднощі виникли при визначенні бур’янів і насіння, зокрема у учнів, які проживають в містах, або не відвідують гуртки еколого-натуралістичного профілю.

Учасники секції також представили творчі роботи, виконані та виготовлені протягом року: науково-дослідницькі роботи за сільськогосподарським напрямом, реферати, фотоматеріали, колекції насіння овочевих культур, гербарії тощо.

Найкращий рівень знань у цій секції показали юннати м Синельникового, Верхньодніпровського, Дніпропетровського, Межівського, Павлоградського, Покровського, Томаківського, Царичанського районів.

В роботі секції „Садівництво, лісництво та дендрологія” взяли участь 9 учасників з мм. Дніпропетровська (1 учень), Дніпродзержинська (1 учень), Павлограда (1 учень), Верхньодніпровського (1 учень), Дніпропетровського
(2 учні), Павлоградського (1 учень), Покровського (1 учень), Солонянського
(1 учень) районів.

Аналіз роботи секції показав, що учні на середньому рівні володіють знаннями про вегетативне і насіннєве розмноження плодових і лісових порід дерев, вплив лісу на кругообіг води в природі, типи лісів в Україні.

Юним садівникам було запропоновано дати характеристику малопоширених плодово-ягідних культур, пояснити значення обрізування дерев, розповісти про українського вченого – помолога Л.П.Семеренко.

В практичному турі секції учні повинні були визначити плоди і насіння дерев, назвати за гілками малопоширені плотво-ягідні культури, що викликало певні труднощі, пов’язані з тим, що при проведенні походів, екскурсій, експедицій учні вчаться визначати дерева чи кущі в цілому по зовнішньому габітусу, а не по його окремим частинам: корі, гілкам, квітам, насінню тощо. Учасники секції також недостатньо знають систематику рослин.

Високий рівень знань в цій секції показали учні з мм. Дніпродзержинська. Павлограда, Верхньодніпровського, Дніпропетровського, Павлоградського районів.

Найкращі результати в обласних конкурсних змаганнях юних натуралістів „Знаю, вмію, дію-2015” за кількістю призових місць (від 3 до 5) показали учні та вихованці загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів міст Дніпродзержинська (3 учні), Нікополя (3 учні), Павлограда
(4 учні), та районів: Верхньодніпровського (4 учні), Дніпропетровського
(5 учнів), Павлоградського (3 учні) та Царичанського (3 учні).

Директор
комунального закладу освіти
„Обласний еколого-натуралістичний
центрдітей та учнівської молоді” Ю.Ф.ПЕДАН

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар