Про проведення координаційно-методичної ради | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Про проведення координаційно-методичної ради

Дев’ятого жовтня 2019 року на базі Миколаївської міської станції юних натуралістів було проведено координаційно-методичну раду. На раду було винесено декілька нагальних питань: 1.Організація освітнього процесу у 2019-2020 навчальному році; 2.Компетентний педагог – компетентний здобувач освіти; 3. Сучасна стратегія розвитку педагогічної освіти, як інституту соціального виховання; 4. Програмне забезпечення закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного спрямування; 5. Впровадження інклюзивної освіти в закладах позашкільної освіти. Психологічний аспект; 6. Організаційно-масова робота еколого-натуралістичного напряму у закладах позашкільної освіти у 2019-2020 н.р.; 8. Про оздоровлення переможців обласних та Всеукраїнських масових заходів.

На нараді були присутні директори профільних позашкільних закладів освіти, заступники директорів, методисти.

З питанням організації освітнього процесу у новому навчальному році виступила директор ОЕНЦУМ Троїцька Т.Б. Політичні, соціальні й економічні перетворення в Україні зумовлюють важливість більш ефективної організації освітнього простору в закладах позашкільної освіти. Відповідно це вимагає удосконалення змісту позашкільної освіти, його регламентацію та обгрунтування на наукових засадах; актуалізується питання розроблення сучасних виховних технологій, удосконалення системи науково-методичної роботи на основі інноваційних технологій, оновлення навчальних програм, змісту, форм і методів освітньої діяльності.

Директор міської СЮН Ярошенко Н.Г. виступила з питанням «Компетентний педагог – компетентний здобувач освіти». Вся діяльність педагога повинна бути орієнтована на те, щоб допомогти дитині досягти успіху. МіскСЮН намагається стати найважливішим чинником формування нових життєвих установок як того потребує реформування освіти в цілому. Це завдання під силу лише тим педагогам, які здатні не тільки завантажувати пам’ять здобувачів освіти, а й формувати їхні компетентності. Компетентнісний підхід покликаний подолати прірву між освітою та вимогами життя.

Багато уваги приділяється педагогами STEM-освіті. Цієї темі присвячені методоб’єднання для керівників гуртків шкіл, які проводяться на базі міскСЮН.

Розвиток у здобувачів освіти міськСЮН дослідницької компетентності – це завдання кожного керівника гуртків. В цьому питанні багато можливостей є при використанні навчальних проектів. Так, в минулому навчальному році в гуртках було підготовлено 11 навчальних проектів: «Людина починається з добра», «Козацькими стежками», «Квіти України» тощо.

Дослідницька компетентність – це синтез дій інтелектуальних, практичних умінь, самоорганізації та самоконтролю не тільки вихованця гуртка а й педагога. Тому на методоб’єднаннях і в школі педмайстерності міськСЮН педагоги вивчають нові технології, нові методики.

Директор Первомайської СЮН Шевченко О.П. підняла питання сучасної стратегії розвитку позашкільної освіти як інституту соціального виховання. Проблеми сучасної молоді сьогодення – це проблема подальшого розвитку держави та суспільства.

Про впровадження інклюзивної освіти в закладах позашкільної освіти виступила практичний психолог ОЕНЦУМ Ритенко О.В. Зокрема, вона зазначила, що інклюзивна освіта полягає в позитивному ставленні до багатоманітності дітей, цінуванні та врахуванні відмінностей кожної дитини незалежно від особливостей її розвитку. Держава приділяє велику увагу організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти.

Про програмне забезпечення закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного спрямування виступила заступник директора з науково-методичної роботи Попова І.О. Вона рекомендувала використовувати в роботі навчальні програми, термін користування якими не перевищив 5 років. Планується розробити програми гуртків еколого-натуралістичного профілю, що забезпечують інтегрування профільної позашкільної та загальної середньої освіти.

Одним із завдань закладів позашкільної є організація та проведення масових заходів з дітьми, під час яких визначається рівень практичної підготовки вихованців, а також забезпечується їх змістовне дозвілля. Завідувач організаційно-масовим відділом ОЕНЦУМ Коваль І.В. ознайомила присутніх з планом масових Всеукраїнських та обласних заходів еколого-натуралістичного спрямування.

Про створення умов для пошуку й підтримки обдарованих дітей виступила методист ОЕНЦУМ Яворська Н.А. Більш детально вона зупинилась на нагородженні переможців Всеукраїнських та обласних конкурсів путівками до Міжнародного дитячого табору «Артек» та Українського дитячого центру «Молода гвардія».

Директор ОЕНЦУМ зазначила, що діяльність методичних служб закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму має бути спрямована на науково-методичний супровід процесів інноваційного розвитку закладів, створення навчально-розвивального середовища, яке формує у педагогів готовність до роботи на основі сучасних педагогічних технологій.

Директор Миколаївського ОЕНЦУМ Таісія Троїцька

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар