Вивчаємо, досліджуємо і вчимося охороняти живий світ! | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** 22 квітня - 02 травня 2024 року - проведення Всеукраїнської декади екологічної освіти (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Вивчаємо, досліджуємо і вчимося охороняти живий світ!

21 травня відзначався Всесвітній день зникаючих видів, мета якого спрямовувалась на усвідомлення глобальної важливості захисту зникаючих видів тварин, рослин та інших живих організмів, а також дій, які необхідно здійснювати задля їх захисту та подальшого збереження. Зникаючі види – біологічні види, які знаходяться під загрозою вимирання. Це дуже серйозна екологічна проблема. Тому надзвичайно важливо звертати увагу дітей на вивчення та збереження біорізноманіття нашого краю.

З цією метою 20 травня педагогами Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру проведено екозахід із вихованцями ЗОЕНЦ та дітьми вимушеними переселенцями у формі екскурсії у природу.

Юні природолюби відвідали Підзамковий парк, який є парком-пам’яткою садово-паркового мистецтва місцевого значення, де діти мали можливість відчути всю красу природи, побачити і доторкнутися до платана кленолистого – меморіального дерева Закарпаття. Саме у цю весняну пору можна спостерігати за птахами, які гніздяться подалі від галасливих вулиць міста, відчути аромати квітучих рослин, почути дзюркіт річки Уж.

Насамперед юні дослідники розпочали найцікавішу і найвідповідальнішу роботу, а саме: спостереження. Діти поділились на три групи і отримали завдання. Група спостерігачів впізнавали за листком дерева парку. Натуралісти відгадували за описом тварину. Ботаніки ділилися знаннями про вказану рослину. Приємно було спостерігати, як завзято працюють наші вихованці, доповнюючи відповідями один одного та з якою цікавістю ведуть пошукову роботу. Юні пошуковці зазирнули з лупою та біноклем у найвіддаленіші куточки парку, видивляючи цікаві і невпізнані рослини, спостерігаючи за птахами.

Оскільки зникаючі види рослин і тварин потерпають, в основному, від втрати і деградації територій проживання, то дітям педагоги запропонували висловити свої пропозиції щодо вирішення цієї проблеми. І найперше, чим можуть допомогти діти цим територіям, – це дотримуватися правил поведінки у природі.

На заключному етапі екозаходу педагоги провели бесіду на тему „Червона книга – сигнал тривоги”, наголосивши на винятковій важливості Червоної книги як офіційного державного документу, який містить перелік рідкісних, вразливих і зникаючих видів тваринного і рослинного світу в межах України, а також узагальнені відомості про сучасний стан цих видів і заходи щодо їх збереження. Ознайомитися з деякими представниками червонокнижної флори і фауни, які зустрічаються на території Закарпаття, діти мали можливість, розглядаючи демонстраційні картки „Тварини та рослини Червоної книги України”.

Сподіваємося, що отримані знання та проведені спостереження вкотре переконають молодь у важливості збереження біорізноманіття нашого краю і планети загалом!

Не забуваймо, що ми є частинкою природи, тому маємо зробити все можливе і неможливе, щоб зберегти усі існуючі види тварин і рослин!

Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи;

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар