Науково-практична конференція лісівників, освітян і науковців Хмельниччини | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Науково-практична конференція лісівників, освітян і науковців Хмельниччини

18 травня 2016 року в Будинку освіти відбулась обласна науково-практична конференція лісівників, науковців та освітян – організаторів діяльності і керівників учнівських лісництв загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів «Науково-педагогічні та лісогосподарські основи організації діяльності учнівських лісництв». Цьому заходу передувала Всеукраїнська науково-практична конференція «Відтворимо ліси разом», у якій активну учать приймали кращі освітяни і лісівники нашого краю.

Конференцію проводили спільно Департамент освіти і науки Хмельницької ОДА, Хмельницьке обласне управління лісового та мисливського господарства з участю комунальних закладів обласної ради – Хмельницького ОЕНЦУМ і Хмельницького ОІППО, провідних науковців у галузі природничих наук Хмельницького та Кам’янець-Подільського національних університетів.

Від президії Національної академії педагогічних наук України учасникам конференції надійшла вітальна листівка з побажаннями їм ефективної співпраці заради розвитку навчально-виховної роботи і дитячої творчості в закладах освіти.

Завантажити (apn.pdf, 82KB)

Від Хмельницької обласної ради учасників заходу привітав начальник відділу з питань внутрішньої політики і адміністративно-територіального устрою та інформаційного забезпечення ради, член спілки журналістів України Ніконішин Віктор Леонідович, який висловив слова щирої вдячності за сумлінну і плідну працю педагогам і лісівникам-ентузіастам діяльності учнівських лісництв, наголосив на необхідності належного стимулювання і оплати їх праці, підкреслив важливість залучення до науково-дослідницької роботи, практичної лісівничої та природоохоронної справи школярів.

Перший заступник начальника Хмельницького обласного управління лісового та мисливського господарства, головний лісничий Хоптинець Володимир Михайлович у своєму зверненні до учасників конференції наголосив, що сьогодні важко переоцінити важливість практичної діяльності дитячих творчих об’єднань лісогосподарського профілю, успіх якої залежить від якості співпраці педагогів з лісівниками, навчання юних лісівників і залучення їх до участі у лісогосподарських заходах та природоохоронній діяльності, забезпечення обдарованим дітям можливості виконання тематичних науково-дослідницьких робіт на базі лісництв, проведення в закладах освіти профорієнтаційної роботи серед учнівської молоді на лісівничі професії.

Він підкреслив, що проведений 8-11 вересня 2015 року на базі закладів освіти і лісогосподарських підприємств Хмельниччини ІХ Всеукраїнський зліт учнівських лісництв загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, у якому брали активну участь делегації з 22-х областей держави, був яскравим прикладом взаєморозуміння й ефективної співпраці освітян і лісівників нашого краю та став знаковою віхою в історії юних лісівників України і їх наставників-лісогосподарів.

Про особливості науково-дослідницької роботи учнів під керівництвом науковців у рідкісних лісових угрупуваннях та екосистемах національних природних парків нашого краю яскраво і змістовно розповіла Любінська Людмила Григорівна, доктор біологічних наук, завідувач кафедри біології та методики її викладання Кам’янець-Подільського Національного університету імені Івана Огієнка та її колега – Юглічек Лілія Степанівна, кандидат біологічних наук, доцент кафедри екології Хмельницького національного університету.

Яскравими прикладами ефективності цього напрямку навчально-виховної роботи, яку забезпечують педагоги спільно з лісівниками Хмельниччини, стала діяльність зразкового учнівського лісництва Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівського району – переможця 2-х Всеукраїнських зльотів юних лісівників і VІ та Х Міжнародного юніорського лісового конкурсу учнівської і студентської молоді в РФ, учнівських лісництв Богдановецької ЗОШ І-ІІ ст. Деражнянського району, Михлянської ЗОШ І-ІІІ ст. Ізяславського району, Кадиєвецької ЗОШ І-ІІІ ст. Кам’янець-Подільського району, Буртинської ЗОШ І-ІІІ ст. Полонського району, Сковородківської ЗОШ І-ІІІ ст. Старокостянтинівського району, Масівецької ЗОШ І-ІІ ст. Хмельницького району, Полянської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівського району, Вишнівчицької ЗОШ І-ІІІ ст. та Жабинецької ЗОШ І-ІІ ст. Чемеровецького району.

Зведенюк Микола Андрійович, керівник зразкового учнівського лісництва «Пліщинське», вчитель хімії Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівського району, Лисюк Михайло Анатолійович, керівник учнівського лісництва, директор Михлянської ЗОШ І-ІІІ ст. Ізяславського району, Григоров Ігор Миколайович, керівник учнівського лісництва, директор Масівецької ЗОШ І-ІІ ст. Хмельницького району, Проценко Галина Дмитрівна, керівник учнівського лісництва, вчитель біології Буртинської ЗОШ І-ІІ ст. Полонського району та ряд їх колег з навчальних закладів області показали своєю працею, що діяльність учнівського лісництва у школі значною мірою забезпечує поглиблення біологічних знань учнів, розширення дитячого наукового світогляду, розвиток естетичних відчуттів, формування у неповнолітніх екологічної культури та трудових умінь і навичок, що в кінцевому результаті – позитивно впливає на формування гармонійно розвинутої особистості, усвідомленому вибору професії.

Ряд доповідачів конференції підкреслювали, що вивчаючи різнобічні функції лісу та складні взаємини між його компонентами, учні простежують прямий зв’язок між біогеоценозом лісу і врожайністю сільськогосподарських культур (попередження ерозії ґрунтів, збереження вологи в ґрунті, зменшення сили вітру, пом’якшення клімату тощо), а вивчення місцевих деревних і чагарникових порід та інших лісових рослин і тварин, розуміння народногосподарського значення лісових ресурсів для економіки й побуту людей, підводить дітей до висновку, що ліс – це основа життя і добробуту людства, ліс – наше багатство. Глибоке усвідомлення цього спонукає неповнолітніх до наполегливого здобування нових знань про ліс, прагнення охороняти та захищати ліс від негативного впливу абіотичних, біотичних та антропогенних факторів.

В учнівських лісництвах юні лісівники проводять дослідницьку роботу з лісовими культурами за завданнями вчених, виконують лісовідновлювальні роботи, висаджують захисні лісосмуги, заліснюють береги річок, озер, схили ярів; охороняють та розселяють мурашники, приваблюють птахів, дбають про лісових звірів тощо. Виконуючи таку важливу природоохоронну та дослідницьку роботу в галузі лісового господарства, спілкуючись з природою, відчуваючи себе частинкою природи, учні починають усвідомлювати власну причетність до її захисту і збереження, під впливом дорослих у них зароджується почуття персональної відповідальності за екологічний стан лісової флори та фауни, виникає й утверджується бажання оволодіти фахом лісівника і зробити свій власний внесок у розбудову лісогосподарської галузі України.

Враховуючи гостру потребу навчальних закладів області в організаційно-методичному забезпеченні діяльності учнівських лісництв, Хмельницьким ОЕНЦУМ спільно з колегами і лісівниками підготовлено ряд змістовних розробок з цього напрямку навчально-виховної роботи та
Збірку методичних рекомендацій і документів з питань організації діяльності учнівських лісництв на допомогу їх керівникам та педагогічним працівникам навчально-виховних закладів області, яку тепер друкуватимуть у Києві для навчальних закладів усієї України.

У цій Збірці, адресованих керівникам закладів освіти, учнівських лісництв і профільних гуртків, наводяться нормативні документи, примірники документації, матеріали і поради щодо оформлення кабінетів лісу, про зміст природоохоронної роботи в учнівському лісництві й охорони праці його вихованців, ведення профорієнтаційної роботи серед школярів на лісогосподарські професії, умови проведення профільних еколого-натуралістичних акцій, програми роботи гуртків юних лісівників і юних лісівників-дендрологів, що можуть діяти на базі учнівського лісництва, раціонально й змістовно його доповнюючи, та програма шкільного курсу з основ лісового господарства, тематичні розробки навчальних занять і масових заходів тощо.

Враховуючи важливість функціонування учнівських лісництв, як однієї з ефективних форм позакласної і позашкільної та профорієнтаційної роботи в навчально-виховних закладах, організатори і учасники конференції загострювати увагу на окремих аспектах організаційної роботи, необхідності якісного покращення матеріальної бази кабінетів лісівництва, поглиблення співпраці педагогів і лісівників та пропагування її здобутків у ЗМІ, створення бюджетних гуртків на базі учнівських лісництв у навчально-виховних закладах нашого краю та матеріальному стимулюванні праці їх керівників – освітян і лісівників.

Будемо сподіватись, що проведений захід сприятиме збереженню і розвитку мережі учнівських лісництв, досягненню нових успіхів і плідних здобутків у спільній справі навчання й виховання майбутніх господарів лісу.

11

12

13

14

15

246152378

DSC_0061

 

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар