Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 10.01.2014 № 21 «Про затвердження плану всеукраїнських заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів на 2014 рік» та від 06.02.2015 № 99 «Про затвердження плану навчальних семінарів педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів на 2015 рік» на базі кафедри методики позакласної та позашкільної освіти Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді протягом 2014-215 н.р. працювала Всеукраїнська школа методистів (ліцензія: серія АЕ № 270777 від 02.07.2013р.).
Учасниками Всеукраїнської школи методистів-експертів стали 17 педагогів-позашкільників із м. Києва та 8 областей: Вінницької, Закарпатської, Дніпропетровської, Тернопільської, Чернігівської, Рівненської, Хмельницької, Полтавської.
Навчання складалося із чотирьох сесій – дві очні сесії та дві заочні:
- І очна сесія: 16– 18 жовтня 2014 р.
- ІІ очна сесія: 22-24 квітня 2015 р.
- І дистанційна сесія: третя декада січня 2015 р.
- ІІ дистанційна сесія: друга декада березня 2015 р.
Схемою очно-дистанційної моделі школи передбачено:
- розробка навчальних матеріалів для підготовки експертів з науково-методичної діяльності;
- підвищення рівня фахових компетенцій методистів сфери позашкільної освіти та сприяння становленню їх високого професійного статусу;
- ознайомлення слухачів із загальними положеннями сучасного освітнього та методичного менеджменту, з методикою експертного оцінювання діяльності педагогічних працівників та освітньої діяльності позашкільних навчальних закладів;
- навчання сучасним інструментарієм оцінювання; формування практичних навичок оцінювання різних аспектів освітньої діяльності закладу згідно з Орієнтовними критеріями оцінювання діяльності позашкільних навчальних закладів;
- проведення сертифікації методистів-експертів сфери позашкільної освіти відповідно до досягнутого рівня методичних компетенцій.
Науковим керівником проекту є Боднар Оксана Степанівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідуюча кафедрою менеджменту освіти Тернопільського інституту післядипломної педагогічної освіти.
За час функціонування школи для слухачів було прочитано цикл лекцій з теорії та практики управління аналітико-експертною діяльністю у сфері методичної служби, проведено тренінги з таких питань: «Розробка критеріїв ефективності методичної діяльності позашкільного закладу», «Інтерпретація результатів аналітико-експертного дослідження», «Використання методів математичної статистики для обробки кількісної інформації», «Технологія прийняття рішень на основі аналітико-експертної інформації».
У рамках дистанційного навчання проведено вебінар на тему « Наукові основи застосування критеріального підходу до оцінювання освітніх явищ і процесів».
Результати роботи школи: розроблена модель методичних та управлінських компетенцій методиста, посадові інструкції та модель критеріїв оцінювання діяльності методичних служб у сфері позашкільної освіти.
По закінченню навчання у Всеукраїнській школі методиста позашкільного навчального закладу слухачі отримали свідоцтва державного зразка.