1 грудня 2015 року експерти Центру «Розвиток КСВ» назвали переможців конкурсу кейсів з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) на конференції “Бізнес, який змінює країну”. Критерії оцінки – інноваційність, практична цінність, методи реалізації, соціально-економічна вартість для компанії і для суспільства (країни), логіка і структура кейса. Кращим екологічним кейсом (екологічна просвіта) став проект торговельної мережі «Фокстрот» – всеукраїнський конкурс «ЕКОклас».
Проект мережі «Фокстрот» виник у відповідь на дві національні проблеми: критичний стан навколишнього середовища України та проблема необізнаності і байдужого ставлення українців до екологічної ситуації в країні.
Рішенням проблемної ситуації стала організація у 2013 році Всеукраїнського конкурсу «ЕКОклас»: юним українцям (6-17 років) було запропоновано із залученням педагогів вирішити або звернути увагу громадськості на екологічну проблему свого рідного населеного пункту.
Досягнутий екологічний ефект «ЕКОкласу» було оцифровано і представлено у вигляді інфографіки:
I конкурс (2013-2014рр.): http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-pr/1028;
II конкурс (2014-2015рр.): http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-pr/1150.
– «ЕКОклас» унікальний своїм значним екологічним ефектом і кількістю залучених школярів, – розповіла організатор проекту Олена Милованова, PR-менеджер торговельної мережі «Фокстрот». – Ми отримали понад 900 проектів – колективних, практичних, з оцифрованим екологічним та агітаційним ефектом. Це було обов’язковою умовою: до участі приймалися тільки ті проекти, де було вказано екологічний та практичний результат у цифрових показниках. Ми спостерігали палке бажання школярів змінити світ на краще, тому всі учасники «ЕКОкласу» автоматично стали його лауреатами і отримали дипломи.
Система комунікацій організаторів «ЕКОкласу» не обмежилася учнівською аудиторією. До участі у проекті «Фокстрот» запросив своїх партнерів (відомих виробників техніки та електроніки). Міжнародні лідери поділилися екологічно значущими новинами та інноваціями з клієнтами «Фокстрот» на сторінках спеціально створеної тематичної директорії: http://www.foxtrot.com.ua/pages/econovation.
Для співробітників мережа «Фокстрот» організувала проведення курсів з екомаркування техніки. Так ритейлер через своїх продавців-консультантів розповів, що техніка, яку клієнт купує у «Фокстроті», виготовлена з екологічно безпечних матеріалів, енергоефективна і економічна. Через формування екологічного мислення своїх продавців «Фокстрот» розвиває екокультуру покупців мережі: http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-pr/1036.
– Добре, що «Фокстрот» інтегрує КСВ активність у свою бізнес-діяльність і залучає співробітників, – зазначила особливість проекту «ЕКОклас» член журі конкурсу Агнес Алксне, виконавчий директор CSR Latvia (Латвія).
Крім того, «Фокстрот» знайшов такі медіа-канали, які дозволили максимально охопити цільову аудиторію, і дали високу готовність молоді сприймати повідомлення бренду. З вчителями спілкувалися за допомогою партнерів — Національного еколого-натуралістичного центру та Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України. З батьками комунікували зі сторінок журналу “Единственная” (генерального медійного спонсора проекту). А самих школярів стимулювали додатковими заохочувальними етапами конкурсу «ЕКОклас», що проходили в соціальних мережах, де молодь активно голосувала і коментувала проекти учасників.
Так, в комплексі формальної і неформальної комунікації вдалося вийти на широку аудиторію конкурсу та встановити ефективний зворотний зв’язок.
«Фокстрот» і його партнери по конкурсу не збираються зупинятися на досягнутому – до 5 квітня 2016 року йде прийом робіт на III всеукраїнський конкурс «ЕКОклас». До проектного змагання, окрім шкільних колективів, запрошуються сім’ї країни. Про умови участі в III Всеукраїнському конкурсі «ЕКОклас» читайте тут: http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-rules. Партнери проекту: Національний еколого-натуралістичний центр МОН України, Інститут модернізації змісту освіти МОН України, бренд «Единственная» і міжнародний фонд «Скорочення ризиків» – RRF.
Довідка: У 2012 році бізнес-кейс «Фокстроту» «Школа безпеки: комфортно там, де безпечно!» визнаний кращим у стратегічній номінації «Відносини зі споживачем» у рамках Національного конкурсу бізнес-кейсів з корпоративної соціальної відповідальності, організованого Центром «Розвиток КСВ» .
У 2015 році в національному конкурсі, організованому Центром «Розвиток КСВ», брали участь 46 кейсів компаній – лідерів КСВ в Україні: 1 + 1, CRH Ukraine Unilever, British American Tobacco, Прикарпаттяобленерго, Нова пошта, Нові продукти, ДТЕК, JTI Ukraine, Укрсиббанк , Сингента, Samsung, СКМ, Еста холдинг, Фокстрот, Coca Cola, P&G, Астерс, Василь Кісіль і партнери, Лайенс Літігейт, Арцингер, CMS, Київстар, Marchenk Danevych, Shell, Метінвест, Монсанто, МТС, Pepsico, Watsons.
Їх оцінювали міжнародні експерти, у числі яких:
- – Елейн Кохен, компанія Beyond Business (Ізраїль);
- – Марина Стефанова, експерт з КСВ, керівник мережі ГД ООН (Болгарія);
- – Алесь Краніч Куслан, Еквіліб Інститут (Словенія);
- – Крістіана Паляціа, CSR Company (Кіпр);
- – Томас Серковіч, директор з міжнародних питань Foretica (Іспанія);
- – Маріанна Богля, виконуючий директор CSR Sweden (Швеція);
- – Агнес Алксне, виконавчий директор CSR Latvia (Латвія);
- – Сердар Дінлер, Президент CSR Turkey (Туреччина).
Ознайомитися з кращими практиками КСВ-2015 в Україні можна тут: http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2015/12/cases_2015.pdf.
ТМ «Фокстрот. Техніка для дому» є провідною роздрібною мережею з продажу електроніки та побутової техніки в Україні, а також лідером у своїй категорії за рівнем знання, відвідування та покупок за даними TNS Ukraine (MMI за 1 квартал 2015 року). «Фокстрот» визнаний лідером за динамікою розвитку власних торгових марок серед українських ритейлерів у рамках національної премії серед виробників і ритейлерів «Private Label -2015». Станом на грудень 2015 року в Україні налічується 180 супермаркетів ТМ «Фокстрот. Техніка для дому». Магазини представлені у 89 обласних і районних центрах України, при цьому їх загальна торгова площа складає близько 160 000 кв.м. ТМ «Фокстрот. Техніка для дому» демонструє інноваційний підхід до розвитку через сервіси «Фінансовий супермаркет» і «Фокс Клуб», формат «Shop-in-Shop». «Фокстрот» також відомий на українському ринку як бренд, який піклується про навколишнє середовище (соціальні проекти «Зелений офіс», «ЕКОклас»), про безпеку дітей у побуті і профілактиці травматизму у невиробничій сфері (соціальний проект «Школа безпеки»).