РІЧКУ ДОСЛІДИЛИ, А РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРЕЗЕНТУВАЛИ НА МІСЬКІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** 29 жовтня - 01 листопада 2024 року - осіння сесія Природничої школи учнівської молоді у 2024/2025 навчальному році (очно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** 19 - 22 листопада 2024 року - фінал Всеукраїнського біологічного форуму учнівської та студентської молоді «Дотик природи» (очно) *** до 29 листопада 2024 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2025» (заочно) *** до 30 листопада - 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День юного натураліста» (заочно) *** до 30 листопада 2024 року - подання матеріалів щодо участі у Всеукраїнській дитячо-юнацькій еколого-патріотичній грі «Паросток» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно) *** до 15 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Новорічна композиція» (заочно) *** до 15 грудня 2024 року - подання матеріалів на ІІ етап Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (заочно) *** до 27 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський заочний конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (заочно) *** до 20 січня 2025 року - триває реєстрація на науково-технічний конкурс «Eкo-Техно Україна» у 2024-2025 навчальному році (дистанційно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно)


РІЧКУ ДОСЛІДИЛИ, А РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРЕЗЕНТУВАЛИ НА МІСЬКІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ

30 жовтня ліцеїсти та юннати гуртка «Біологія рослин» Місько Ангеліна й Кшевінська Оксана, що діє на базі Іванковецького ліцею і є опорним в Хмельницькому районі, успішно представляли місцевих юннатів свого гуртка і учнівський колектив ліцею на конференції Хмельницької міської ради «Проблеми поверхневих вод, заходи щодо їх покращення та збереження», організованої міським управлінням з питань екології і контролю за благоустроєм спільно з кафедрою екології та біологічної освіти Хмельницького національного університету.

Юні іванковецькі природознавці й природоохоронці рідного краю презентували учасникам заходу результати їх дитячої екологічної експедиції басейном річки Південний Буг, матеріали якої здобули І місце в обласному заочному конкурсі «Збережемо річку Південний Буг» і були відзначені Дипломом його організаторів, а місцеві органи влади отримали від юних дослідників обґрунтовані рекомендації та пропозиції щодо покращення охорони та відтворення екосистеми в басейні річки. Ось їх перелік:

  1. Систематично проводити меліоративні роботи для забезпечення нормальних умов існування живих організмів у річці: боротьба з надмірною водною рослинністю, надмірними муловими відкладеннями, насадження лісів для поліпшення навколишньої території річки, залуження схилів і берегів, будівництво та планове обслуговування відстійників, здійснення біологічної меліорації річки (вселення рослиноїдних риб білого амура, білого товстолоба).
  2. Відслідковувати ефективність розмноження риб при їх штучному вселенні.
  3. Вести спостереження, чи всі річкові та напівпровідні риби пристосовуються до гідро-метереологічних умов та освоюють відповідні нерестові субстрати.
  4. Контролювати стан аерації – рівень розчиненого кисню у воді  не менше 5,0мг/л, особливо в період зміни погоди, у спекотні дні.
  5. Для хімічної аерації вносити у водойми хімічні реагенти (перекис водню, марганцевокислий калій чи натрій, надсірчанокислий амоній).
  6. Застосовувати найпростіші аератори для механічної аерації річки: вертушки, драбинки, столики-аертори, барабани, дощувальні установки.
  7. Запобігати рясному розвитку щільних заростей повітряно-водних рослин на мілководдях (очерет, рогіз).
  8. Стимулювати розвиток в прибережному мілководді помірних заростей м’якої водної рослинності і чагарників.
  9. Запобігати великим добовим коливанням рівня води з амплітудою до 0,7-1 м.
  10. Охороняти та забезпечувати безперешкодний прохід на нерестовища плідників риб.
  11. Встановлювати різні типи нерестовищ, риф.
  12. Здійснювати систематичні експлуатаційні роботи з догляду за рифами, оцінювати їх технічний та функціональний стан.
  13. Контролювати стан нерестового субстрату. 
  14. Систематично контролювати та підтримувати рН-середовище на оптимальному рівні 6,5-8,5.
  15. Застосовувати біологічні методи боротьби з погіршенням гідрохімічного режиму водойм.

Адже Південний Буг на території Хмельниччини відіграє важливу роль не лише в мальовничій природі подільського краю, а ще й своєю водою забезпечує місцевому населенню господарські потреби, розвиток рибництва і відпочинку.

Відзначення Дня Південного Бугу 22 травня щорічно привертає увагу громадськості, органів державної влади й місцевого самоврядування та спонукає їх до розуміння значення водних об’єктів для життя й існування людства та необхідності вжиття заходів для їх збереження і відтворення, про що й дбають ліцеїсти та вихованці юннатівського гуртка, який працює в ліцеї під керівництвом творчого педагога-натураліста, учителя біології Людмили Анатоліївни Кшевінської.

У рамках проведення екологічної декади юннатами й учнями  Іванковецького ліцею проведено експедицію по річці,  підготовлено відеозвіт обстеження, описано і охарактеризовано видовий склад флори та фауни річки на території села Олешин. Також вони виявили місця засмічення річки, організували акцію з очищення берегів річки від побутового сміття та розробили пропозиції до органів місцевої влади щодо покращення екосистеми рідного краю. Усю діяльність регулярно висвітлювали в соцмережах – Фейсбук, на інтернет-сторінці ліцею та вайбер чатах.

Вся ця інформація від іванковецьких захисників природи прозвучала під час конференції і була уважно сприйнята та гідно оцінена її учасниками.

Завдячуючи заступнику начальника управління, начальнику відділу екології управління з питань екології та контролю за благоустроєм ХМР Інні Василівній Куцкій, яка опікується юними природолюбами регіону, окрім участі в змістовній конференції, вихованці гуртка юннатів побували ще й на цікавій і змістовній навчально-пізнавальній екскурсії на виробничих об’єктах у спільному українсько-німецькому підприємстві «2 К», яке спеціалізується на виробництві безфосфатних миючих засобів.

Сподіваємося, що успішна участь іванковецьких ліцеїстів у цій конференції стане їм стимулом до продовження ними активної еколого-натуралістичної роботи та гідної зустрічі їх колективом у наступному році 100-річчя юннатівського руху в Україні.

Олена Зотова, методист ХОЦКТЕВУМ, за матеріалами сайту «Юннати Хмельниччини».

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • dewa288 11wbet login rp777 login g200m 66kbet 11wbet B200M raja111 33wbet 55kbet b200m raja111 hokiemas a200m d200m 55tbet