Восьмого жовтня 2019 р. в рамках проведення курсів підвищення кваліфікації заступників директорів закладів позашкільної освіти до Національного еколого-натуралістичного центру завітав почесній гість – Сергій Іванович Горбачов – перший в Україні освітній омбудсмен. Сергій Іванович розповів слухачам, що буде займатись питаннями захисту прав здобувачів освіти, педагогічних та наукових працівників.
За словами Сергія Івановича, впродовж 1984–1988 років працював у кількох запорізьких школах, був одним із творців ліцею «Логос» у м. Запоріжжі, одного з перших освітніх закладів для обдарованих дітей в Україні. З 2015 року, після виграшу в конкурсі на заміщення вакантної посади, став директором школи №148 у Києві. Тоді ж почав викладати зарубіжну літературу та медіаграмотність.
Нагадаємо, 12 липня 2019 року Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич повідомила про своє рішення щодо вибору освітнього омбудсмена. Вона відзначила, що всі три кандидати, яких рекомендувала спеціально створена комісія при МОН, є фаховими людьми та мають свої переваги. Зокрема, Ірина Яковець – професійний юрист з досвідом роботи зі складними підлітками в межах системи пробації, а Олеся Ващук має досвід правозахисної діяльності. Проте фінальним фактором під час прийняття рішення стало основне – це знання системи освіти на різних, зокрема управлінських, рівнях, а також розуміння цінностей та суті реформ, які розпочаті в освіті. Це надзвичайно важливо, й саме з огляду на це освітнім омбудсменом став Сергій Горбачов. По-перше, він добре знає систему освіту зсередини, а також глибоко розуміє суть реформи “Нова українська школа”. “Сергій Іванович єдиний з кандидатів має сформоване розуміння того, що таке педагогіка партнерства. І нам дуже важливо, щоб ця посада, і він має це зробити, щоб вона не перетворювалась на ще один каральний орган, який шукатиме винних, а ця посада має стати осередком довіри та цивілізованого вирішення конфліктів”, – пояснила Лілія Гриневич. Вона додала, що цей кандидат також показав себе як успішний менеджер, про нього високої думки громадські та міжнародні організації, які залучені в упровадження реформи. Він має досвід успішної співпраці з Державною службою якості освіти, що повинна буде працювати в партнерстві з освітнім омбудсменом.