Головна мета заходів, присвячених Дню Гідності та Свободи, – показати, наскільки важливим є почуття власної гідності у кожної окремої людини та народу в цілому. Пояснити, що лише повага до себе може стати рушійною силою великих змін. Посягання на гідність – ось що має турбувати по-справжньому. Про це необхідно говорити з дітьми, щоб виховати свідоме покоління. На світовому рівні цей день почали відзначати не так давно – у 2006 році. Ідея Дня Гідності полягає в необхідності навчитися усвідомлювати та берегти гідність як основну цінність сучасної людини.
Указом Президента України від 13 листопада 2014 року, з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного та майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року-лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів України та її європейського вибору, установити в Україні День Гідності та Свободи, який відзначати щорічно 21 листопада.
Як сьогодні будуть виховані діти – таким завтра буде майбутнє України. Головне завдання – допомогти дитині зрозуміти значення власної гідності, необхідності боротися за неї, навіть якщо для цього доведеться заплатити високу ціну. Варто розвіювати стереотип, що це поняття – книжне і фактично не застосовується у житті. Задля сприяння вихованню нового соціально свідомого покоління з почуттям власної значимості про це необхідно говорити.
Напередодні Дня Гідності та Свободи вихованці та педагоги Донецького обласного еколого-натуралістичного центру зібралися на онлайн-зустріч, гостем якої був Заруднєв Ігор Олегович (підполковник, начальник прес-служби прикордонного загону м. Краматорськ №23/82).
Пан Ігор розказав вихованцям про себе: про навчання в університеті та про військову службу.
Діти поділилися своїм розумінням понять «свобода» та «гідність» та обговорили приклади історичних постатей, з якими асоціюються прояви гідності чи бажання свободи. А ще розказали власні історії гідності. Наприклад, можна допомогти молодшій сестрі з домашнім завданням, щоб завтра вона не отримала поганої оцінки; поспілкуватися з однокласником, якого всі ігнорують, спитати, що його цікавить.
На завершення обговорили принципи гідності людини.