Проведено перше в цьому році онлайн-засідання педагогічної ради ЗОЕНЦ | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Проведено перше в цьому році онлайн-засідання педагогічної ради ЗОЕНЦ

27 січня в актовій залі Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді відбулося перше засідання педагогічної ради у 2021 році, на якому були присутні 12 педагогів та 6 керівників гуртків, що приєднались дистанційно.

Директор Олександр Геревич у вступному слові повідомив про накази щодо роботи у 2021 році, зокрема, і 2-му півріччі навчального року.

Зосередив увагу на важливості еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти у формуванні особистості підростаючого покоління, як майбутніх дбайливих природокористувачів та природоохоронців. Також розповів про сумну і напружену ситуацію, що склалася в районних позашкільних закладах області і країни у зв’язку з ліквідацією районних (міських) відділів освіти через створення об’єднаних територіальних громад, про небезпеку закриття позашкільних закладів. Наголосив на важливості відстоювання необхідності функціонування цих закладів з метою забезпечення права дітей на здобуття позашкільної освіти.

Василь Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, доповів про підсумки роботи учнівських об’єднань за перше півріччя 2020/2021 навчального року. Він зазначив, що 20 педагогів закладу забезпечували роботу 65 гуртків, в яких навчалося 994 учні. Педагоги і юннати працювали як у звичному режимі, так і у дистанційно-асинхронному. Активно діяла на вебсайті закладу рубрика „Дистанційна екошкола”, у якій юннати, їх батьки і усі бажаючі могли ознайомитися із цікавими матеріалами щодо проведення гуртків усіх профілів та інформаціями для керівників гуртків з національно-патріотичного виховання і відзначення дат екологічного календаря.

Основним у роботі педагогічної ради стало питання „Про стан і перспективний розвиток відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи”, з яким виступили завідувачка відділу Ольга Величканич і методистка Олександра Токарєва.

Ольга Величканич зробила огляд творчих учнівських об’єднань відділу за профілями та віковим складом гуртківців, проаналізувала участь вихованців у всеукраїнських конкурсах та акціях, дослідницьку роботу юннатів. Так, доповідачка зазначила, що протягом І півріччя у відділі працювало 11 керівників гуртків, які забезпечували діяльність 36 гуртків 11 профілів. А саме: „Юні квітникарі”, „Юні садівникиˮ, „Юні агрохімікиˮ, „Юні ботаніки”, „Біологія людини”, „Лікарські рослини”, „Юні овочівники”, „Юні рослинники”, „Природа рідного краю”, „Юні охоронці природи”, „Декоративно-ужиткове мистецтво”. Усього гуртковою роботою охоплено 541 вихованець, з них: дошкільного віку – 74, молодшого шкільного віку – 178, середнього шкільного віку – 272, старшого шкільного віку – 17.

Як позитив доповідачка відмітила те, що цьогоріч керівникам гуртків дали можливість проводити гуртки на базі закладів загальної середньої освіти. Поштовхом для прийняття такого рішення стала складна ситуація у зв’язку з коронавірусом.

Завідувачка відділу повідомила про проведені юннатами дослідницькі роботи. Підкреслила, що досліди є одним з найефективніших способів поєднання педагогами відділу теоретичних знань гуртківців з практичною діяльністю та новітніми технологіями. Дослідницько-експериментальна робота сприяє розвитку в юних дослідників творчих задатків, вихованню інтересу та любові до природи і природничих наук.

Вихованці відділу біології, захищаючи свої дослідницькі роботи, розробляючи проєкти, стають неодноразовими переможцями у всеукраїнських конкурсах, акціях, фестивалях, зльотах та зборах. Серед них такі, як: конкурси з флористики та фітодизайну, з квітникарства і ландшафтного дизайну „Квітуча Україна”, „Вчимося заповідувати”; фестивалях „Україна – сад” і „Ленд-арт весна”; експедиційно-польових зборах команд юних ботаніків та зоологів, зльоті юних дослідників-природознавців. Адже саме участь у конкурсах дає можливість учнівській молоді продемонструвати свій розум, уміння і талант, поспілкуватися із однолітками з інших регіонів України, обмінятися досвідом!

Олександра Токарєва, методистка відділу, доповіла про інноваційну діяльність відділу, модернізацію змісту гуртків. Було рекомендовано педагогам ознайомитись із методичним посібником, написаним науковими співробітниками лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України „Модернізація організації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти”.

Надзвичайно зацікавили керівників гуртків дидактичні настільні ігри, виготовлені Ольгою Величканич до різних тем, які доречно використовувати на заняттях для вивчення або повторення матеріалу, контролю знань. Діти під час гри можуть працювати індивідуально, в парах або в малих групах. І, з цікавістю учасники засідання розглядали лепбук „За життя без сміття!”, виготовлений власними силами. Завдяки роботі з лепбуком юннати навчаться правильно сортувати сміття, дізнаються про види пластику та ступінь його безпечності, а також про строки розкладання різних видів відходів.

Завершилось онлайн-засідання прийняттям рішення, у якому внесено конструктивні пропозиції. Так, завідувачам відділів біології (О. М. Величканич) та екології (М. М. Копча) доручено скласти до 20 лютого тематику дослідницьких робіт на 2021 рік.

Керівникам гуртків забезпечити проведення на належному рівні дослідницької роботи та спостережень із юннатами згідно затвердженої тематики на навчально-дослідній земельній ділянці, в кутку живої природи та безпосередньо в природі.

Також педагогам необхідно активізувати участь юннатів у міжнародних, всеукраїнських та обласних конкурсах, акціях, проєктах та інших масово-виховних заходах.

А завідувачці відділу інформаційно-методичної роботи Л. І. Бокій протягом лютого цього року продовжити навчання педагогів закладу щодо використання дистанційних технологій у своїй діяльності.

Загалом онлайн-засідання пройшло змістовно та продуктивно.

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар