Юні природоохоронці досліджували весняні явища в природі | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 18 - 19 березня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2025» (заочно) *** 25 - 28 березня 2025 року - осіння сесія Природничої школи учнівської молоді у 2024/2025 навчальному році (змішаний формат) *** до 28 березня 2025 року - приймаються конкурсні роботи на Міжнародний конкурс еколого-валеологічної спрямованості на тему «Голос душі» (заочно) *** до 30 березня 2025 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнську виставку унікального живопису «Писанкарство» (заочно) *** до 1 квітня 2025 року - триває подання конкурсних робіт на фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 1 квітня 2025 року - триває подання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «ГОЛОС ВЕСНЯНИХ КВІТІВ» в рамках акції «ЗБЕРЕЖЕМО ПЕРВОЦВІТИ» (заочно) *** до 04 квітня 2025 року - триває подання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** до 15 квітня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергоефективності «Енергія і середовище»(очно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу "Юний селекціонер і генетик" (змішаний формат) *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** квітень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** 29 квітня - 01 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Арт-виставка горщечкових рослин до відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) ***


Юні природоохоронці досліджували весняні явища в природі

15 квітня, в День екологічних знань в Україні та напередодні Всесвітнього дня Землі, педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді організували екскурсію „Весняні явища в природі” для юннатів екоцентру та дітей вимушених переселенців.

Педагоги та юннати не випадково обрали для мандрівки с. Дубриничі Ужгородського району, адже саме тут, в Дубриницькому ліцеї, викладає Катерина Шоляк, вчитель біології та хімії, кандидат біологічних наук, в минулому – активна юннатка-дослідниця ЗОЕНЦ.

Катерина Василівна радо зустріла гостей, провела цікаву екскурсію творчими лабораторіями закладу, ознайомивши дітей із природоохоронною, дослідницькою проєктною діяльністю, якою займаються учні. Педагог зазначила, що школярі беруть активну участь у прибиранні та сортуванні сміття та інших природоохоронних акціях. Також цьогоріч вони стали учасниками проєкту ZeroWasteSchoolUkraine із запровадження культури сортування відходів, реалізували екологічний проєкт «Екошкола» і обладнали міні хімічну лабораторію „EcoLab для всіх” для визначення забруднення води, ґрунту та повітря. Пані Катерина розповіла юним природоохоронцям, чому так важливо вчитися раціонально використовувати природні ресурси та берегти довкілля. Також діти ознайомилися із куточком роздільного сортування сміття, повторили правила сортування.

В шкільній хімічній лабораторії мали змогу визначити хімічний склад води, взятої попередньо з декількох джерел в Ужгороді: колодязна з приватного будинку, з крану Минайського водозабору та безпосередньо з р. Уж в межах міста. Проведені аналізи показали, що вміст хімічних елементів у колодязній та артезіанській водах в нормі, а в річковій присутні домішки органічних речовин. Отже, діти дійшли висновку – воду з перших двох джерел можна пити без ризику для здоров’я, що їх дуже втішило.

Під час екскурсії населеним пунктом діти переконалися, що місцеві жителі сортують сміття і дбають про чистоту довкілля. Але на берегах річки Уж, яка протікає селом, після весняних паводків залишаються пластикові пляшки та інше сміття, принесене з верхів’я річки. І поруч з тендітними весняними квітами можна зустріти сліди „цивілізації”.

Обравши галявину для відпочинку, юннати вчилися помічати зміни в природі, які відбуваються навесні, спостерігати за рослинним і тваринним світом, бачили негативний вплив людини на довкілля (сміття на берегах потічків, місця підпалу сухої трави з пророслими на них тендітними фіалочками тощо).

Милували око такі весняні квіти, як первоцвіт весняний, анемона дібровна, медунка лікарська, фіалка лісова, черемша, мати-й-мачуха, калюжниця і кульбаба лікарська.

Покинули місця зимівлі мурахи, що переховувалися у найглибших, тепліших місцях мурашників, розблокували входи і поралися в своїй звичній метушні, метелики і джмелі збирали нектар з весняних квітів. Отримавши листки спостережень, діти занотовували, які зміни в природі вони спостерігали під час екскурсії, які комахи, птахи, дерева, кущі і трав’янисті рослини зустрілися під час екскурсії.

І, звичайно, як справжні природолюби, не зривали рослини і не чіпали комах, а лише милувалися ними і фотографували!

Захід проведено у рамках проєкту „Відповідальність за Творіння та жінки Карпат”, що реалізується Міжрелігійним та громадянським природоохоронним форумом Східної Європи (IRCEF, керівник Александр Бокотей) у співпраці з природоохоронними підрозділами Церков за партнерської підтримки Архідієцезії Бамберга (Erzbistum Bamberg), дієцезії Вюрцбурга (Bistum Würzburg) та Реновабісу (Renovabis – Організація допомоги Східній Європі від Католицької Церкви в Німеччині).

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ; Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар