Юні природоохоронці досліджували весняні явища в природі | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Юні природоохоронці досліджували весняні явища в природі

15 квітня, в День екологічних знань в Україні та напередодні Всесвітнього дня Землі, педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді організували екскурсію „Весняні явища в природі” для юннатів екоцентру та дітей вимушених переселенців.

Педагоги та юннати не випадково обрали для мандрівки с. Дубриничі Ужгородського району, адже саме тут, в Дубриницькому ліцеї, викладає Катерина Шоляк, вчитель біології та хімії, кандидат біологічних наук, в минулому – активна юннатка-дослідниця ЗОЕНЦ.

Катерина Василівна радо зустріла гостей, провела цікаву екскурсію творчими лабораторіями закладу, ознайомивши дітей із природоохоронною, дослідницькою проєктною діяльністю, якою займаються учні. Педагог зазначила, що школярі беруть активну участь у прибиранні та сортуванні сміття та інших природоохоронних акціях. Також цьогоріч вони стали учасниками проєкту ZeroWasteSchoolUkraine із запровадження культури сортування відходів, реалізували екологічний проєкт «Екошкола» і обладнали міні хімічну лабораторію „EcoLab для всіх” для визначення забруднення води, ґрунту та повітря. Пані Катерина розповіла юним природоохоронцям, чому так важливо вчитися раціонально використовувати природні ресурси та берегти довкілля. Також діти ознайомилися із куточком роздільного сортування сміття, повторили правила сортування.

В шкільній хімічній лабораторії мали змогу визначити хімічний склад води, взятої попередньо з декількох джерел в Ужгороді: колодязна з приватного будинку, з крану Минайського водозабору та безпосередньо з р. Уж в межах міста. Проведені аналізи показали, що вміст хімічних елементів у колодязній та артезіанській водах в нормі, а в річковій присутні домішки органічних речовин. Отже, діти дійшли висновку – воду з перших двох джерел можна пити без ризику для здоров’я, що їх дуже втішило.

Під час екскурсії населеним пунктом діти переконалися, що місцеві жителі сортують сміття і дбають про чистоту довкілля. Але на берегах річки Уж, яка протікає селом, після весняних паводків залишаються пластикові пляшки та інше сміття, принесене з верхів’я річки. І поруч з тендітними весняними квітами можна зустріти сліди „цивілізації”.

Обравши галявину для відпочинку, юннати вчилися помічати зміни в природі, які відбуваються навесні, спостерігати за рослинним і тваринним світом, бачили негативний вплив людини на довкілля (сміття на берегах потічків, місця підпалу сухої трави з пророслими на них тендітними фіалочками тощо).

Милували око такі весняні квіти, як первоцвіт весняний, анемона дібровна, медунка лікарська, фіалка лісова, черемша, мати-й-мачуха, калюжниця і кульбаба лікарська.

Покинули місця зимівлі мурахи, що переховувалися у найглибших, тепліших місцях мурашників, розблокували входи і поралися в своїй звичній метушні, метелики і джмелі збирали нектар з весняних квітів. Отримавши листки спостережень, діти занотовували, які зміни в природі вони спостерігали під час екскурсії, які комахи, птахи, дерева, кущі і трав’янисті рослини зустрілися під час екскурсії.

І, звичайно, як справжні природолюби, не зривали рослини і не чіпали комах, а лише милувалися ними і фотографували!

Захід проведено у рамках проєкту „Відповідальність за Творіння та жінки Карпат”, що реалізується Міжрелігійним та громадянським природоохоронним форумом Східної Європи (IRCEF, керівник Александр Бокотей) у співпраці з природоохоронними підрозділами Церков за партнерської підтримки Архідієцезії Бамберга (Erzbistum Bamberg), дієцезії Вюрцбурга (Bistum Würzburg) та Реновабісу (Renovabis – Організація допомоги Східній Європі від Католицької Церкви в Німеччині).

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ; Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар