
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України (далі – Міністерство, МОН) від 19.08.2022 № 4/2033-22 та листа Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки України (далі – НЕНЦ МОН) від 15.06.2022 № 104 з метою виконання Плану семінарів-практикумів для педагогічних працівників закладів позашкільної освіти на 2022 рік, затвердженого наказом Міністерства від 15.12.2021 № 1379, НЕНЦ МОН провів курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів позашкільної освіти (ліцензія: серія АЕ № 270777).
Учасниками курсів стали 28 заступників директорів закладів позашкільної освіти (з навчальної, навчально-виховної, методичної, виховної, навчально-методичної роботи) із 11 регіонів України, а саме: Житомирської, Вінницької, Черкаської, Закарпатської, Тернопільської, Запорізької, Київської, Донецької, Полтавської, Дніпропетровської області та м. Києва.
Навчально-тематичний план курсів розрахований на 180 годин і складається із семи модулів, які є типовими для навчальних планів, а саме: – освітологічний і нормативно-правовий; – менеджмент та лідерство; – соціально-психологічний; – науково-методичний; – виховний процес в закладі позашкільної освіти; – впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес закладів позашкільної освіти; – діагностично-аналітичний.
Модель курсів за формою проведення – змішана (онлайн, офлайн). Але у зв’язку із безпековою ситуацією в Україні, курси були проведені повністю в дистанційному форматі. Схемою очно-дистанційної моделі курсів передбачено:
– ознайомлення з теоретичним матеріалом відповідно до навчально-тематичного плану курсів підвищення кваліфікації;
– лекції, вебінари з фахової підготовки;
– проведення конференції з обміну досвідом;
– моніторинг та діагностування навчальної діяльності слухачів курсів
– підвищення кваліфікації;
– захист творчих випускних робіт.
Під час захисту творчих робіт учасниками навчального процесу обговорювалися питання щодо:
-розбудови системи забезпечення якості освіти в закладах позашкільної освіти;
– професійного розвитку працівників галузі освіти в умовах реформ;
– ключові вміння ХХІ століття: практика втілення в освітньому процесі ЗПО;
– дистанційної роботи закладу позашкільної освіти: творчий пошук, перезавантаження, експеримент;
– дієвість нових форматів позашкільної освіти в умовах децентралізації;
– організація освітнього процесу у закладі позашкільної освіти в умовах війн;
-формування сталих європейських екологічних цінностей у закладах позашкільної освіти;
– діяльність закладу позашкільної освіти по створенню соціально-педагогічних умов становлення і розвитку громадянського виховання учнів.