В межах діючої ліцензії (ліцензія: серія АЕ № 270777) Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді спільно із Центром нової освіти в рамках курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів позашкільної освіти протягом червня 2025 р. провів серію вебінарів з теми «Педагогічні можливості штучного інтелекту в освіті».
Учасниками заходу стали понад 300 педагогів закладів загальної середньої та позашкільної освіти із різних регіонів України.
Зміст навчання:
-
нові інструменти для генерації та редагування наочних матеріалів;
-
гейміфікація навчання за допомогою штучного інтелекту;
-
організація навчальних, творчих і дослідницьких проєктів.
Тренер: Іван ІВАНОВ, засновник Центру нової освіти та платформи «УМІТИ», тренер з інноваційних технологій.
Після закінчення навчання учасники отримали сертифікат на 6 академічних годин.
Подальшому планується проведення наступних вебінарів.
Враження освітян від навчання:
під час заповнення фінальної анкети, учасники заходи дали відповідь на запитання «Який промт або ідея, продемонстровані на другому вебінарі (гейміфікація навчання за допомогою штучного інтелекту) підходять найбільше для вашої роботи?».
Деякі із них:
Для навчання дітей 1 -4 класу круто підійде Quizlet ,по -перше дітям буде цікаво і гра не надто важка тобто відповідає віковим особливостям дітей . Також ці флеш-картки можна швидко розробити , що ще краще , адже часу завжди мало.
Для сучасного учня/вихованця гуртка необхідно доносити інформацію у ритмі із новими технологіями. Гейміфікація навчання – це на практиці дає гарні результати не тільки по предмету, а і соціальному контексті.
Найбільше мені сподобалася ідея створення навчальної вікторини за допомогою штучного інтелекту — коли ChatGPT або Gemini генерує запитання, підказки та рівні складності відповідно до теми уроку. Такий підхід робить навчання інтерактивним, змагальним і водночас пізнавальним.
Для своєї роботи я б використала цей підхід у форматі «Музичного квесту»: учні розв’язують завдання, пов’язані з вокалом чи музичною грамотою, отримують бали та переходять на наступний рівень. Це допомагає підвищити мотивацію дітей, розвиває командну взаємодію та формує позитивне ставлення до навчання.
Цікава ідея про рольову гру симуляцію, в якій потрібно надати домедичну допомогу потерпілому з підручних засобів. Чудово підходить для військово-патріотичного гуртка “Джура” або ж “Юні туристи”.
Мені підходить ідея створення настільних ігор природничого напряму. Також дуже сподобалася ідея гри “Гонки сортувальників”: програмувати робота на швидке сортування об’єктів за кольором. Це може бути сортування сміття по кольоровим бакам.
На другому вебінарі мене найбільше зацікавила ідея створення інтерактивних навчальних квестів, вікторин та флеш-карток за допомогою ШІ. Цей підхід чудово підходить для моєї роботи з дітьми, оскільки дозволяє поєднати навчання з грою, стимулює зацікавленість, активність і бажання брати участь у завданнях.Особливо практичним для мене виявився промпт для створення матеріалів для флеш-карток, які можна імпортувати у сервіс Quizlet. Такий формат значно економить час на підготовку матеріалів, а для дітей це завжди цікаво та мотивує.
В моїй роботі, методиста центру позашкільної освіти, одним із завдань є допомога керівникам гуртків по проведенню заходів з БЖД для вихованців, тому наступні промпти та ідеї будуть найбільш цікавими та потрібними для створення дидактичних матеріалів:
1. Промпт по створенню вікторин з варіантами відповідей.
2. Створення флеш-карток для сервісу Quizlet, згенерувавши завдання за допомогою Gemini або ChatGPT.
3. Промпт по створенню сюжетних ігор чи сценарію.
4. Розробка питань та завдань.
5. Гейміфікація заняття чи виховного заходу.
До нових зустрічей! Наступний цикл вебінарів, тренінгів по впровадженню ШІ в освіті запланований у січні 2026 р.













29 Жовтня, 2025 


Опубліковано в рубриці 






>











