21 – 22 серпня ц. р. у м. Київ Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з Інститутом проблем виховання НАПН України, Всеукраїнською громадською асоціацією «Спілка освітян України», Всеукраїнською асоціацією педагогів-позашкільників «Фактор» проведено Всеукраїнську серпневу конференцію «Педагогічний пошук – 2017».
Учасниками конференції стали методисти позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного напряму, фахівці інститутів післядипломної педагогічної освіти, директори, заступники директорів, вчителі біології загальноосвітніх навчальних закладів, організатори позакласної роботи, наукові та науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів із різних регіонів України.
З вітальним словом перед освітянами виступили: Вербицький Володимир Валентинович – директор НЕНЦ, доктор педагогічних наук, професор, академік Академії наук вищої освіти; Машков Олег Альбертович – проректор з наукової роботи Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління Мінприроди України, доктор технічних наук, професор, Заслужений діяч науки і техніки України; Мачуський Валерій Віталійович – старший науковий співробітник, завідувач лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук; Власенко Олена Валеріївна – головний редактор газети «Позашкілля».
Ключовими питаннями обговорення на конференції були:
- Державні стандарти повної загальної середньої освіти: біолого-екологічна складова.
- Навчально-методичне забезпечення викладання біології за новими програмами.
- Позашкільна біолого-екологічна освіта: тенденції розвитку.
- Реалізація компетентнісного підходу, як ресурс оновлення програмного забезпечення біолого-екологічного профілю в ЗНЗ та ПНЗ.
- Сертифікація вчителя–предметника в Проекті нової редакції Закону України «Про освіту».
- Мобільна біологічна освіта.
Високому фаховому рівню проведення заходу сприяли виступи на планерному засіданні Шаламова Руслана Васильовича, Голови творчого об’єднання «Соняшник», кандидата біологічних наук, Заслуженого вчителя України; Козленка Олександра Григоровича, наукового співробітника відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України; Задорожнього Костянтина Миколайовича, головного редактора журналу для вчителів «Біологія», доцента Харківського національного університету міського господарства ім. О. М. Бекетова, кандидата біологічних наук; Адріанова Віктора Леонідовича, керівника Позашкільного природничого ліцею Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, Заслуженого вчителя України; Михайленка Валерія Петровича, доцента кафедри фізичної географії та геоекології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидата хімічних наук; Агапшук Світлани Сергіївни, головного редактора газети «Біологія».
Програма конференції включала проведення:
- майстер класів: «Еко-ідеї ландшафтного дизайну та оформлення пришкільної території», «Крок за кроком» – віртуальна подорож до екологічного міста», «Цікаві форми навчання в умовах модернізації змісту біологічної освіти», «Використання методик ТРВЗ та критичного мислення для формування ключових компетентностей при викладанні біології»;
- педагогічних майстерень: «Еколого-біологічна освіта та реалізація цілей сталого розвитку», «Робота з інтелектуально-обдарованою молоддю в позаурочний час», «Використання сучасних технологій садівництва в навчально-виховному процесі», «Знання, навички та суспільна поведінка в контексті реформи української школи»;
- дискусійних майданчиків: «Компетентнісний підхід, як засіб модернізації біолого-екологічної освіти», «Позашкільна біолого-екологічна освіта», «Біологічна освіта в сучасній українській школі».
Дана форма роботи дозволила здійснити ознайомлення з професійними здобутками кращих педагогів-новаторів, провідних методистів-позашкільників та провести обмін досвідом роботи.
Під час роботи конференції працювала виставка підручників, посібників та методичної літератури «Індустрія позашкільної освіти».
Учасники педагогічної конференції підвели підсумки і запропонували дієві пропозиції до органів влади щодо зміцнення освіти в державі.