19-21 березня ц.р. Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з інститутом гідробіології Національної академії наук України та Партнерською мережею «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні» був проведений черговий екологічний тренінг. Учасники тренінгу – вчителі біології, екології та географії закладів загальної середньої освіти, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму закладів позашкільної освіти з різних областей в кількості 28 чоловік.
Тренінг складається з двох блоків. Перший блок – педагогічний тренінг за темою: «Кращі практики освіти для сталого розвитку» провели представники Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні». Тренінг є формою спеціального навчання педагогів з впровадження у освітній процес закладів загальної середньої і позашкільної освіти міжнародного проекту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Поширення обізнаності щодо впливу глобального потепління та захисту озонового шару як запорука сталого розвитку». У його рамках розглянуто три модулі:
Модуль 1: «Кращі практики освіти для сталого розвитку: інтерактивні інструменти та методи впровадження».
Модуль 2: «Об’єкти природно-заповідного фонду – дієва платформа для впровадження освіти в інтересах сталого розвитку»
Модуль 3: «Дій за озон».
Учасники педагогічного тренінгу отримали сертифікати від Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні», а також екологічну літературу та навчальний комплект «ОЗОНЕКШН», розроблений за сприяння Програми Озонекшн Відділення ЮНЕП з технологій, промисловості та економіки і Багатосторонього фонду з виконання Монреальського протоколу.
Другий блок – тренінг за темою: «Моніторингові дослідження природних вод» відбувся на базі Інституту гідробіології НАН України.
Під час цієї частини тренінгу були розглянуті сучасні методики оцінки якості природних вод із застосуванням фізико-хімічних методів, біотестування, біоіндексації і біомоніторингу.
В аквакомплексі інституту гідробіології були проведені практичні заняття, де учасники тренінгу ознайомились з тест-об`єктами та методами їх культивування, з методиками визначення хімічного складу води поверхневих водних об’єктів, методами відбору проб води і донних відкладів, з методами відбору і лабораторного опрацювання проб макробезхребетних, макролітів, фітопланктону та фітомікробентосу, ознайомились з основними приладами та методиками їх використання в гідробіологічних дослідженнях тощо.
Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження стану природних вод в регіонах усі учасники тренінгу отримали означені методики в електронному вигляді, а також живі тест-об`єкти для їх подальшого культивування і досліджень.
По завершенні тренінгу усі педагоги-учасники отримали відповідні сертифікати Міністерства освіти і науки України.