Юннати Рівненщини у складі обласної навчально-польової експедиції учнівської молоді „ЮНЕКО” досліджували біологічне та ландшафтне розмаїття регіону | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Юннати Рівненщини у складі обласної навчально-польової експедиції учнівської молоді „ЮНЕКО” досліджували біологічне та ландшафтне розмаїття регіону

Щороку юннати Рівненщини у складі обласної навчально-польової експедиції учнівської молоді „ЮНЕКО” вирушають досліджувати біологічне та ландшафтне розмаїття регіону. Традиційно захід відбувся на базі Білоозерського лісництва Рівненського природного заповідника (Володимирецький район). З 25 червня по 3 липня учні вивчали унікальні ландшафти, флору і фауну Рівненського Полісся. Ця експедиція є дев’ятою за рахунком.

Наметовий табір розташувався на березі озера Біле. З місця таборування щоденно здійснювались радіальні виходи за тематичними маршрутами. Учасники заходу милувались піщаними дюнами, які залишив по собі льодовик, мальовничими луками, загадковими болотами і величними лісами. Щодня з юними екологами працювали науковці Рівненського природного заповідника, закладів освіти і різних наукових установ.

Дослідники побували на екскурсії еколого-пізнавальною стежкою „Білоозерські бори”, яка складається з семи зупинок, на унікальному болоті „Коза Березина”, де вивчали умови зростання болотної рослинності.

Омельчук Олександр Васильович, керівник гуртка „Юні бджолярі” Станції юних натуралістів, розповів про біологію медоносної бджоли і особливості пасічництва на Рівненському Поліссі. Учні з захопленням слухали інформацію про розподіл обов’язків у бджолиній сім’ї і мали можливість порівняти вулики різних конструкцій.

Під час екскурсії до садиби Петра Лебедюка юні екологи ознайомились з особливостями колодкового бджільництва, характерного для даної місцевості. Господар розповів про переваги зимівля бджіл у бортях та способи використання продуктів бджільництва у лікувальних цілях. Завершилась зустріч дегустацією лісового меду.

Учасники експедиції продовжили моніторинг екологічного стану водних об’єктів на території Білоозерського лісництва, розпочатий ще у 2011 році. Під керівництвом Лапінського Андрія Вікторовича, старшого викладача, та Кримця Григорія Володимировича, асистента кафедри неорганічних речовин та загальної хімічної технології хіміко-технологічного факультету Київського політехнічного інституту, відібрано проби води, зроблено хімічний аналіз, та порівняно хімічний склад води у озері Біле, річці Лоток і меліоративних каналах по кількох показниках.

На практичних заняттях учні навчились робити таксаційні описи ділянок лісу. Заняття проводив Клімук Віктор Романович, майстер лісу Білоозерського лісництва. Спеціаліст розповів як орієнтувати лінію місцевості користуючись простими приладами. Діти навчились визначати висоту і діаметр дерев, склад насаджень, інші таксаційні характеристики.

У день зоології Журавчак Ростислав Орестович, заступник директора з наукової роботи Рівненського природного заповідника, проводив кільцювання птахів. Діти побачили як правильно встановлювати ловчі сітки і дізнались багато цікавої інформації про методи обліку орнітофауни.

Один з важливих напрямів експедиції є валеологія, основи здоров’я та безпеки життєдіяльності. Момотюк Марія Тарасівна, керівник гуртків комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради провела бесіду про значення лікарських рослин. Учні не тільки дізнались про властивості окремих рослин, а ще й стали учасникам театралізованого дійства, сюжет якого був тісно пов’язаний з тематикою бесіди.

Журавчак Юлія Павлівна, начальник відділу пропаганди і екологічної освіти провела майстер-клас „Непрямі методи обліку ссавців”. Діти побачили як за допомогою відбитків лап можна вивчати фауністичний видовий склад.

Мішта Аліна Вікторівна, науковий співробітник Інституту зоології ім. Шмальгаузена навчила виготовляти живопастки на дрібних ссавців. Діти разом з науковцем перевіряли ловчі циліндри та пастки на мишиних.

Цікаво проходили заняття з ентомології, проведені Позняк Ольгою Іванівною, молодшим науковим співробітником Рівненського природного заповідника. Юні екологи побачили як робиться відлов комах та дізнались про особливості створення ентомологічних колекцій.

Змістовним було дозвілля у наметовому таборі. Ніколайчук Вікторія Анатоліївна і Симончук Тетяна Іванівна, фахівці з екологічної освіти Рівненського природного заповідника провели ряд ігор, екологічних вікторин та конкурсів. Сподобались дітям тренінги, проведені Дячук Ольгою Сергіївною, практичним психологом комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради.

Вивчаючи природні об’єкти під час експедиції, учні набувають практичних навичок визначення видів рослин і тварин, вчаться працювати з визначниками, аналізувати отриману інформацію. Участь у заході сприяє формуванню свідомого ставлення до природних ресурсів.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар