Питання енергозбереження сьогодні є одними з ключових в Україні. Нестача енергоресурсів, забруднення навколишнього природного середовища, недостатнє використання альтернативних джерел енергії – ось далеко не повний перелік питань, котрий змушує українських вчителів спрямовувати свої зусилля на виховання підростаючого покоління. Саме цьому поколінню у недалекому майбутньому доведеться приймати відповідальні екологічно виважені рішення.
Як навчити дитину раціонально використовувати енергію і ресурси, як переконати її в тому, що від її особистих конкретних дій багато в чому залежить економічний і екологічний добробут в Україні? Ці складні питання ставлять перед собою педагоги, які вже багато років беруть участь у проекті SPARE (міжнародний освітній проект з раціонального використання ресурсів та енергії).
Метою цього проекту є формування екологічної свідомості дітей та привернення уваги громадськості до проблем використання і заощадження енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього природного середовища. Головним завданням SPARE є освіта в галузі енергозбереження і охорони навколишнього природного середовища, формування екологічної культури як основи мотивації енергозбереження та практично орієнтоване впровадження ідей SPARE за допомогою конкурсу «Енергія і середовище». Національний тур міжнародного конкурсу «Енергія і середовище» є вагомим інструментом формування інтелектуальної еліти країни. Діти, що надають свої чудові роботи на конкурс, демонструють неабиякі творчі здібності і бажання допомогти Україні в досягненні її енергетичної незалежності.
11-13 вересня в Києві у Національному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді Міністерства освіти і науки України відбувся тренінг «Екологічна свідомість як провідна ідея сучасного освітнього процесу: діяльнісний підхід до впровадження тем енергозбереження в структуру роботи закладів освіти».
З вчителями з майже усіх регіонів України протягом трьох днів працювали майстри своєї справи: вчені з Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Інституту енергозбереження та енергоменеджменту, а також досвідчені та високопрофесійні педагоги з екологічного клубу «Еремурус» і ЦДЮТ Деснянського району м. Києва.
Учасникам тренінгу були запропоновані сучасні інноваційні розробки та методики викладання предмету «Енергозбереження» в основній і початковій школі, рекомендації з організації позашкільної роботи з означеної тематики, основи енергоаудиту та енергоменеджменту та еко-етичні підходи у навчанні школярів.
Усі педагоги – учасники тренінгу по завершенні навчання отримали сертифікати МОН, що дають право кожному з них самостійно проводити тренінги в регіонах з означеної тематики.