На Дніпропетровщині пройшов обласний конкурс юних натуралістів | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


На Дніпропетровщині пройшов обласний конкурс юних натуралістів

З метою розвитку творчих здібностей учнів, підвищення рівня екологічної свідомості особистості, ефективності та якості навчально-дослідної роботи закладів освіти в галузі біології, екології, сільського, лісового господарства комунальним закладом освіти “Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді” Дніпропетровської обласної ради (директор Ю.Ф.Педан) 23 жовтня 2019 року був проведений обласний конкурс юних натуралістів (далі – Конкурс) по підведенню підсумків обласних етапів Всеукраїнських конкурсів за еколого-натуралістичним напрямом позашкільної освіти.

Конкурс проводився за напрямами:

  • “Практична природоохоронна робота та екологія”;
  • “Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства”;
  • “Квітникарство та озеленення”.

До участі в роботі журі Конкурсу були запрошені наукові співробітники провідних закладів вищої освіти: Дніпровського державного аграрно-економічного університету, Дніпровського національного університету ім. О. Гончара, представники природно-заповідних установ, лісництв та обласних громадських організацій екологічного спрямування, зокрема обласного відділення Українського товариства охорони птахів.

Напрям “Практична природоохоронна робота та екологія” проводився за номінаціями: “Еколого-натуралістичний похід “Біощит”, “До чистих джерел”, “Птах року”, “Вчимося заповідувати” та “Живи, Земле” з врахуванням форми подачі звітних матеріалів (індивідуальні та колективні роботи).

В рамках номінації “Еколого-натуралістичний похід “Біощит” юні ентомологи:

  • паспортизували, розчищали та огороджували мурашники, а також вивчали видове різноманіття мурах на певних ділянках;
  • проводили моніторингові дослідження рідкісних та зникаючих видів комах: махаона, ксилокопи (бджола-тесляр) та сколії-гіганта;
  • створювали сприятливі умови для існування комах (будиночки, певне видове різноманіття рослин) та проводили фенологічні спостереження за: джмелем оперезаним, джмелем червонуватим, сколією-гігантом та ксилокопою;
  • досліджували на ділянках овочевих культур сільськогосподарського типу ефективність джмелів як запилювачів;
  • брали активну участь у: інформаційних блоках “Рідкісні види комах”, “Правила поведінки в природі за комахами”, “Причини скорочення комах”, “Захист комах” та “Корисні комахи”;
  • проводили агітаційну робота по охороні рідкісних видів комах своєї місцевості серед жителів тощо.

Значна практична природоохоронна та моніторингова робота проводилась юними екологами в рамках номінації “До чистих джерел”. Учасники Конкурсу вивчали проблему питної води у колодязях, досліджували видовий склад рослин та тварин водно-болотних угідь, визначали екологічний стан водних об’єктів з використанням гідробіологічних і фізико-хімічних методів аналізу, очищали прибережні території від сміття та розчищали джерела, розробляли та розповсюджували листівки, проводили агітаційну та роз’яснювальну роботу з населенням, а також співпрацювали з громадськими спілками.

У період з квітня по серпень 2019 року юні орнітологи вивчали грака в рамках номінації “Грак – Птах року 2019”. У звітних матеріалах ними представлено інформацію про зміни кількісного складу колоній у відповідь на зміну температури повітря та погодних умов; переміщення на кормові території, гніздові ділянки та місця ночівлі; фенологічні спостереження; спостереження за поведінкою; участь у конференції “Роль грака в природі та господарській діяльності людини” та бесіді “Грак та його охорона”; участь у конкурсах стінних газет, малюнків, віршів та поробок тощо.

В номінації “Вчимося заповідувати” учнівська молодь знаходила та вивчала стародавні дерева: гінкго білоба, дуба, айланта, абрикоси, сосни Банкса. У роботах представлено ботанічний опис дерев з літератури; інформацію про визначений вік, висоту, розмір крони та життєвий стан дерев; фотографії дерев у різні пори року та фотографії проведення досліджень і екскурсій; картосхеми та космічні знімки з відповідним позначками розташування велетнів; плани охоронних заходів тощо.

Різноманітні за тематикою звіти були представлені юними натуралістами на номінацію “Живи, Земле!”: “Первоцвіти Криворіжжя”, “Тренінг “За життя без сміття”, “Оцінка токсичності ґрунтів на території звалища за допомогою “ростового тесту”, “Біоіндикаційне визначення стану довкілля за показником флуктуючої асиметрії листкової пластинки берези бородавчастої”, “Фітоіндикація міських екотопів”, “Пірогенні сукцесії на арені Дніпра та аналіз рослинного покриву згарищ у природному заповіднику “Дніпровсько-Орільський”, “Розмаїття балки Приворотної” тощо.

Напрям “Квітникарство та озеленення” проводився за номінаціями: “Досліджуємо кращий сорт”, “Ландшафтний дизайн”, “Квітковий розмай”.

В номінації “Досліджуємо кращий сорт” учасниками були представлені змістовні роботи, виконані в закритому і відкритому ґрунті закладів освіти: “Дослідження продуктивності ехінацеї пурпурової в залежності від густоти вирощування”, “Вплив зовнішніх факторів на розмноження, ріст і розвиток пеларгоні”, “Особливості вирощування чорнобривців з використанням стимулятору росту”, “Вивчення особливостей догляду окремих сортів узамбарських фіалок”, “Вирощування аптенії в умовах дитячого екологічного центру м. Кам’янське”. Юні квітникарі проявили уміння самостійно мислити і працювати над заданою темою, доглядати за рослинами та робити висновки.

В номінації “Ландшафтний дизайн” були представлені роботи, в яких в повній мірі проявилася творча особистість вихованців, індивідуальне креативне, нестандартне мислення, вміння працювати в команді. Серед найкращих робіт журі відзначило два проекти “Сухе джерело” (імітація водного об’єкту з використанням тіньовитривалих рослин) та “Самшитовий герб України”.

В номінації “Квітковий розмай” були представлені індивідуальні і колективні проекти по догляду за квітково-декоративними рослинами в коридорах та класних приміщеннях, а також на шкільних подвір’ях.

Оцінка робіт в напрямі “Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства” проводилась з врахуванням форми подачі звітних матеріалів (індивідуальні та колективні роботи) за номінаціями: “Дослідницький марафон”, “Живи, Земле”, “Кролик”, “Плекаємо сад”, “Ліси – для нащадків”.

Юннати разом з керівниками проводили дослідження за різними напрямками: овочівництво, рослинництво, кролівництво, бджільництво, садівництво, лісництво. Майже всі доповіді учнів супроводжувались презентаціями, фотоматеріалами, наглядними експонатами, навіть дегустацією малопоширених культур. Більш високий науковий рівень мали роботи, які були проведені за завданням вчених кафедри рослинництва, селекції та насінництва Дніпровського державного аграрно-економічного університету. Юннати досліджували різні сорти та гібриди овочевих, польових, плодово-ягідних культур, вивчали агротехніку їх вирощування, проводили спостереження за малопоширеними рослинами.

На секції садівництва юннати спостерігали за деревами різних сортів яблук, слив, вивчали ефективність способів щеплення на вихід та якість садивного матеріалу, розмножували різними способами персик, хурму та інші культури.

Чимало робіт було надано до номінації “Кролик”, під час їх виконання юннати вивчали особливості догляду, раціони годівлі, строки вакцинації.

Цікаві роботи були проведені юними лісівниками по живцюванню ялівця, самшиту, збиранню насіння деревних та чагарникових культур, моніторингу акліматизації ялини колючої, зверталась увага на природоохоронну діяльність на території лісництв.

Переможці і призери обласного конкурсу юних натуралістів були нагороджені грамотами департаменту освіти і науки облдержадміністрації та цінними подарунками, активні учасники – грамотами КЗО “ОЕНЦДУМ”.

Захист творчого проєкту щодо сортування i утилізації сміття

Нагороди отримують найкращі юні квiтникарi

Нагородження кращих юних екологів

Нагородження переможців за найкращі дослідницькі роботи в галузі аграрних наук

Заступник директора з навчальної роботи КЗО “ОЕНЦДУМ” І.О. Майборода

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар