15 січня в актовій залі Закарпатського екоцентру пройшло чергове засідання методичного дня. На ньому одна з родзинок – презентація під назвою „Лісові ресурси та їх охорона” на заняттях гуртка „Юні охоронці природи”. Виступаюча, керівниця гуртка Олеся Дичко, проаналізувала типи лісів, розповіла про їх водорегулюючу, захисну, естетичну та виховну функції. Ця тема надзвичайно актуальна для нашого краю, оскільки лісистість найбільша в Карпатах, куди входить і Закарпаття.
Також педагог зупинилась на проблемах лісів. Найбільша – їх вирубування. Нещадно потерпає зелений друг і від пожеж. Крім фахівців, не проходять осторонь проблем лісу гуртківці. Юні охоронці природи ведуть пропаганду щодо його збереження, і, дотримуючись гасла „Ліс садити-не палити”, активно допомагають лісівникам Рахівщини у відновленні лісу – висаджують аборигенні та суміжні породи дерев.
Підсумовуючи сказане, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи ЗОЕНЦ Василь Кузьма відмітив, що у доповіді теоретична частина подана гарно. Проте хотілося б, щоб кожне заняття гуртка не обминала практична робота. Так діти краще засвоюватимуть поданий теоретичний матеріал.
Лісову тематику в плані лікарських рослин продовжила керівниця гуртка Оксана Кришеник. У своєму виступі „Формування здоров’язберігаючої компетентності у вихованців гуртка „Лікарські рослини” при вивченні теми: „Лікарські рослини нашої місцевості” педагог більш детально зупинилась на їх значенні для здоров`я людини. Оксана Кришеник відмітила, що гуртківці залюбки ходять в природу і збирають рослини для створення гербарію.
Аналізуючи презентацію, керівниця гуртків Ганна Андрусь зауважила, що обов’язково учнів необхідно ознайомити із правилами збору рослин і технікою безпеки їх збирання, оскільки серед них є й отруйні.
Олександр Геревич, директор ЗОЕНЦ, додав, що і серед бур’янів є рослини що мають лікарські, корисні для людини властивості, тому можна розширити тему такими прикладами. Іще, на практиці доречно вирощувати лікарські рослини, закладаючи досліди на навчально-дослідній земельній ділянці. Тут юний дослідник-рослинник зможе прослідкувати весь процес зростання рослинки. Щодо збору рослин для гербарію зауважив, що до цього питання треба підходити зважено, екологічно грамотно. Тобто, виготовляти гербарій так, щоб навчити дітей, як це правильно робити, звичайно потрібно, це передбачено і програмами гуртків ботаніків-рослинників, але ні в якому разі не із рослин, які підлягають статусу рідкісних чи зникаючих, тим паче червонокнижних.
„Крім того, використовуючи відео про рослин з інтернету, звертайте увагу, чи співпадає її назва з картинкою. Наприклад, польова ромашка і лікарська відрізняються візуально одна від другої. Гуртківці повинні вміти відрізнити ці рослини,”- рекомендувала завідувачка відділу біології Ольга Величканич.
Коментуючи виступи, Василь Кузьма на завершення сказав, що, готуючи презентації, не потрібно відходити від її теми, необхідно більше використовувати фото та малюнки, і, звичайно, не забувати про нашу живу лабораторію-природу. Адже вона завжди неповторна і цікава для гуртківців.
Методистка відділу екології та природоохоронної роботи Оксана Стрічко оглянула методичну літературу і дала рекомендації щодо використання друкованих матеріалів у практиці педагогів.
Наповнення сайту проаналізувала завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи Людмила Бокій.
Завершуючи засідання методичного дня, Олександр Геревич та завідувачка відділу організаційно-масової роботи Оксана Кремінь вручили грамоти ЗОЕНЦ керівникам гуртків за призові місця та участь в ІІ обласному етапі Всеукраїнських новорічно – різдвяних конкурсах: „Новорічна композиція” та „Український сувенір”.
Слід відмітити, методдень пройшов конструктивно і з користю для педагогів.
Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ