Юннатівське літо на Луганщині | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Юннатівське літо на Луганщині

Для юних натуралістів літо – це період польових практик, походів, експедицій, таборів, дослідів в природі і просто час, коли можна провести змістовне дозвілля, набратися сили та розуму від природи. Нажаль літо 2020 року проходило в умовах діючих обмежень, в рамках пом’якшення карантинних заходів, пов’язаних з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої SARS-CoV-2. Попри такі складнощі, окремі гуртки Луганського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді активно працювали за окремим планом! При цьому, в обов’язковому порядку,використовувались засоби захисту при роботі в умовах карантину: маски, гумові рукавички, дотримувались соціальної дистанції тощо.

Подорожі у царство природи рідного краю.

Так вихованці гуртка «Юні екологи» Луганського ОЦЕНТУМ під керівництвом Буткової Людмили Сергіївни, який працює у м. Старобільську, у липні-серпні цього року всі заняття проводили в природі. І причина цього не тільки в карантинних обмеженнях. Такий вже стиль роботи Людмили Сергіївни. В весняно-літній та осінній період, поки дозволяють погодні умови, вона з вихованцями в походах, екскурсіях, експедиціях та дослідницькій роботі в природі. ЇЇ вихованці завжди чекають цього. І тому, коли відбулись пом’якшення умов карантину, вони з радістю і натхненням розпочали своє довгождане юннатівське літо.

Цього року вихованці Людмили Сергіївни взяли активну участь у науково-освітньому проекті «Вчителі та учні досліджують  явище цвітіння водойм в Україні». Для їх роботи Луганський ОЦЕНТУМ передав на літо цифровий мікроскоп, що сприяло чіткій фіксації на цифрові носії відповідних водоростей, мікроскопічної фауни тощо.

Крім цього діти працювали за індивідуальними дослідницькими програмами для написання науково-дослідницьких робіт по лінії Малої академії наук України.

Завершальним акордом «Юннатівського літа 2020», напередодні нового навчального року, для вихованців  гуртка «Юні екологи» стала наукова експедиція  у Стрільцівський  степ, найстаріший філіал Луганського природного заповідника НАН України.

Даний об’єкт був вибраний не випадково. Степ є найбільш постраждалою екосистемою Землі  внаслідок антропогенного фактору. В нашому степовому регіоні саме заповідні території відіграють надважливу роль у збереженні степового біорізноманіття.

Степ зустрів юних науковців духмяним ароматом шавлії,  чабрецю, полину та інших степових трав, розігрітим спекотним сонцем.  Знайомив насз заповідником працівник філіалу  еколог, інженер-дослідник, зоолог Денис Лазарєв. Дуже цікава була розповідь про тваринний світ Стрільцівськогостепу. Екологи зустріли цілі колоній сурка степового – байбака, що є візитною карткою  Луганщини. Безліч комах, птахів супроводжували нас під час експедиції. Було проведено визначення проективного покриття рослин у заповіднику, визначили їх видовий склад, складенофотогербарій.

Під час експедиції діти поповнили свої знання, зібрали цікавий матеріал, що потребує вивчення та обробки. Даний матеріал буде використаний як порівняльний в роботах гуртківців з вивчення стану Старобільського степу, як невід’ємної складової Євразійського степу. Велика подяка працівникам філіалу за можливість ознайомитися з однією з перлин Луганщини та можливості подальшої співпраці.

Вчимось дивуватись

В умовах пом’якшення карантинних заходів, пов’язаних з гострою респіраторною хворобоюCOVID-19, спричиненої SARS-CoV-2, методист Луганського ОЦЕНТУМ Матвієвська Оксана Володимирівна розробила короткострокову комплексну програму гуртка «Студія природоохоронних новацій». Педагогічним кредом Оксани Володимирівни в роботі з вихованцями є «Сучасна позашкільна освіта повинна бути якісною, забезпеченою ресурсами, цікавою, безпечною, емоційною, інноваційною, сповненою подій, рухів, а головне потрібною дітям».

Починаючи з кінця травня Оксана Володимирівна створила майданчик для проведення занять з вихованцями різних гуртків, які добровільно висловили бажання продовжити навчання в таких складних умовах. При цьому основна увага, крім безпеки, відповідно до методичних рекомендацій Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України, приділялась рекреаційним (реабілітаційно-оздоровчим) заходам. Фактично а цьому майданчику поєднались різні складові позашкільної освіти: науковість, дослідництво, творчість, емоційність, реалізація своїх умінь та навичок. А головне – повернення у своє звичне середовище, після довгострокових обмежень в спілкуванні. Діти знову, і навіть більше, стали дивуватись природі, її споконвічної мудрості та краси. А поки дитина не втратила здатність дивуватись – вона розвивається.

При роботі «Студії природоохоронних технологій» використовувались засоби мистецтва та сучасних інформаційних технологій. При цьому вже не гаджети монополізували дітей, а вони працювали для дітей, допомагаючи їм налагоджувати комунікації між собою, фіксуючи красу природи рідного краю, створювати спільні дизайнерські проекти тощо.

Діти вчились сприймати і аналізувати твори мистецтва через пряме спілкування з природою, торкаючись до неповторної її краси, створюючи свої творчі ідеї та мистецькі проекти.

З метою безпеки в роботі майданчику, в межах міста Сєвєродонецька, використовувався вахтовий метод навчання та практичних робіт. Дві групи вихованців з гуртка “Флористика та живопис” займались на різних точках міняючи одне одного, працюючи над одними проектами.  Біля школи, на відкритому повітрі діти розташовували свої робочі місці на відстані 1, 5 м один від одного. Ці робочі місця відмічалися у вигляді кола, намальованого крейдою. При проведенні занять в природі ці кола були умовні, а діти сідали на індивідуальні килимки.

При проведенні заняття за темою “Основи сучасної флористики та фітодизайну» юні флористи під керівництвом Матвієвської Оксани виготовили «Середземноморський букет». Цьому передувала теоретична частина, яка проводилась з використанням дистанційних форм навчання (основи дизайну, підбір матеріалів, дизайн особистого букету з фіксацією цього процесу персональним QR кодом). При практичній роботі проводився квест. А сам творчий процес проходив у супроводі живої музики (музикальні мініатюри на флейті виконувала вихованка гуртка Воробйова Катерина). Ось так можна поєднати найкраще що є в позашкіллідля створення гармонійних, сприятливих умов творчої роботи дітей. Ну і безумовно виходи до природних об’єктів створювали для дітей відчуття спокою, гармонії та впевненості у майбутньому.

Тож попри складнощі для багатьох юних натуралістів Луганщини літо 2020 року можна вважати вдалим.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар