Те, що ми зібралися разом це лише початок,
те, що ми продовжуємо залишатися разом це вже досягнення,
те, що ми разом працюємо це вже справжній успіх!
Генрі Форд.
Згідно плану роботи 20 квітня 2016 року в Закарпатському обласному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді відбувся семінар-практикум „Шляхи вдосконалення професійної майстерності педагогів у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного напряму”.
Метою проведення даного заходу є пошук нових більш сучасних шляхів вдосконалення педагогічної майстерності керівників творчих учнівських об’єднань, розвиток ініціативи та творчого пошуку інноваційних педагогічних знахідок, демонстрування та обмін перспективним педагогічним досвідом, секретами власної педагогічної майстерності, упровадження в практичну діяльність прогресивного педагогічного досвіду.
Основним завданням семінару стало питання застосування на практиці співвідношення традиційних та інноваційних освітніх технологій, взаємозв’язку і відмінностей в методиках викладання, формування вміння диференційованого підходу до кожного зі свої х вихованців.
Програма проведення семінару передбачила наступні доповіді:
Урочисте відкриття семінару. Вступне слово директора ЗОЕНЦ Геревича О.В.
Система надання якісних освітніх послуг в позашкільних навчальних закладах (Кузьма В.Ю., заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи ЗОЕНЦ).
Основні шляхи формування до планування педагогічної діяльності, аналіз та прогнозування кінцевого результату (Поган О.В., завідувач відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ).
Організація і методика проведення екскурсій на заняттях гуртків молодшого шкільного віку (Бурак Г.Й., методист інформаційно-методичного відділу ЗОЕНЦ).
Організація і методика проведення масово-виховних заходів, конкурсів з юннатами творчих учнівських об’єднань. (Кремінь О.І., методист відділу організаційно-масової роботи ЗОЕНЦ).
Організація навчально-дослідницької роботи в учнівських творчих об’єднаннях еколого-натуралістичного напряму (Курах В.І., керівник гуртків Воловецької філії ЗОЕНЦ, натуралістичної бази „Арніка”).
Проведення навчально-польової практики з учнівською молоддю в літній період (Самойлова А.В., завідувач відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ).
Відкрив семінар директор навчально-виховного закладу О.В.Геревич, побажав всім присутнім творчого натхнення, наголосив на необхідності проведення подібних методичних заходів, які в майбутньому сприятимуть підвищенню фахової майстерності і результативності педагогів.
У своєму вступному слові директор закладу звернув увагу на те , що сучасні тенденції підвищення професійної майстерності педагогічних працівників і оновлення самої системи освіти зумовлює необхідність до постійного саморозвитку і самовдосконалення. Зорієнтувати педагога на систематичну роботу над собою, показати йому важливість самовдосконалення, створити середовище, сприятливе для розкриття творчого потенціалу педагогів одне з основних завдань сучасного позашкільного закладу.
Освітній сервіс обласного еколого-натуралістичного центру, як зазначив заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи ЗОЕНЦ Кузьма В.Ю., направлений на проведення різноманітних заходів з метою підвищення педагогічної майстерності педагогічних працівників, удосконалення змісту, форм та методів роботи учнівських об’єднань еколого-натуралістичного природоохоронного напряму. Саме тому система освітніх послуг носить неперервний, послідовний характер, під час всіх її етапів упроваджуються різні форми і методи навчання та виховання молоді.
Наприкінці проведення семінару відбувся показ вистави еколого-просвітницького лялькового театру „Екознайка” під назвою „Синичка і сонечко” за мотивами оповідання О.Іваненко „Весняна казка”, яке спільно зі своїми вихованцями підготувала Біляк О.І., керівник гуртків ЗОЕНЦ.
На завершення заходу відбувся обмін досвідом роботи між педагогами ЗОЕНЦ та керівниками гуртків Воловецької філії ЗОЕНЦ, натуралістичної бази „Арніка”, та Хустської філії ЗОЕНЦ, натуралістичної бази „Нарцис”, який дає можливість вдосконалювати форми, методи та прийоми роботи з дітьми, а отримані враження від побаченого спонукають кожного з нас намагатися все найкраще впроваджувати в практичну діяльність і втілювати в життя.
При підведенні підсумків стало зрозуміло, що ніщо сьогодні педагоги не обговорюють так активно і зацікавлено, як шляхи оновлення позашкільної освіти. Кожен небайдужий до своєї справи працівник освітянської ниви щодня аналізує пройдений день, свій внесок у процес навчання і виховання. Висновок напрошується один гарантія духовного оновлення суспільства це, перш за все, освіченість людей. Саме тому так багато важить доброзичлива, творча атмосфера в педагогічному колективі, взаємний обмін думками, проблемами, тими зернами, які мають прорости в свідомості наших вихованців.
Бурак Г.Й., методист відділу інформаційно-
методичної роботи ЗОЕНЦ