17-18 травня 2016 року на базі обласного дитячо-юнацького оздоровчого табору «Еколог» Полтавським обласним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді проведено семінар-практикум «Здоров’язберігаючі технології у роботі позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів». У заході взяли участь директори районних станцій юних натуралістів та міських еколого-натуралістичних центрів, будинків та центрів дитячо-юнацької творчості Полтавської області, спеціалісти відділів освіти, директори шкіл, представники об’єднаних територіальних громад.
Учасників заходу привітала методист Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Костенко Лариса Миколаївна.
Під час семінару з доповіддю «Про підсумки роботи мережі за 2015 рік, інтеграцію оздоровчих заходів в екологічне виховання дітей та учнівської молоді» виступив директор Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Бедніна Віталій Григорович.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Сусахіна Людмила Володимирівна проаналізувала роботу навчальних закладів області щодо участі в масових заходах еколого-натуралістичного напряму.
Учасники семінару поділилися досвідом роботи своїх навчальних закладів щодо впровадження здоров’язберігаючих технологій, формування здорового способу життя, використання оздоровчих заходів з метою екологічного виховання учнів. Як підсумок роботи семінару була прийнята резолюція.
Начальник табору «Еколог» Неменуща Тетяна Вікторівна провела екскурсію територією табору, ознайомила гостей з матеріальною базою закладу, розповіла про напрямки та форми роботи колективу під час оздоровлення дітей.
Для учасників заходу було проведено екскурсію екологічною стежкою «Юннатівська».
Кандидат біологічних наук, докторант Київського національного університету імені Т.Г.Шевченка Смоляр Наталія Олексіївна ознайомила присутніх з можливостями екологічної стежки в екологічному вихованні учнівської молоді.
Культурна програма семінару включала відвідування музею-садиби філософа і колекціонера кераміки Л. Сморжа.
та Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.
Усім учасникам семінару-практикуму були надані методичні матеріали та друковану продукцію, видану Полтавським обласним центром учнівської молоді.
Резолюція
обласного семінару-практикуму
«Здоров’язберігаючі технології у роботі позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів»
Серед різноманітних напрямків діяльності позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів особливо актуальною є проблема екологічного виховання дітей та підлітків, їх оздоровлення, пропаганда здорового способу життя. Необхідність запровадження здоров’язберігаючих технологій зумовлена тим, що екологічна ситуація, проблема погіршення загального стану здоров’я населення в країні залишається вкрай гострою. Особливу тривогу викликає здоров’я дітей. Тому формування здорового способу життя учнівської молоді, виховання ціннісного ставлення до свого здоров’я – найбільш правильний шлях розв’язання проблеми збереження здоров’я нації.
За результатами обговорення доповідей пленарного засідання обласного семінару-практикуму учасники зібрання пропонують:
- – активізувати роботу позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів області щодо екологічного виховання учнівської молоді та формування навичок здорового способу життя;
- – поєднувати екологічне виховання дітей з оздоровчими заходами в пришкільних та стаціонарних закладах відпочинку і оздоровлення;
- – упроваджувати в навчально-виховний процес позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів нові освітні здоров’язберігаючі технології;
- – з метою екологічного виховання дітей та їх оздоровлення широко використовувати потенціал природозаповідних територій області;
- – забезпечити оптимальну організацію навчально-виховного процесу з урахуванням його психологічного та фізіологічного впливу на організм дітей, відповідно до вікових та індивідуальних особливостей;
- – виховувати в учнів позитивну мотивацію щодо здорового способу життя;
- – вивчити і узагальнити кращий досвід роботи позашкільних та загальноосвітніх закладів з екологічного виховання, оздоровлення учнівської молоді і впровадження у навчально-виховний процес здоров’язберігаючих технологій.