З любов’ю до кожної дитини | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


З любов’ю до кожної дитини

Сторінки із зошиту вересневої педради
педагогічного колективу комунального
закладу освіти “Обласний еколого –
натуралістичний центр дітей та учнівської
молоді” Дніпропетровської обласної ради

Інноваційний шлях розвитку суспільства можливо забезпечити, лише сформувавши покоління людей, які і мислять, і діють по-інноваційному. Призначення сучасної освіти, зокрема екологічної, полягає у тому, щоб передати людині глибокі загальнокультурні основи, навчити гармонічно співіснувати в навколишньому природному середовищі, пристосовуватися до динамічних умов особистого, соціального і професійного життя, розвинути творчі здібності і таланти дітей та молоді. Нажаль, ця найважливіша державна справа гальмується сьогодні через недостатню кількість навчальних посібників, збірників, підручників, художньої літератури, в яких у доступній для дітей формі розкриваються екологічні поняття, терміни, закони, наводяться дані про основні компоненти довкілля, чинники його забруднення та інша інформація природоохоронного змісту, без оволодіння якою неможливо сьогодні сформувати екологічно грамотне покоління.

Якщо для дітей старшого шкільного віку, студентів та дорослої громадськості ця інформаційна ніша частково заповнюється енциклопедіями, науковими виданнями тощо, то для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, від правильного екологічного виховання яких залежить наше майбутнє, видається сьогодні недостатня кількість науково-популярної літератури екологічного змісту.

А у відповідності до Концепції неперервної екологічної освіти в Україні саме на ці вікові категорії треба звернути особливу увагу при формуванні правильного екологічного світосприйняття.

Педагоги комунального позашкільного закладу освіти “Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді” (далі – КЗО “ОЕНЦДУМ”) вважають, що реалізація принципу безперервності екологічної освіти і виховання повинна починатися з співпраці позашкільного і дошкільного закладу освіти по розширенню контингенту вихованців, з метою формування первинних елементів екологічної культури і виховання особистості, починаючи з дитячих років, коли спостерігається найвищий потенціал творчої активності дітей”.

Усвідомлюючи над важливість єдності виховних сил батьків і педагогів у спілкуванні з дитиною раннього віку, завдяки багаторічному досвіду роботи педагогічного колективу КЗО “ОЕНЦДУМ” з дошкільними установами був розроблений інноваційний видавничий проект – навчально-методичний посібник “Екологічна абетка для дітей” для дітей дошкільного та учнів молодшого шкільного віку, який був розповсюджений серед навчальних закладів області та отримав високу позитивну оцінку при апробації його в навчально-виховному процесі освітніх установ. Цей посібник вже понад 10 років по праву вважається взірцем серед навчально-методичних видань закладу.

Вдалий проект по створенню “Екологічної абетки для дітей” став поштовхом для видання і апробації в гуртках КЗО “ОЕНЦДУМ” та мережі позашкільних еколого-натуралістичних закладів освіти області інших видань, розрахованих на дітей початкової та основної ланки.

В 2016 році спільно з фахівцями-орнітологами обласного еколого-туристичного об’єднання “Орлан” була розроблена і видана розмальовка “Птахи нашого краю” для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку

Апробація розмальовки “Птахи нашого краю в гуртках КЗО “ОЕНЦДУМ”

За думкою голови правління об’єднання “Орлан” Петра Чегорки, який став укладачем цього видання, “пернатий світ, який є одним з найважливіших компонентів біологічного різноманіття і налічує понад 200 видів птахів, необхідно вивчати ще з дошкільного віку, коли дитина відкриває для себе всю красу довкілля і вчиться розуміти своє місце в оточуючому світі”.

Ця розмальовка, де представлені майже 20 видів птахів, розповсюджених на території Дніпропетровської області, містить як сторінки для розфарбовки з прекрасними малюнками художника Богдана Бучковського, так і кольорові авторські фото птахів фотографа-анімаліста Юрія Мухіна

Розмальовка “Птахи нашого краю”

Як вважає керівник проекту Юрій Педан: “Розглядаючи фотографії та розфарбовуючи малюнки птахів, діти отримають і закріплять у своїй пам’яті інформацію про назву і характерні особливості зовнішнього вигляду пернатих мешканців рідного краю, які потім реалізовують на практиці під час екскурсій, виїздів в природу тощо. Спостереження за птахами, здатність визначати їх за зовнішніми ознаками чи по голосу значно збагачують спілкування дітей і дорослих з природою, наповнюють його новим змістом”.

Ще один творчий інноваційний проект, розрахований на дітей молодшого та основного шкільного рівня, започаткований колективом КЗО “ОЕНЦДУМ” у 2016-2017 навчальному році.

Це – книжка-розмальовка “Ентомологічні розмальовки. Антистрес”. Укладачем і автором малюнків виступила керівник гуртка КЗО “ОЕНЦДУМ” Ольга Раковець, яка активно впроваджує в процес гурткової роботи із своїми вихованцями стиль “зенарт”, процес малювання в якому прирівнюється до “художньої медитації”

Автор і укладач видання “Ентомологічні розмальовки” Ольга Раковець з вихованцями

Юні ентомологи працюють з “Ентомологічними розмальовками”

. Вона пояснює, чому обрала для розмальовки саме цей стиль: “Зенарт останнім часом широко застосовується в арттерапії. Розмальовки, створені в даному стилі, цікаві не лише дітям, а і дорослим. Для розфарбовування візерунків потрібно затратити деякий час, при цьому бути зосередженим, або навпаки розслабленим – що і є процесом художньої медитації. При цьому не обов’язково, щоб надані впізнаваним об’єктам кольори відповідали реальності. Часто це яскраві, на перший погляд непоєднувані кольори, яких нам не вистачає в реальному світі. Достатньо ввімкнути фантазію і передати свій настрій у кольорі. Малюнки, виконані в цьому стилі, знімають у дітей психологічну напругу, тривожність, почуття страху, тому і мають назву “антистрес ”

Загальний вигляд видання “Ентомологічні розмальовки. Антистрес”

.Колектив КЗО “ОЕНЦДУМ” знаходиться у постійному творчому пошуку щодо розробки, підготовки і оновлення змісту навчально-методичних матеріалів, необхідних для організації в закладах освіти навчально-виховного процесу за еколого-натуралістичним напрямом, поширення кращого педагогічного досвіду роботи працівників ПНЗ, і в цілому, підвищення іміджу позашкільної екологічної освіти і виховання.

В жовтні 2017 року планується видання ще однієї тематичної розмальовки Ольги Раковець “Цей загадковий світ живої і неживої природи. Антистрес”, а також розмальовки “Обряди і традиції українців”, автором малюнків якої є митець, місцевий художник Троян Каптар, який засобами художньої форми передає традиції, побут, звичаї українського народу. Автор вважає, що “мандруючи сторінками історичного минулого українців, пізнаючи культурні надбання нашого народу, ми можемо осягнути у всій повноті його мудрість та велич, відчути велику повагу до його культури, праці та буття”.

За задумом укладачів розмальовка допоможе дітям початкового та основного шкільного віку зануритися в безцінний світ спадщини українського народу, доторкнутися душею до його культурних надбань, сформувати почуття патріотизму та національної гордості.

З даними виданнями можна ознайомитися на сайті КЗО “ОЕНЦДУМ” за посиланням http://dneprunnat.dp.ua.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар