Перший методичний день нового освітнього року пройшов у Закарпатському екоцентрі з участю керівників гуртків Рахівського, Хустського, Воловецького районів та педагогів цього закладу
Відкрив засідання заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи Василь Кузьма. Зокрема, він наголосив, що в освітньому процесі надзвичайно важливу роль відіграє інформаційно-методичний відділ. Він повинен вдосконалювати навчально – виховний процес, надаючи реальну, дійову, адресну допомогу керівникам творчих об’єднань в підвищенні їх педагогічної майстерності. Тому в цьому році створюється «Школа молодого педагога» для того, щоб адаптувати педагогів початківців до роботи в колективі та допомогти їхньому самовираженню й професійному становленню.
Крім того, проводитиметься моніторинг занять керівників гуртків, під час якого даватиметься оцінка педагогу та його творчому об`єднанню.
І, звичайно, керівники гуртків згідно із Законом України «Про освіту», повинні постійно удосконалювати свою методику викладання, передбачених навчальними планами закладу, що супроводжується педагогічним контролем, і насамперед, проведенням відкритих занять. «Без відкритого заняття, – як сказав Василь Юлійович Кузьма, – неможливо здійснити поширення і впровадження прогресивного педагогічного досвіду». Цю думку свого часу підтверджував відомий учений і педагог Микола Пирогов: «Як же можна це довести інакше, як, не запросивши товаришів на свій урок, і не переконавши на власному досвіді».
Далі завідувач відділу екології та природоохоронної роботи Алла Самойлова розповіла про забруднення повітря міста Ужгород вихлопними газами та вирішення проблеми на прикладах інших країн. «До речі, -повідомила доповідач, – Ужгород по забрудненню серед 53 міст України займає 17 місце після Кривого Рогу. Найбільшими чинниками забруднення вихлопними газами є наявність старих транспортних засобів, надмірна урбанізація та географічне розташування міста, яке оточене горами, що спричиняє малу циркуляцію повітря».
Потім виступаюча зупинилась на шляхах оздоровлення довкілля за американським методом «50 кроків, які я можу зробити сам для покращення навколишнього середовища». Ця програма розрахована на активне залучення дітей. Зокрема, долучившись до розумної урбанізації, юннати висаджують дерева та квіти, озеленюють дороги, проводять природоохоронні акції. Останніх перевага в тому, що, беручи в них участь, юннат розповідає про неї своїм ровесникам і таким чином вже сам веде просвітницьку роботу з охорони природи.
Іще, щоб повітря ставало чистішим, необхідно, приміром, ходити до школи пішки, а не їздити на авто, проводити разом з батьками альтернативний велосипедний відпочинок чи використовувати громадські засоби пересування.
Другий виступаючий, керівник гуртка «Основи агрохімії» Ганна Андрусь ознайомила присутніх з правилами проведення дослідів на заняттях. Прослухавши презентацію, виступаюча перейшла до найцікавішого – дослідів і показала, як визначати якість та вміст ґрунту. Всі залюбки слухали і дивились, а потім посипались питання, які стосувались не лише ґрунту, а й якості води.
Після виступу Ганни Миколаївни, заступник директора Василь Кузьма запропонував педагогу доповнити презентаційний науково-дослідний матеріал методичними рекомендаціями, щоб в подальшому видати окремий методичний посібник.
Завершилось засідання оглядом методичної літератури, який провела методист інформаційно-методичного відділу Оксана Кремінь та повідомленням про наповнення сайту.
Підсумовуючи, директор ЗОЕНЦ Олександр Геревич запропонував виставляти свої презентації на сайті та друкувати в засобах масової інформації. Також оголошено порядок денний наступного засідання методичного дня, яке відбудеться в листопаді й присвячуватиметься культурі мовлення, як основному засобу спілкування у педагогічній діяльності.
Людмила Бокій,
завідувач відділу інформаційно-методичної роботи