Перш ніж приступити до основних вище зазначених тем, на початку засідання директор ЗОЕНЦ Олександр Геревич зауважив, що грудень місяць завершує перше півріччя, „тому підбиваючи підсумки і плануючи подальшу роботу, варто звернути увагу і на природоохоронні акції, які вже розпочато і які необхідно продовжувати, зокрема, „Нагодуй пташку взимку”, „Збережи ялинку”. До акцій більш активно залучати дітей під час грудневих зимових канікул з виходами в природу, щоб проводити фенологічні спостереження.” Заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи Василь Кузьма додав, що проведені спостереження слід описувати і виставляти на сайт ЗОЕНЦ та інших інтернет-мережах, щоб і діти відчули свою причетність до охорони природи, і батьки будуть знати, чим їхні чада займаються в екоцентрі.
Далі на проблемах булінгу в дитячому середовищі зупинилась методистка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи О. І. Токарєва. Більш детально виступаюча розкрила причини дитячої жорстокості, які в основному полягають у низькому рівні виховання та впливу комп’ютера на дитячу свідомість. Завершила педагог виступ розкриттям методів припинення булінгу, один з яких зателефонувати на дитячу гарячу лінію, телефони якої вивішені на видному місці у нашому закладі освіти.
Коментуючи виступ Олександри Токарєвої, Василь Кузьма просив не забувати, що саме педагоги покликані першими допомагати розв’язувати конфлікти своїх вихованців.
„Із власного педагогічного досвіду скажу, що часто діти потребують від педагога простої похвали. Необхідно не забувати похвалити дитину за щось гарно зроблене. Дитина миттєво стає добрішою і готова знову на хороші вчинки”,- додала керівниця гуртка „Юні агрохіміки” Ганна Андрусь.
Про використання в освітньому процесі активних та інтерактивних форм на заняттях гуртка „Природа рідного краю” розповіла керівниця гуртків М. М. Павко. Використовуючи інтерактивні форми (бесіди, дискусії, ігри), педагог формує доброзичливе ставлення не тільки учнів до себе, а й гуртківців одне до одного.
Крім того,практика- шлях до досконалості. Інтерактивне навчання покращує загальну ефективність освітнього процесу, особливо, коли учні працюють в групах. Повноцінна двостороння комунікація, дозволяє оперативно коригувати процес навчання, навантаження та підходи.
Ще двосторонні методи навчання підвищують активність учнів і освітній процес проходить веселіше, завзятіше, а значить цікавіше для дітей.
„Інтерактивні форми необхідно використовувати кожному педагогу-позашкільнику. Дітям на таких заняттях цікаво завжди, і вони залюбки відвідують гурток і є активними учасниками освітнього процесу”, підсумував В. Кузьма.
На покращення активності вихованців у гуртках впливає і їх безпосередня участь у всіляких конкурсах. „Протягом наступного 2020 року проводитиметься Всеукраїнський конкурс „Мала річка моєї Батьківщини”, – повідомила завідувачка відділу екології та природоохоронної роботи М. М. Копча. – Нам корисно буде взяти в ньому участь, оскільки Закарпаття багате на гідроресурси, одних річок, які мають власну назву, нараховується 9 тисяч 429.” Як приклад конкурсного проекту Мирослава Копча розповіла про річку Уж, її історію, тваринний і рослинний світ. Вихованці педагога, крім того, що досліджують водну артерію, залюбки відтворюють у своїх малюнках проблеми: забруднення, засмічення, висихання та заростання річки борщовиком.
Олександр Геревич, коментуючи виступ, зокрема, сказав, що участь юннатів у згаданому конкурсі дозволить більше дізнатись про гідромережу свого краю, велич, красу, біологічне розмаїття водойм, водночас, і про проблеми малих річок, також дасть можливість обговорювати і шукати посильні юннатам шляхи їх вирішення.
Цікаво і весело пройшов під час засідання майстер-клас з виготовлення ангеликів у техніці макраме, який провела методистка Олександра Токарєва. Із задоволенням до нього долучилися директор О. Геревич і заступник В. Кузьма. Виготовлені ангели стануть справжньою окрасою новорічно-різдвяних свят на надійним оберегом від всіляких негараздів у Новому році щура.
Також Олександр Геревич поінформував колег про багаторічну співпрацю з Інститутом еколого-релігійних студій і роздав кожному педпрацівникові подаровані його директором Олександром Бокотеєм церковно-екологогічні матеріали: календар на 2020 рік, і брошури – „Молитовник-требник за збереження довкілля”, „Православное экологическое богословие и охрана окружающей среды” та „Сборник молитв за сохраненіє окружающей среды византийского-словіанського обріада” в Карпатском вариантє (назва в оригіналі)
Завершилось засідання експрес-оглядом методичної літератури і сайту ЗОЕНЦ, які провели методистка відділу організаційно-масової роботи Мирослава Вайдич та завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи Людмила Бокій. Огляд пройшов не задля поставленої галочки, а відповідально і на належному рівні.
Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ