Юннати відзначили Всесвітній день ветландів (водно-болотних угідь) | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Юннати відзначили Всесвітній день ветландів (водно-болотних угідь)

Щорічно 2 лютого у світі відзначається День водно-болотних угідь, започаткований з нагоди ухвалення Конвенції з охорони водно-болотних територій, підписану 2 лютого 1971 року в іранському місті Рамсар.

Упродовж посушливих сезонів водно-болотні угіддя вивільняють накопичену воду, затримуючи початок засухи, і загалом мінімізують водний дефіцит.

Таким чином, ветланди відіграють чималу роль у збереженні біорізноманіття та екологічної рівноваги, вони є важливим джерелом ресурсів живлення різних тварин, очищають воду, поглинають та накопичують карбон, захищають від повеней та пом’якшують вплив посух.

Крім того, водно-болотні угіддя забезпечують людство відновлювальними природними ресурсами для ведення господарської діяльності.

Педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру долучилися до відзначення Всесвітнього дня водно-болотних угідь.

Основною метою виховного природоохоронного заходу є підвищення обізнаності дітей про важливість цих унікальних середовищ у нашому житті. Кожен має усвідомити, що водно-болотні угіддя можуть стати ключовими для вирішення проблем, пов’язаних зі змінами клімату.

Всі заняття педагоги розпочинали з історії виникнення цього екологічного свята, адже водно-болотні угіддя відіграють велику роль у кругообігу води та багатьох важливих хімічних елементах у природі.

Болота, або як їх ще називають „легенями планети”, часто називають „світовою холодильною установкою” завдяки властивості поглинати та утримувати вуглекислий газ із атмосфери під час повільного розкладання органіки та одночасно протидіяти так званому „парниковому ефекту”.

Зокрема, на гуртках „Юні охоронці природи” та „Лікарські рослини” керівницями Оксаною Стрічко, Анастасією Спащук з юннатами переглянуто презентацію про Всесвітній день водно-болотних угідь, де вихованці мали змогу глибше ознайомитися з тваринним та рослинним світом боліт. Також з цікавістю діти експериментували з анаграмами,

прагнули правильно скласти прислів’я та визначити із запропонованих рослин тільки ті, які ростуть на болоті.

Керівницею Ганною Андрусь з вихованцями гуртка „Юні садівники” попередньо проведено екскурсію до Чорних озер, де юннати спостерігали за змінами водойми. Педагог пояснила гуртківцям, як і чому заростає озеро, перетворюючись частково на болото.

На закріплення знань про почуте керівниця гуртка провела квест, де діти виконували заздалегідь підготовлені на картках завдання, також використала дидактичну гру „Біологічне лото”, а на завершення школярі малювали птахів, які живуть на болотах.

На гуртку „Природа рідного краю” з інклюзивною формою навчання заняття проходило тепло й затишно. Керівницею гуртка Юліанною Курак використані завдання про рослинність боліт, а тваринний світ діти вивчали у формі розмальовок.

Всі педагоги на своїх заняттях розповідали юним природоохоронцям – дослідникам і про Рамсарські угіддя Закарпатської області, до яких належить 167 різних за розміром озер стариць. Їх більше, ніж 300 об’єктів загальною площею 1600 кв. км. – це більш, ніж 12 відсотків території Закарпатської області. Деякі з цих ветландів мають статус міжнародного значення загальною площею понад 2,1 тисячі гектарів, серед яких:

— „Урочище Озірний — Бребенескул” площею 1656,91 га, що на території Рахівського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Атак — Боржавське” площею 283,4 га на території Берегівського та Виноградівського району (регіональний ландшафтний парк „Притисянський”);

— „Долина нарцисів” площею 256,0 га на території Хустського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Печера Дружба” площею 0,13 га на території Тячівського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Чорне багно” площею 15,0 га на території Іршавського району (національний природний парк „Зачарований край”).

Слід відмітити, що педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру на своїх заняттях, розповідаючи про ветланди, використовували різні інноваційні форми навчання: вікторину, диспут, квест, екскурсію, тому юннатам було надзвичайно цікаво і побачене та почуте викликало захоплення, потяг до пізнання природи.

Тож бережімо і охороняймо багатства водно-болотних угідь – унікальних, цінних і корисних для довкілля територій!

Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар