Юннати відзначили Всесвітній день ветландів (водно-болотних угідь) | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 27 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський заочний конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (заочно) *** 14 - 16 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних біологів «Neobio» (дистанційно, онлайн) *** до 20 січня 2025 року - триває реєстрація на науково-технічний конкурс «Eкo-Техно Україна» у 2024-2025 навчальному році (дистанційно) *** до 22 січня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнську виставку-конкурс «Український сувенір» (дистанційно) *** 28 - 30 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних хіміків імені академіка В. В. Скопенка (дистанційно, онлайн) *** 05 - 07 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського чеппіонату з інформаційних технологій «Екософт» (очно) *** 11 -13 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу юних зоологів і тваринників (змішаний формат) *** 18 - 19 лютого 2025 року - Всеукраїнський семінар-практикум (Великий біологічний колоквіум) для голів обласних методичних об'єднань біологічного напряму з теми «Біологізація освіти та методи впровадження елементів соціально-реабілітаційної та валеологічної роботи в освітній процес» (змішаний формат) *** 18 - 19 березня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2025» (заочно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** квітень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) ***


Юннати відзначили Всесвітній день ветландів (водно-болотних угідь)

Щорічно 2 лютого у світі відзначається День водно-болотних угідь, започаткований з нагоди ухвалення Конвенції з охорони водно-болотних територій, підписану 2 лютого 1971 року в іранському місті Рамсар.

Упродовж посушливих сезонів водно-болотні угіддя вивільняють накопичену воду, затримуючи початок засухи, і загалом мінімізують водний дефіцит.

Таким чином, ветланди відіграють чималу роль у збереженні біорізноманіття та екологічної рівноваги, вони є важливим джерелом ресурсів живлення різних тварин, очищають воду, поглинають та накопичують карбон, захищають від повеней та пом’якшують вплив посух.

Крім того, водно-болотні угіддя забезпечують людство відновлювальними природними ресурсами для ведення господарської діяльності.

Педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру долучилися до відзначення Всесвітнього дня водно-болотних угідь.

Основною метою виховного природоохоронного заходу є підвищення обізнаності дітей про важливість цих унікальних середовищ у нашому житті. Кожен має усвідомити, що водно-болотні угіддя можуть стати ключовими для вирішення проблем, пов’язаних зі змінами клімату.

Всі заняття педагоги розпочинали з історії виникнення цього екологічного свята, адже водно-болотні угіддя відіграють велику роль у кругообігу води та багатьох важливих хімічних елементах у природі.

Болота, або як їх ще називають „легенями планети”, часто називають „світовою холодильною установкою” завдяки властивості поглинати та утримувати вуглекислий газ із атмосфери під час повільного розкладання органіки та одночасно протидіяти так званому „парниковому ефекту”.

Зокрема, на гуртках „Юні охоронці природи” та „Лікарські рослини” керівницями Оксаною Стрічко, Анастасією Спащук з юннатами переглянуто презентацію про Всесвітній день водно-болотних угідь, де вихованці мали змогу глибше ознайомитися з тваринним та рослинним світом боліт. Також з цікавістю діти експериментували з анаграмами,

прагнули правильно скласти прислів’я та визначити із запропонованих рослин тільки ті, які ростуть на болоті.

Керівницею Ганною Андрусь з вихованцями гуртка „Юні садівники” попередньо проведено екскурсію до Чорних озер, де юннати спостерігали за змінами водойми. Педагог пояснила гуртківцям, як і чому заростає озеро, перетворюючись частково на болото.

На закріплення знань про почуте керівниця гуртка провела квест, де діти виконували заздалегідь підготовлені на картках завдання, також використала дидактичну гру „Біологічне лото”, а на завершення школярі малювали птахів, які живуть на болотах.

На гуртку „Природа рідного краю” з інклюзивною формою навчання заняття проходило тепло й затишно. Керівницею гуртка Юліанною Курак використані завдання про рослинність боліт, а тваринний світ діти вивчали у формі розмальовок.

Всі педагоги на своїх заняттях розповідали юним природоохоронцям – дослідникам і про Рамсарські угіддя Закарпатської області, до яких належить 167 різних за розміром озер стариць. Їх більше, ніж 300 об’єктів загальною площею 1600 кв. км. – це більш, ніж 12 відсотків території Закарпатської області. Деякі з цих ветландів мають статус міжнародного значення загальною площею понад 2,1 тисячі гектарів, серед яких:

— „Урочище Озірний — Бребенескул” площею 1656,91 га, що на території Рахівського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Атак — Боржавське” площею 283,4 га на території Берегівського та Виноградівського району (регіональний ландшафтний парк „Притисянський”);

— „Долина нарцисів” площею 256,0 га на території Хустського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Печера Дружба” площею 0,13 га на території Тячівського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Чорне багно” площею 15,0 га на території Іршавського району (національний природний парк „Зачарований край”).

Слід відмітити, що педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру на своїх заняттях, розповідаючи про ветланди, використовували різні інноваційні форми навчання: вікторину, диспут, квест, екскурсію, тому юннатам було надзвичайно цікаво і побачене та почуте викликало захоплення, потяг до пізнання природи.

Тож бережімо і охороняймо багатства водно-болотних угідь – унікальних, цінних і корисних для довкілля територій!

Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • dewa288 rejekibet 11wbet login rp888 login rp777 login 66kbet B200M raja111 raja111 slot pulsa pansos4d d200m rp8888 b200m 11wbet g200m ngopibet w88