Юннати відзначили Всесвітній день ветландів (водно-болотних угідь) | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** 29 квітня - 01 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 10-16 травня 2025 року - участь учнівської делегації України у Міжнародній науково-технічній виставці Regeneron ISEF у 2025 (США)(очно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22-26 травня 2025 року - участь  учнівської делегації України у фіналі Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2025» (Румунія)(очно) *** 02 - 27 червня 2025 року - організаційно-масові заходи літньої кампанії в НЕНЦ (очно) *** 03 - 05 червня 2025 року - фінал Всеукраїнського юннатівського природоохоронного руху "Зелена естафета" (Львів) *** 02 - 06 червня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів)(очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Урочисті події з відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України та 100-річчя профільної позашкільної освіти (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" (заочно) *** 24 - 26 вересня 2025 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» (онлайн) *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) *** до 30 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на участь в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2025 році (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу учнівських навчально-дослідних земельних ділянок (заочно) ***


Юннати відзначили Всесвітній день ветландів (водно-болотних угідь)

Щорічно 2 лютого у світі відзначається День водно-болотних угідь, започаткований з нагоди ухвалення Конвенції з охорони водно-болотних територій, підписану 2 лютого 1971 року в іранському місті Рамсар.

Упродовж посушливих сезонів водно-болотні угіддя вивільняють накопичену воду, затримуючи початок засухи, і загалом мінімізують водний дефіцит.

Таким чином, ветланди відіграють чималу роль у збереженні біорізноманіття та екологічної рівноваги, вони є важливим джерелом ресурсів живлення різних тварин, очищають воду, поглинають та накопичують карбон, захищають від повеней та пом’якшують вплив посух.

Крім того, водно-болотні угіддя забезпечують людство відновлювальними природними ресурсами для ведення господарської діяльності.

Педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру долучилися до відзначення Всесвітнього дня водно-болотних угідь.

Основною метою виховного природоохоронного заходу є підвищення обізнаності дітей про важливість цих унікальних середовищ у нашому житті. Кожен має усвідомити, що водно-болотні угіддя можуть стати ключовими для вирішення проблем, пов’язаних зі змінами клімату.

Всі заняття педагоги розпочинали з історії виникнення цього екологічного свята, адже водно-болотні угіддя відіграють велику роль у кругообігу води та багатьох важливих хімічних елементах у природі.

Болота, або як їх ще називають „легенями планети”, часто називають „світовою холодильною установкою” завдяки властивості поглинати та утримувати вуглекислий газ із атмосфери під час повільного розкладання органіки та одночасно протидіяти так званому „парниковому ефекту”.

Зокрема, на гуртках „Юні охоронці природи” та „Лікарські рослини” керівницями Оксаною Стрічко, Анастасією Спащук з юннатами переглянуто презентацію про Всесвітній день водно-болотних угідь, де вихованці мали змогу глибше ознайомитися з тваринним та рослинним світом боліт. Також з цікавістю діти експериментували з анаграмами,

прагнули правильно скласти прислів’я та визначити із запропонованих рослин тільки ті, які ростуть на болоті.

Керівницею Ганною Андрусь з вихованцями гуртка „Юні садівники” попередньо проведено екскурсію до Чорних озер, де юннати спостерігали за змінами водойми. Педагог пояснила гуртківцям, як і чому заростає озеро, перетворюючись частково на болото.

На закріплення знань про почуте керівниця гуртка провела квест, де діти виконували заздалегідь підготовлені на картках завдання, також використала дидактичну гру „Біологічне лото”, а на завершення школярі малювали птахів, які живуть на болотах.

На гуртку „Природа рідного краю” з інклюзивною формою навчання заняття проходило тепло й затишно. Керівницею гуртка Юліанною Курак використані завдання про рослинність боліт, а тваринний світ діти вивчали у формі розмальовок.

Всі педагоги на своїх заняттях розповідали юним природоохоронцям – дослідникам і про Рамсарські угіддя Закарпатської області, до яких належить 167 різних за розміром озер стариць. Їх більше, ніж 300 об’єктів загальною площею 1600 кв. км. – це більш, ніж 12 відсотків території Закарпатської області. Деякі з цих ветландів мають статус міжнародного значення загальною площею понад 2,1 тисячі гектарів, серед яких:

— „Урочище Озірний — Бребенескул” площею 1656,91 га, що на території Рахівського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Атак — Боржавське” площею 283,4 га на території Берегівського та Виноградівського району (регіональний ландшафтний парк „Притисянський”);

— „Долина нарцисів” площею 256,0 га на території Хустського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Печера Дружба” площею 0,13 га на території Тячівського району (Карпатський біосферний заповідник);

— „Чорне багно” площею 15,0 га на території Іршавського району (національний природний парк „Зачарований край”).

Слід відмітити, що педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру на своїх заняттях, розповідаючи про ветланди, використовували різні інноваційні форми навчання: вікторину, диспут, квест, екскурсію, тому юннатам було надзвичайно цікаво і побачене та почуте викликало захоплення, потяг до пізнання природи.

Тож бережімо і охороняймо багатства водно-болотних угідь – унікальних, цінних і корисних для довкілля територій!

Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



APServer