На засіданні січневого методичного дня йшлося про використання сучасних педагогічних технологій на заняттях гуртків | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


На засіданні січневого методичного дня йшлося про використання сучасних педагогічних технологій на заняттях гуртків

У засіданні, 12 січня, взяли участь педагоги екоцентру та керівники гуртків ЗОЕНЦ з Хустського району.

Відкрив засідання директор екоцентру Олександр Геревич. Зокрема, він сказав: „Це перше засідання в цьому році, тому, насамперед, вітаю всіх з
Новим роком та Різдвом Христовим! Всім здоров’я, здоров’я, здоров’я. Дуже добре, що „ковідна ситуація” дала нам можливість зібратись очно. Сподіваюся, що наші методичні дні й надалі будуть корисними для професійного вдосконалення діяльності педагогів.

Сьогодні це важливо ще й тому, що такі засідання дають можливість нашим педагогам словесно доповідати й візуально через мультимедійні презентації обмінюватися своїм досвідом роботи, обговорювати сучасні методи і форми екологічної освіти й виховання молоді, проведення дослідницької роботи, масово-виховних заходів в тому числі, запозичених із педагогічних видань, із матеріалів, опублікованих на веб-сайтах Національного екоцентру, колег з інших областей та пробувати впроваджувати, адаптувати їх у свою діяльність. Також ми впорядковуємо матеріали наших вже проведених методичних днів і спробуємо видати друковану продукцію на допомогу педагогам, яка стане необхідною як для закладів позашкільної освіти, так і для закладів загальної середньої освіти, інших освітніх закладів у справі природоохоронної освіти й виховання учнів і вихованців.”

Про використання сучасних педагогічних технологій при розкритті теми: „Значення та охорона тварин” зупинилась керівниця гуртка „Природа рідного краю” С. М. Туряниця. Спочатку Світлана Михайлівна розповіла про роль тварин у природі та в житті людини. Потім поділилась досвідом проведення занять та використання сучасних технологій. Зокрема, педагог розкриває згадану тему проводячи ігри „Вгадай тварину” та „Збери пазли”. Вчитель загадує будь-яку тварину, а учні мають вгадати, яку саме. Потім за допомогою пазлів скласти представника фауни.

Користуються популярністю у дітей і відгадування загадок про тварин. Люблять діти переглядати і мультиплікаційні фільми. Тому педагог залюбки використовує на заняттях мультимедію.

І, звичайно, не обходиться заняття без дослідницької роботи. Вихованці отримують завдання встановити де живуть (у лісах, луках, степах, водоймах) названі тварини.

Тему „Формування пізнавальної компетентності у вихованців при вивченні червонокнижних лікарських рослин” презентувала керівниця гуртка О. І. Кришеник. Оксана Іванівна розповіла на яких сучасних вимогах біологічної освіти базується її педагогічна концепція. Це – формування в гуртківців знань про взаємозв’язки між біологічними системами; встановлення гармонійних стосунків з природою; формування в юннатів поваги до життя як найвищої цінності; мотивації здорового способу життя.

Пізнавальна компетентність, зауважила виступаюча, є продуктом освітньо-виховної діяльності. Це – поєднання знань, способів мислення, навичок, умінь, узагальненням діяльнісного досвіду. Вона формується при участі вихованців у еколого-натуралістичних конкурсах та створенні науково-дослідних проєктів. Далі педагог більш детально зупинилась на формах і методах формування пізнавальної компетентності у своїх вихованців.

Аналізуючи виступи педагогів, Василь Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, відмітив об’ємність презентаційних матеріалів. Педагоги прагнули розкрити і тему, і сучасні технології, які використовують на заняттях.

Завершуючи засідання методдня, Людмила Бокій проаналізувала наповнення сайту ЗОЕНЦ.

Завершився методичний день відзначенням грамотами Закарпатського екоцентру керівників гуртків, вихованці яких взяли активну участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу „Новорічна композиція”.

Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар