У засіданні, 12 січня, взяли участь педагоги екоцентру та керівники гуртків ЗОЕНЦ з Хустського району.
Відкрив засідання директор екоцентру Олександр Геревич. Зокрема, він сказав: „Це перше засідання в цьому році, тому, насамперед, вітаю всіх з
Новим роком та Різдвом Христовим! Всім здоров’я, здоров’я, здоров’я. Дуже добре, що „ковідна ситуація” дала нам можливість зібратись очно. Сподіваюся, що наші методичні дні й надалі будуть корисними для професійного вдосконалення діяльності педагогів.
Сьогодні це важливо ще й тому, що такі засідання дають можливість нашим педагогам словесно доповідати й візуально через мультимедійні презентації обмінюватися своїм досвідом роботи, обговорювати сучасні методи і форми екологічної освіти й виховання молоді, проведення дослідницької роботи, масово-виховних заходів в тому числі, запозичених із педагогічних видань, із матеріалів, опублікованих на веб-сайтах Національного екоцентру, колег з інших областей та пробувати впроваджувати, адаптувати їх у свою діяльність. Також ми впорядковуємо матеріали наших вже проведених методичних днів і спробуємо видати друковану продукцію на допомогу педагогам, яка стане необхідною як для закладів позашкільної освіти, так і для закладів загальної середньої освіти, інших освітніх закладів у справі природоохоронної освіти й виховання учнів і вихованців.”
Про використання сучасних педагогічних технологій при розкритті теми: „Значення та охорона тварин” зупинилась керівниця гуртка „Природа рідного краю” С. М. Туряниця. Спочатку Світлана Михайлівна розповіла про роль тварин у природі та в житті людини. Потім поділилась досвідом проведення занять та використання сучасних технологій. Зокрема, педагог розкриває згадану тему проводячи ігри „Вгадай тварину” та „Збери пазли”. Вчитель загадує будь-яку тварину, а учні мають вгадати, яку саме. Потім за допомогою пазлів скласти представника фауни.
Користуються популярністю у дітей і відгадування загадок про тварин. Люблять діти переглядати і мультиплікаційні фільми. Тому педагог залюбки використовує на заняттях мультимедію.
І, звичайно, не обходиться заняття без дослідницької роботи. Вихованці отримують завдання встановити де живуть (у лісах, луках, степах, водоймах) названі тварини.
Тему „Формування пізнавальної компетентності у вихованців при вивченні червонокнижних лікарських рослин” презентувала керівниця гуртка О. І. Кришеник. Оксана Іванівна розповіла на яких сучасних вимогах біологічної освіти базується її педагогічна концепція. Це – формування в гуртківців знань про взаємозв’язки між біологічними системами; встановлення гармонійних стосунків з природою; формування в юннатів поваги до життя як найвищої цінності; мотивації здорового способу життя.
Пізнавальна компетентність, зауважила виступаюча, є продуктом освітньо-виховної діяльності. Це – поєднання знань, способів мислення, навичок, умінь, узагальненням діяльнісного досвіду. Вона формується при участі вихованців у еколого-натуралістичних конкурсах та створенні науково-дослідних проєктів. Далі педагог більш детально зупинилась на формах і методах формування пізнавальної компетентності у своїх вихованців.
Аналізуючи виступи педагогів, Василь Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, відмітив об’ємність презентаційних матеріалів. Педагоги прагнули розкрити і тему, і сучасні технології, які використовують на заняттях.
Завершуючи засідання методдня, Людмила Бокій проаналізувала наповнення сайту ЗОЕНЦ.
Завершився методичний день відзначенням грамотами Закарпатського екоцентру керівників гуртків, вихованці яких взяли активну участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу „Новорічна композиція”.
Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи