Вихованцям НЕНЦ під час профілактичних запобіжних заходів захворюваності на грип та ГРВІ | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** липень – серпень 2024 р. - Всеукраїнський огляд на тему «Наші практичні природоохоронні дії в цифрах» у форматі дашборд (заочно) *** 27 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнський навичковий форум «Юні нобеліанти» (очно) *** 28 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнська науково-педагогічна конференція «Сучасні тенденції підвищення якості освіти» (Profi NENC) (очно) *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу з флористики та фітодизайну (очно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 жовтня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «Чарівний акваріум в культурі українця» (заочно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Вихованцям НЕНЦ під час профілактичних запобіжних заходів захворюваності на грип та ГРВІ

ТВОРЧІ ЗАДАЧІ З ЕКОЛОГІЇ

Задача. Мишко приїхав на осінні канікули до дідуся, який пра­цював лісником. Разом вони обходили лісові ділянки, позначали дере­ва, які підлягають вирубуванню. З лісової гущавини долинали шлюбні пісні глухарів й тетеруків. Дідусь запитав Мишка: «Чому у глухарів і тетеруків токування (шлюбні пісні й турніри) відбуваються навесні й восени, хоча спарювання й виведення потомства — лише навесні?» А ви знаєте чому?

Задача. В екологічному таборі Люба відвідувала гурток квітникарів. Дівчинці найбільше припали до вподоби різноманітні проекти озе­ленення балконів. Повернувшись додому на початку липня, Люба вирішила посадити на балконі петунію. Вона підтримувала потрібну вологість ґрунту, підживлювала рослини, але квіти росли погано. Чому петунії, посаджені на балконі всередині літа, незважаючи на оптимальну температуру, вологість, підживлення, погано ростуть і пізно зацвітають?

Задача. У флорі Кавказу нараховується близько 6 000 видів квіткових рослин, а на такій самій площі рівнинної Європи — близько 2 000. Що є причиною цих відмінностей?

Задача. Деякі вчені вважають, що степові ділянки землі створені вогнем і травоїдними тваринами. Чи погоджуєтеся ви із цим?

Задача. На невеликих океанічних островах серед комах переважають безкрилі форми, тоді як на материку або на великих островах —- кри­латі. Чому?

Задача. Рослини боліт, які мешкають в умовах високої вологості, мають низку ознак, притаманних рослинам посушливих місць (восковий наліт, укриті волосками). Чому листкам болотних рослин притаманні такі особливості будови?

Задача. У наш час зростає тиск антропогенних факторів на природні еко­системи, що викликає значні трансформаційні процеси. Одним з основ­них факторів трансформації є забруднення природних екосистем про­мисловими відходами, у яких переважають важкі метали.

Особливого значення набуває встановлення закономірностей на­копичення інгредієнтів забруднення хижими тваринами як вищою гетеротрофною ланкою екосистем півдня України. Під час переходу з одного трофічного рівня на інший вміст важких металів збільшуєть­ся. Тому найбільша їх концентрація спостерігається у хижих тварин, які займають значне місце в міграції елементів в екосистемах.

Для моніторингу якості навколишнього середовища та мисливсь­кої продукції потрібно визначити природні об’єкти, які слугуватимуть біоіндикаторами забруднення. Як біоіндикатори в Канаді використо­вують норку та видру, у США — борсука й куницю, в Іспанії — видру і рись.

На території півдня України найбільш поширеними хижими тва­ринами є вовк звичайний, лисиця звичайна, єнотоподібний собака. Вовк — найкрупніший вид. Вороги у нього відсутні, а конкурентами переважно є лисиця та єнотоподібний собака. У мисливських госпо­дарствах півдня України на вовків полюють дуже часто, оскільки чи­сельність цього звіра в регіоні значна.

Встановлення вмісту важких металів в органах і тканинах вовка дасть можливість виявити місця концентрації забрудників, а також визначити можливість забруднення навколишнього середовища важ­кими металами.

Які важкі метали зазвичай виявляють в організмі хижих тварин півдня України? Хто більше їх накопичує: вовк чи лисиця й чому?

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • imbaslot
  • asia76
  • a200m
  • ngopibet
  • ngopibet
  • dewa288
  • ngopibet