Вивчаємо, досліджуємо і вчимося охороняти живий світ! | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** липень – серпень 2024 р. - Всеукраїнський огляд на тему «Наші практичні природоохоронні дії в цифрах» у форматі дашборд (заочно) *** 27 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнський навичковий форум «Юні нобеліанти» (очно) *** 28 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнська науково-педагогічна конференція «Сучасні тенденції підвищення якості освіти» (Profi NENC) (очно) *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу з флористики та фітодизайну (очно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 жовтня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «Чарівний акваріум в культурі українця» (заочно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Вивчаємо, досліджуємо і вчимося охороняти живий світ!

21 травня відзначався Всесвітній день зникаючих видів, мета якого спрямовувалась на усвідомлення глобальної важливості захисту зникаючих видів тварин, рослин та інших живих організмів, а також дій, які необхідно здійснювати задля їх захисту та подальшого збереження. Зникаючі види – біологічні види, які знаходяться під загрозою вимирання. Це дуже серйозна екологічна проблема. Тому надзвичайно важливо звертати увагу дітей на вивчення та збереження біорізноманіття нашого краю.

З цією метою 20 травня педагогами Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру проведено екозахід із вихованцями ЗОЕНЦ та дітьми вимушеними переселенцями у формі екскурсії у природу.

Юні природолюби відвідали Підзамковий парк, який є парком-пам’яткою садово-паркового мистецтва місцевого значення, де діти мали можливість відчути всю красу природи, побачити і доторкнутися до платана кленолистого – меморіального дерева Закарпаття. Саме у цю весняну пору можна спостерігати за птахами, які гніздяться подалі від галасливих вулиць міста, відчути аромати квітучих рослин, почути дзюркіт річки Уж.

Насамперед юні дослідники розпочали найцікавішу і найвідповідальнішу роботу, а саме: спостереження. Діти поділились на три групи і отримали завдання. Група спостерігачів впізнавали за листком дерева парку. Натуралісти відгадували за описом тварину. Ботаніки ділилися знаннями про вказану рослину. Приємно було спостерігати, як завзято працюють наші вихованці, доповнюючи відповідями один одного та з якою цікавістю ведуть пошукову роботу. Юні пошуковці зазирнули з лупою та біноклем у найвіддаленіші куточки парку, видивляючи цікаві і невпізнані рослини, спостерігаючи за птахами.

Оскільки зникаючі види рослин і тварин потерпають, в основному, від втрати і деградації територій проживання, то дітям педагоги запропонували висловити свої пропозиції щодо вирішення цієї проблеми. І найперше, чим можуть допомогти діти цим територіям, – це дотримуватися правил поведінки у природі.

На заключному етапі екозаходу педагоги провели бесіду на тему „Червона книга – сигнал тривоги”, наголосивши на винятковій важливості Червоної книги як офіційного державного документу, який містить перелік рідкісних, вразливих і зникаючих видів тваринного і рослинного світу в межах України, а також узагальнені відомості про сучасний стан цих видів і заходи щодо їх збереження. Ознайомитися з деякими представниками червонокнижної флори і фауни, які зустрічаються на території Закарпаття, діти мали можливість, розглядаючи демонстраційні картки „Тварини та рослини Червоної книги України”.

Сподіваємося, що отримані знання та проведені спостереження вкотре переконають молодь у важливості збереження біорізноманіття нашого краю і планети загалом!

Не забуваймо, що ми є частинкою природи, тому маємо зробити все можливе і неможливе, щоб зберегти усі існуючі види тварин і рослин!

Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи;

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • imbaslot
  • asia76
  • a200m
  • ngopibet
  • ngopibet
  • dewa288
  • ngopibet