«Освіта України» № 13 26 березня 2012 р. ШКОЛА ЮНИХ ТАЛАНТІВ | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** 11 - 27 червня 2024 року - літня кампанія в НЕНЦ у 2024 році (очно) *** 25 - 27 червня 2024 року - фінальний етап конкурсу «Ленд-арт весна – 2024» в рамках Фестивалю патріотичних дій (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


«Освіта України» № 13 26 березня 2012 р. ШКОЛА ЮНИХ ТАЛАНТІВ

ГОРИЗОНТИ ПОЗАШКІЛЛЯ * ПРИРОДНИЧІ НАУКИ

ШКОЛА ЮНИХ ТАЛАНТІВ

Юрій ЗУЩИК, «Освіта України»

Всеукраїнська заочна біологічна школа Національного еколого-натуралістичного центру МОНмолодьспорту розпочала весняну сесію 2012 року.
Відкриття сесії ВЗБШ зібрало в актовій залі Київського національного університету Тараса Шевченка близько 250 старшокласників з усіх куточків України. Великих урочистостей не планувалося – захід мав не так офіційний характер, як ознайомчий.

ПРАВОНАСТУПНИЦЯ ВСЕСОЮЗНОЇ БІОЛОГІЧНОЇ ШКОЛИ

З вітальним словом до молоді звернулися директор Національного еколого-натуралістичного центру Володимир Вербицький і викладачі. Потім учні виїхали на місця навчання, де вже наступного дня мали розпочатися заняття у від/ученнях школи. Вся сесія триватиме тиждень, проте це будуть дуже напружені й водночас цікаві для дітей дні.
Взагалі, Всеукраїнська заочна біологічна школа (ВЗБШ) – унікальне явище у вітчизняній системі освіти. З одного боку, вона є правонаступницею всесоюзної біологічної школи, яка в колишньому СРСР охоплювала тисячі дітей по всій країні. З іншого, у ВЗБШ все відбувається не так, як у звичайній школі. Це, фактично, вітчизняне ноу-хау, бо застосовується виїзна форма навчання. Тобто діти навчаються у звичайних сільських та міських школах. У ВЗБШ сесії відбуваються навесні й восени захоплюючи канікулярний час. Так досягається безперервність навчання – підхід, який часто застосовується в інших країнах.

ШКОЛЯРІ НАВЧАЮТЬСЯ, ЯК У ЄВРОПІ

Акцент у школі робиться на базових науках – біології, хімії, екології, генетиці тощо. Проте, згідно з настановами МОНмолодьспорту, діти навчаються й прикладних дисциплін. Відрізняються від традиційних й підходи до навчання. За словами Володимира Вербицького, дітей навчають викладачі ВНЗ, які не читають лекцій як студентам, а допомагають, спрямовують їх. Тут школярі працюють, як у Європі, де їхні однолітки мають індивідуальний шлях і простір для розвитку.
У ВЗБШ потрапити нібито просто. По-перше, районні, міські й обласні центри проводять роботу зі школами, допомагаючи в пошуку талантів. Другий шлях – до біологічної школи можна прийти через участь у конкурсах й олімпіадах. Якщо дитина хоче, вона бере участь у цих заходах і так чи інакше потрапляє у ВЗБШ. Третій шлях – вийти на школучерез Інтернет.
Однак, це не означає, що записатися до школи легко. Насправді туди потрапляють діти з потенціалом, які серйозно цікавилися певними предметами. Навчання у ВЗБШ дає вагомий бонус. В заочній школі університетські викладачі розкривають учням тонкощі наук. До того ж їх готують до ЗНО, і це допомагає вступати до ВНЗ на обрані спеціальності. Тому, без перебільшення, 100 % учнів ВЗБШ потім стають студентами.
Не дивно, що така школа привертає увагу. Народний депутат, член Комітету з питань науки і освіти Сергій Баранов-Мохорт також привітав учнів із сесією. На його думку, ВЗБШ – один з поки що автономних сегментів проекту, який потрібно реалізувати по всій країні, створивши державний центр (банк) обдарованої молоді.
Крім того, депутат запропонував створити на базі ВЗБШ міжнародну біологічну школу, в якій навчалися б діти з різних країн. Також був би сенс, якби в Україну приїжджали викладачі із закордонних університетів, відомі фахівці. Вони могли б не лише викладати, а й брати участь у конкурсних комісіях з оцінювання робіт юних обдаровань. Це був би потужний стимул для розвитку системи культивування молодої наукової еліти.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар