Про проведення авторської педагогічної майстерні “STEM – світ інноваційних можливостей: досвід роботи закладів позашкільної освіти Дніпропетровщини” | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** 22 квітня - 02 травня 2024 року - проведення Всеукраїнської декади екологічної освіти (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Про проведення авторської педагогічної майстерні "STEM – світ інноваційних можливостей: досвід роботи закладів позашкільної освіти Дніпропетровщини"

27 березня 2024 року Національний еколого-натуралістичний центр разом із комунальним закладом освіти “Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді” (далі – КЗО “ОЕНЦДУМ”, директор Юрій Педан) для педагогів закладів загальної середньої і позашкільної освіти, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти провели авторську педагогічну майстерню “STEM – світ інноваційних можливостей: досвід роботи закладів позашкільної освіти Дніпропетровщини” у дистанційному форматі (згідно з листом Національного еколого-натуралістичного центру МОН України № 101 від 14 березня 2024 року).

Майстерня проводилась з метою підвищення професійної компетентності педагогів в галузі організації роботи за STEM технологіями та проєктами.
До участі в семінарі долучилися понад 180 педагогів закладів освіти з різних куточків України та країн ближнього зарубіжжя (Болгарія, Польща). Особливо хочеться відмітити колег з Луганщини, Донеччини, Харківщини, Одещини, Сумщини, Чернігівщини, Миколаївщини; Марганецької та Нікопольської громад Дніпропетровщини, які долучились до роботи педагогічної майстерні незважаючи на систематичні обстріли та проблеми з електрикою.
З вітальним словом до учасників авторської педагогічної майстерні звернулась Лозова Ольга Юріївна, директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації, яка наголосила на важливості роботи закладів позашкільної освіти під час війни, впровадження STEM – технологій в роботу позашкільних закладів освіти Дніпропетровщини.
Наступним виступив Коломоєць Анатолій Олександрович, начальник управління з питань охорони здоров’я, соціальної політики та розвитку освітньої галузі виконавчого апарату Дніпропетровської обласної ради, голова постійної комісії з питань науки, освіти, соціальної політики та праці, який розкрив питання екологічних ініціатив позашкілля та їх важливу роль для розвитку громад Дніпропетровщини.
Вербицький Володимир Валентинович, директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України, професор, доктор педагогічних наук доповів учасникам про особливості впровадження STEM-освіти у педагогічну практику еколого-натуралістичних закладів позашкільної освіти.
Педан Юрій Федорович, директор комунального закладу освіти “Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді” Дніпропетровської області презентував особливості формування STEM – простору як новітнього інструментарію у роботі гуртків класичного натуралізму. Акцентовано важливість екологічних досліджень в умовах війни з використанням новітніх STEM-технологій, для контролю за процесами, які відбуваються у природі, а також для проведення відновлення територій.

З темою “Від еколого-натуралістичної освіти – до Е-STEM” виступила Бутурліна Оксана Василівна, завідувач кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами, доцент, кандидат філософських наук комунального закладу вищої освіти “Дніпровська академія неперервної освіти” Дніпропетровської обласної ради”, керівник проекту “STEM на Дніпрі”. Вона розповіла про здобутки закладів освіти Дніпропетровщини щодо впровадження STEM-освіти.

Качалов Іван Андрійович, директор Криворізького Покровського ліцею Криворізької міської ради Дніпропетровської області презентував доповідь “Сучасні технології у процесі вивчення предметів природничого спрямування, організації наукових та лабораторних досліджень”. Учасники були ознайомлені зі STEM – проєктами, які організовано та проведено на базі ліцею за підтримки комунального позашкільного навчального закладу “Станція юних натуралістів Покровського району” Криворізької міської ради.

Наступна доповідачка, Мізін Валерія Вікторівна, викладач кафедри фізіології та спортивної медицини Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту, керівник гуртків КЗО “ОЕНЦДУМ” ознайомила педагогічних працівників з розвитком STEM – навичок у вихованців закладів позашкільної освіти через інтерактивні проєкти в біології та медицині, а також надала змістовну інформацію щодо сучасних платформ для проведення занять та підготовки матеріалів для навчання.

Сотніченко Олена Віталіївна, вчитель математики комунального закладу освіти “Дніпровський ліцей інформаційних технологій при Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара” Дніпровської міської ради разом зі своєю ученицею Пришедько Уляною, презентували доповідь щодо досягнень закладу та створення математичних моделей природних об’єктів. Доповідь мала назву “Фрактали: інтерактивний гайд. Побудова зображень природних об’єктів за допомогою фракталів”.

Чашка Юрій Михайлович, вчитель робототехніки комунального закладу освіти “Дніпровський ліцей інформаційних технологій при Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара” Дніпровської міської ради, кандидат технічних наук разом зі своєю ученицею Рекун Катериною розказали про поліпредметний підхід до вирішення наукових питань екології людини та проблеми оздоровлення повітря за допомогою рослин, презентували установку для очищення повітря в кімнаті.

Пінчук Микола Олександрович, координатор проєкту, завідувач відділу аграрних досліджень та рослинництва Національного еколого-натуралістичного центру МОН України виголосив післямову щодо формування STEM-орієнтованого освітнього середовища та перспектив розвитку.

На цьому майстерня була завершена. Учасники за результатами роботи майстерні отримають сертифікати. Матеріали доповідачів наближчим часом будуть розміщені на сайті закладу dneprunnat.dp.ua.

Підготувала заступник директора КЗО “ОЕНЦДУМ” Галина КРИКУН

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар