«ВРЯТУЙ ПЛАНЕТУ – СОРТУЙ СМІТТЯ!» | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** до 15 квітня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергоефективності «Енергія і середовище»(очно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу "Юний селекціонер і генетик" (змішаний формат) *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** 29 квітня - 01 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Арт-виставка горщечкових рослин до відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) *** до 30 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на участь в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2025 році (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) ***


«ВРЯТУЙ ПЛАНЕТУ – СОРТУЙ СМІТТЯ!»

Напередодні Всесвітнього дня охорони навколишнього середовища, 4 червня 2024 року, відбулось засідання науково-методичної ради Хмельницького ОІППО імені Анатолія Назаренка, на якому була розглянута й схвалена до використання в освітньому процесі та рекомендована педпрацівникам закладів освіти для використання у гуртковій роботі з учнями і юннатами авторська методична розробка навчального кейс-заняття заступника директора, керівника гуртка юннатів Шепетівського МЦЕНТУМ Олени Володимирівни Філюк на тему «Врятуй планету – сортуй сміття!».

Попередньо ця розробка з актуальною тематикою, що містить 54 ілюстрованих сторінки, також була схвалена педагогічними радами Шепетівського МЦЕНТУМ та Національного ЕНЦУМ МОН України 30 травня цього ж року (див. за посиланням: √ Врятуй світ – сортуй сміття! Авторська розробка інтегрованого кейс-заняття гуртка юннатів О.В.Філюк. – Шепетівський МЦЕНТУМ, 2024. – 54 с. іл. ).

Авторська методична розробка навчального заняття підготовлена у формі кейсу, де навчальний матеріал структурований в особливому форматі. Він складається з розгорток, які системно відображають розділи певних предметів, а також додаткову цікаву інформацію за їх межами. Зв’язки між навчальними дисциплінами і практиками легко встановлюються впровадженням перехресних «розгорток з предметів».

Варто відмітити, що навчальний матеріал побудований автором у такий спосіб, що сприяє активному стимулюванню вихованців до самостійної творчої та пошукової діяльності, а безпосереднє залучення учасників заняття до аналізу етапів вирішення навчальних завдань передбачає системне використання ними різних способів практичних дій, інноваційних рішень щодо конкретного  практичного їх застосування. Її автор також передбачила постійну зайнятість і активність здобувачів освіти, забезпечила максимальні умови для контролю їх знань, умінь та навичок. Виклад матеріалу проводиться послідовно і на належному науково-методичному рівні.

Методична розробка кейс-заняття Олени Володимирівни містить різноманітні традиційні й інноваційні форми, методи і методичні прийоми організації гурткової роботи (групові, індивідуальні, бесіда, мозковий штурм, ІКТ тощо), що відповідають віковим та індивідуальним особливостям здобувачів освіти і сприяють успішному досягненню педагогом мети заняття.

Розробка має інноваційний характер, відповідає сучасним технологіям навчання, спрямована на формування ключових життєвих компетентностей, забезпечуватиме розвиток критичного мислення здобувачів позашкільної освіти, посилення їхньої уваги до проблеми сортування і утилізації відходів та раціонального використання сировини.

Запропонована розробка повністю готова для проведення заняття в закладі позашкільної освіти або закладі загальної середньої освіти і може бути використана як у повному обсязі для проведення заняття чи виховного заходу, так і розділена на окремі частини. Її зміст також зручно використовувати під час проведення онлайн-занять, демонструючи слайди з екрану.

Зважаючи на актуальність викладеного матеріалу, авторська методична розробка кейс-заняття О.В.Філюк проходила апробацію на базі МЕНЦУМ і  рекомендована колективом її науково-методичних рецензентів для керівників гуртків закладів позашкільної та загальної середньої освіти в якості як основного, так і довідково-дидактичного матеріалу.

Сподіваємось, що ця змістовна творча праця шепетівського педагога-натураліста сприятиме досягненню педагогами змін в екосвідомості неповнолітніх і сортування сміття дуже скоро стане для них нормою життя, а також вона буде належно оцінена нашими колегами та використовуватиметься ними для потреб навчально-виховного процесу.

                                          Олена Зотова, методист ХОЦКТЕВУМ, за матеріалами Шепетівського МЦЕНТУМ.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар