Проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття» | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** липень – серпень 2024 р. - Всеукраїнський огляд на тему «Наші практичні природоохоронні дії в цифрах» у форматі дашборд (заочно) *** 27 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнський навичковий форум «Юні нобеліанти» (очно) *** 28 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнська науково-педагогічна конференція «Сучасні тенденції підвищення якості освіти» (Profi NENC) (очно) *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу з флористики та фітодизайну (очно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 жовтня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «Чарівний акваріум в культурі українця» (заочно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття»

14-17 березня Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з інститутом гідробіології НАН України, інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, інститутом ботаніка ім. М. Г. Холодного НАН України проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття».

Учасниками тренінгів були вчителі біології загальноосвітніх навчальних закладів, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму позашкільних навчальних закладів з різних областей, що були учасниками тренінгу за темою: «Моніторингові дослідження стану грунтів.

Під час тренінгів розглянуті сучасні методики оцінки якості природних вод із застосуванням фізико-хімічних методів, біотестування, біоіндексації і біомоніторингу та сучасні методики дослідження флори і фауни.

З учасниками тренінгу «Моніторингові дослідження стану природних вод» були проведені практичні заняття в аквакомплексі інституту гідробіології НАН України, де вони ознайомились з тест-обєктами та методами їх культивування, з методиками визначення хімічного складу води поверхневих водних об’єктів, методами відбір проб води і донних відкладів, з методами відбору і лабораторного опрацювання проб фітопланктону та фітомікробентосу. Педагоги провели лабораторні дослідження макробезхребетних та дослідження макролітів, провели лабораторні роботи з визначення рН води, вмісту розчиненого кисню, мінералізації, кольоровості, концентрації заліза. Також познайомились з основними приладами та методиками їх використання в гідробіологічних дослідженнях.

Провідні вчені інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України для учасників тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття» провели навчання за темами:

  • – Мурашки як об`єкт моніторингу стану екосистем
  • – Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона.
  • – Метелики України: різноманіття видів, охорона, господарське значення та методики обліку.
  • – Вивчення різноманіття орнітофауни. Методики обліку птахів та їх охорона.

Також провели наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит»: по операціях «Мурашка», «Джміль», «Махаон».

Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття» була представлена темами:

  • – Методи дослідження грибів-макроміцетів
  • – Ліхеноіндикація
  • – Флуоресценція хлорофілу як основа сучасних методів визначення фізіологічного стану рослин
  • – Паперова хроматографія для визначення пігментного складу листків.
  • – Значення пластичності у адаптації дикорослих рослин до мінливого середовища

Учасник тренінгу була проведена екскурсія до Національного гербарію України.

Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження стану природних вод та біологічного різноманіття тваринного світу в регіонах усі учасники тренінгів отримали означені методики в електронному вигляді.

По завершенні тренінгів усі педагоги-учасники отримали відповідні сертифікати Міністерства освіти і науки України.

 

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • imbaslot
  • asia76
  • a200m
  • ngopibet
  • ngopibet
  • dewa288
  • ngopibet