14-17 березня Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з інститутом гідробіології НАН України, інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, інститутом ботаніка ім. М. Г. Холодного НАН України проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття».
Учасниками тренінгів були вчителі біології загальноосвітніх навчальних закладів, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму позашкільних навчальних закладів з різних областей, що були учасниками тренінгу за темою: «Моніторингові дослідження стану грунтів.
Під час тренінгів розглянуті сучасні методики оцінки якості природних вод із застосуванням фізико-хімічних методів, біотестування, біоіндексації і біомоніторингу та сучасні методики дослідження флори і фауни.
З учасниками тренінгу «Моніторингові дослідження стану природних вод» були проведені практичні заняття в аквакомплексі інституту гідробіології НАН України, де вони ознайомились з тест-обєктами та методами їх культивування, з методиками визначення хімічного складу води поверхневих водних об’єктів, методами відбір проб води і донних відкладів, з методами відбору і лабораторного опрацювання проб фітопланктону та фітомікробентосу. Педагоги провели лабораторні дослідження макробезхребетних та дослідження макролітів, провели лабораторні роботи з визначення рН води, вмісту розчиненого кисню, мінералізації, кольоровості, концентрації заліза. Також познайомились з основними приладами та методиками їх використання в гідробіологічних дослідженнях.
Провідні вчені інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України для учасників тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття» провели навчання за темами:
- – Мурашки як об`єкт моніторингу стану екосистем
- – Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона.
- – Метелики України: різноманіття видів, охорона, господарське значення та методики обліку.
- – Вивчення різноманіття орнітофауни. Методики обліку птахів та їх охорона.
Також провели наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит»: по операціях «Мурашка», «Джміль», «Махаон».
Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття» була представлена темами:
- – Методи дослідження грибів-макроміцетів
- – Ліхеноіндикація
- – Флуоресценція хлорофілу як основа сучасних методів визначення фізіологічного стану рослин
- – Паперова хроматографія для визначення пігментного складу листків.
- – Значення пластичності у адаптації дикорослих рослин до мінливого середовища
Учасник тренінгу була проведена екскурсія до Національного гербарію України.
Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження стану природних вод та біологічного різноманіття тваринного світу в регіонах усі учасники тренінгів отримали означені методики в електронному вигляді.
По завершенні тренінгів усі педагоги-учасники отримали відповідні сертифікати Міністерства освіти і науки України.