Проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття» | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** до 15 квітня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергоефективності «Енергія і середовище»(очно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу "Юний селекціонер і генетик" (змішаний формат) *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** 29 квітня - 01 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Арт-виставка горщечкових рослин до відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) *** до 30 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на участь в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2025 році (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) ***


Проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття»

14-17 березня Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з інститутом гідробіології НАН України, інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, інститутом ботаніка ім. М. Г. Холодного НАН України проведені екологічні тренінги: «Моніторингові дослідження стану природних вод» та «Моніторингові дослідження біорізноманіття».

Учасниками тренінгів були вчителі біології загальноосвітніх навчальних закладів, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму позашкільних навчальних закладів з різних областей, що були учасниками тренінгу за темою: «Моніторингові дослідження стану грунтів.

Під час тренінгів розглянуті сучасні методики оцінки якості природних вод із застосуванням фізико-хімічних методів, біотестування, біоіндексації і біомоніторингу та сучасні методики дослідження флори і фауни.

З учасниками тренінгу «Моніторингові дослідження стану природних вод» були проведені практичні заняття в аквакомплексі інституту гідробіології НАН України, де вони ознайомились з тест-обєктами та методами їх культивування, з методиками визначення хімічного складу води поверхневих водних об’єктів, методами відбір проб води і донних відкладів, з методами відбору і лабораторного опрацювання проб фітопланктону та фітомікробентосу. Педагоги провели лабораторні дослідження макробезхребетних та дослідження макролітів, провели лабораторні роботи з визначення рН води, вмісту розчиненого кисню, мінералізації, кольоровості, концентрації заліза. Також познайомились з основними приладами та методиками їх використання в гідробіологічних дослідженнях.

Провідні вчені інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України для учасників тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття» провели навчання за темами:

  • – Мурашки як об`єкт моніторингу стану екосистем
  • – Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона.
  • – Метелики України: різноманіття видів, охорона, господарське значення та методики обліку.
  • – Вивчення різноманіття орнітофауни. Методики обліку птахів та їх охорона.

Також провели наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит»: по операціях «Мурашка», «Джміль», «Махаон».

Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття» була представлена темами:

  • – Методи дослідження грибів-макроміцетів
  • – Ліхеноіндикація
  • – Флуоресценція хлорофілу як основа сучасних методів визначення фізіологічного стану рослин
  • – Паперова хроматографія для визначення пігментного складу листків.
  • – Значення пластичності у адаптації дикорослих рослин до мінливого середовища

Учасник тренінгу була проведена екскурсія до Національного гербарію України.

Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження стану природних вод та біологічного різноманіття тваринного світу в регіонах усі учасники тренінгів отримали означені методики в електронному вигляді.

По завершенні тренінгів усі педагоги-учасники отримали відповідні сертифікати Міністерства освіти і науки України.

 

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар