Марафон юннатівських новин | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 27 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський заочний конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (заочно) *** 14 - 16 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних біологів «Neobio» (дистанційно, онлайн) *** до 20 січня 2025 року - триває реєстрація на науково-технічний конкурс «Eкo-Техно Україна» у 2024-2025 навчальному році (дистанційно) *** до 22 січня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнську виставку-конкурс «Український сувенір» (дистанційно) *** 28 - 30 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних хіміків імені академіка В. В. Скопенка (дистанційно, онлайн) *** 05 - 07 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського чеппіонату з інформаційних технологій «Екософт» (очно) *** 18 - 19 березня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2025» (заочно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** квітень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) ***


Марафон юннатівських новин

Комунальний заклад «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради залишається центром просвітницької та практичної природоохоронної діяльності в Рівненській області. У воєнний період перед педагогічними працівниками стає особлива потреба у наданні учнівській та студентській молоді освітніх послуг.  З 14 березня 2022 року в закладі розпочали роботу 54 гуртки в онлайн форматі. Розклад щотижня оновлюється на сайті установи та в соціальних мережах http://rivneosun.com.ua/normativn-dokumenti/rozklad-pravila-priiomu/rozklad-distanc-inih-zanjat-2022.html.

Теми занять гуртків відповідають календарно-тематичному плануванню згідно затверджених навчальних програм еколого-натуралістичного напрямку. Значна частина занять гуртків «Юні лісівники», «Природа і ми»,  «Юні валеологи», «Юні дослідники біорізноманіття», «Основи експериментальної мікробіології», «Основи біології: онлайн підготовка до ЗНО», «Людина і довкілля», «Світ навколо мене», «Екологічний дизайн», «Основи флористики і фітодизайну», «Основи квітництва», «Декоративно-ужиткове мистецтво» та інші супроводжувалася підготовленими презентаціями відповідної тематики. Враховуючи специфіку закладу освіти, навчальні програми гуртків включають практичну роботу на навчально-дослідних земельних ділянках, теплицях, живому куточку, екскурсії. Керівники гуртків під час онлайн занять демонструють як можна організувати практичну роботу, яка була запланована,  гуртківцям в домашніх умовах. Наприклад, як правильно пересаджувати кімнатні рослини, висівати насіння квіткових та овочевих культур, доглядати за домашніми улюбленцями. Педагоги проводять майстер-класи з виготовлення аплікацій з паперу, виробів з природного матеріалу, малювання, проводять екскурсії по території закладу, в тепличному комплексі та живому куточку.

До онлайн занять гуртків долучилося близько 1000 дітей не тільки тих, які відвідували заняття в мирний час, але і діти внутрішньо переміщених осіб, і ті, хто виявив бажання навчатися онлайн з різних регіонів України та інших країн, адже багато дітей виїхало за кордон. Для тих, хто не має можливості підключатися на онлайн заняття, педагогами закладу розроблені навчальні матеріали для самостійного опрацювання. Інформаційні матеріали розміщені на Googl Диску, де створено спеціальний розділ, кожен гурток має свою папку, в якій керівники гуртків розміщують матеріали відповідно до календарно-тематичного планування (інформаційні повідомлення, презентації, записи відео майстер-класів, рекомендації з проведення практичних робіт тощо). Посилання на цей розділ розміщено на офіційному сайті установи та на сторінці у соціальній мережі Facebook.

Запрошуємо до нас на заняття усіх бажаючих. Перемога за Україною! Володимир ВОРОБЕЙ, директор Станції юних натуралістів

Юннати та переселенці у Приборжавському, що на Закарпатті, підтримали Всеукраїнський телемарафон і заспівали на занятті рядки з пісні „Ой, у лузі червона калина”.

4 квітня 2022 року, керівницею гуртків Закарпатського еколого-натуралістичного центру при Приборжавському ЗЗСО Ганною Косик та директором місцевого закладу культури Ольгою Кукла проведено національно-патріотичне заняття, до якого долучилися дітки – переселенці та їх мами. Сім’ї до нас приїхали з міста Київ та Київської області. Заняття розпочалося з гімну України.

Потім діти разом з педагогом виліпили з пластиліну рослинний символ українського народу – калину.

Калина росте не високою, зате буйним кущем.

Калина в Україні символізує духовний потяг до свого рідного краю, до рідної землі, шанування традицій, що в цей нелегкий час є надзвичайно актуально. З калиною порівнюється все найкраще і найдорожче.

На занятті залучили діток до створення напівоб’ємних зображень, що сприяє розвитку творчої активності. Так у дітей формуються патріотичні почуття та виховується інтерес до рослин – символів, любов до рідного краю та поваги до національних традицій.

Завершальним етапом заняття стали пісні: ”Ой у вишневому саду” та  „Ой у лузі червона калина”.

Ганна КОСИК, керівниця гуртків

Весело й цікаво пройшло заняття із дітьми переселенців про ранньоквітучі рослини. Так забувається жахіття війни. Педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Ганна Андрусь і  Марина Павко провели заняття з дітьми переселенців у ЗЗСО № 6. Тема заняття: „Рослини навесні. Ранньоквітучі рослини”.

Цікаво і весело розпочалося заняття. Познайомитися дітям допомогла морська свинка, яку педагоги принесли із еколого-натуралістичного центру. Дітки підходили почергово до тваринки і називали своє  ім’я, і з якого міста вони приїхали. Була позитивна і невимушена атмосфера. Всі переконалися, що контакт із тваринками позитивно впливає на дітей.

На занятті діти дізнались про весняні зміни в природі, ознайомились з квітами, які приносять весну – перші, ніжні, тендітні, чарівні й неповторні (підсніжники, мати-й-мачуха, білоцвіт весняний, проліска дволиста, шафран, медунка, барвінок, конвалії). Дивно, але ці квіти не бояться раптового снігу, морозу. Вони є символом пробудження природи від зимового сну. Проте люди завдали чимало шкоди ранньоквітучим рослинам. Багато з ранньоквітучих занесено  в  Червону  книгу України, тому стали рідкісними. Пам’ятаймо: найкраща квітка та, що квітує там, де росте. Не губіть її!

Велика увага на занятті зверталася на виховання у дітей бережливого ставлення до природи.

Закріплення вивченого матеріалу пройшло в ігровій формі.  Діти поділилися на дві команди – „Підсніжники” і „Конвалії” . Розгадували кросворд „Квіти весни”, загадки про весняні квіти, вікторину „Чи знаєш ти первоцвіти”, розмальовували  їх. Перемогла дружба.

Всі залишилися задоволеними і щасливими. Марина Павко, керівниця гуртків ЗОЕНЦ.

Ми родом із Закарпаття! Під таким гаслом  пройшло заняття з юннатами екоцентру.

Юні натуралісти є справжніми патріотами свого краю й України. Чудове хобі, яке об’єднує педагогів і юннатів екоцентру – мандри Срібною Землею, вивчення рослинного і тваринного світу, охорона її природи.

4 квітня, під час заняття, діти закріпили знання про перлини рідного краю, якими пишається кожен закарпатець і поглянути на які приїздять туристи не лише з різних куточків нашої славної України, а й з-за кордону!

Вслухаймося в ці поетичні рядки Сергія Черепа про Карпати, які змальовують наш чудовий край.

Палюче сонце, холодні тумани,
Каміння, що звикло лежати віками.
Красиві, стрункі гуцулки-смереки,
Гніздо на даху, що звили лелеки.
Вечірня роса, і вранішні роси,
На полонині – осінні покоси.
Вершина Говерли ховається в хмарі,
Вівці до купи зібрались в отарі.
Дощ і веселка, хлопці й дівчата,
З дерев`яного бруса батьківська хата.
Гірська сосна, ожина, чорниці,
Джерельна вода, холодніша од криці.
Гуцульські пісні і гуляння народні,
Багаті Карпати  на чари природні.

Закарпатська область – найзахідніша область нашої країни. Єдина з областей, що межує із 4 державами (Польщею, Словаччиною, Угорщиною і Румунією) і єдина, що граничить зі Словаччиною й Угорщиною.

Більшість території краю займають гори. Найвищою точкою Закарпаття і всієї України є вершина Говерла – 2061 м.

Найдовша річка Закарпаття –Тиса. Довжина її становить 997 км, а в межах нашого краю – 223 км. Крім Тиси протікають річки Уж, Латориця, Боржава, Ріка, Теребля, Тересва.

Найбільше озеро Закарпаття – Синевир (Морське око), утворене 10 тисяч років тому, глибиною 27 м.

„Долина Нарцисів” – унікальний ботанічний об’єкт, в якому охороняється найбільший у Середній Європі осередок нарцису вузьколистого, занесеного до Червоної книги України.

У Карпатах – багато мальовничих куточків. Одними з таких місць є водоспади (Шипіт, Воєводин, Скакало, Труфанецький, Ялинецький, Гукливий).

Соляні шахти у Солотвино – сюди їздили відпочивати і лікуватися люди із захворюванням дихальних систем. Тепер шахти заповнені водою, а люди відпочивають на солоних озерах.

Наш край багатий на бальнеологічні ресурси (мінеральні та термальні води, ропи), що сприяє розвитку туризму, як внутрішнього, так і міжнародного.

Найдовша липова алея в Європі розташована на правому березі р. Уж в обласному центрі, висаджена у 1928 році чеськими ботаніками. Довжина – понад 2 км.

Ще однією перлиною нашого краю є середньовічні замки, яких нараховується 12. До сьогодні збереглися Ужгородський та Мукачівський, на базі яких працюють краєзнавчі музеї. Інші, такі як Невицький, Середнянський, Хустський – в руїнах і залишках.

Трембіта – унікальний український музичний інструмент. Це найдовший інструмент світу, занесений до Книги рекордів Гіннеса. Його довжина від 3 до 8 метрів. Звук чутно на відстані 10 кілометрів. У давні часи гуцули використовували її як сигнальний і комунікаційний інструмент. Гудіння трембіти сповіщало про початок і кінець робочого дня, народження дитини, смерть, наближення ворогів. Воно повідомляло про вихід отари в гори, початок роботи плотогонів.

Прослухавши теоретичний матеріал, діти розділилися на команди, кожна з яких отримала конверт із завданням: скласти пазли із зображенням трьох перлин Закарпаття і розповісти цікаву інформацію про них. Також дітям  запропонували розповісти, які місцини під час подорожей Україною їх вразили найбільше і чому.

Віртуальна мандрівка Закарпаттям вийшла дуже цікавою. Діти вкотре переконалися, що найкращий край – той, де ти народився і виріс!

Захід проведено у рамках співпраці Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру (ЗОЕНЦ) з Інститутом еколого-релігійних студій (IERS) за підтримки Союзу охорони природи Німеччини (NABU).

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Ганна Андрусь, керівниця гуртків ЗОЕНЦ

„Інвестуючи в здоров’я – ми інвестуємо в своє майбутнє”. У цьому переконалися юннати та діти переселенців на занятті в ЗОЕНЦ.

7 квітня людство відзначило Всесвітній день здоров’я, який започатковано на честь створення, а точніше – прийняття статуту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у 1948 році.

Напередодні, а саме 5 квітня методист відділу екології О. П. Стрічко та керівниця гуртка Е. І. Казаріна провели заняття з юннатами ЗОЕНЦ та дітьми переселенцями з Харкова. Педагоги розповіли про основи раціонального харчування, мотивуючи підростаюче покоління до здорового способу життя.

Фізичне здоров’я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Психічне – дарує спокій та чудовий настрій. Їх можна сформувати тільки шляхом отримання знань і постійної роботи над собою.

На занятті обговорювалися основні складові здорового способу життя, а саме: раціональне харчування, фізична активність і загартовування, особиста гігієна, відсутність шкідливих звичок (вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнокуріння), позитивні емоції, інтелектуальний розвиток, режим праці та відпочинку, самоконтроль за станом здоров’я.

Діти проходили психологічний тест „Спосіб життя підлітка”, розгадували кросворд на тему „Здоров’я”, сподобалося грати в гру „Додай слово”, де вони доповнювали відомі прислів’я та приказки про здоров’я. Також погралися – здійснили „Візит до супермаркету”. На столі перед дітьми лежали картки із зображенням корисних і шкідливих продуктів, а також кошик для покупок і відерця для сміття. Діти складали корисні товари в кошик, а шкідливі – в смітник.

Важливе значення у формуванні здорового способу життя відводиться саме раціональному харчуванню, що передбачає насичення організму необхідною кількістю вітамінів, мікроелементів, білків, жирів, вуглеводів, водою, що мають поліпшувати стан здоров’я та підтримувати масу тіла на оптимальному рівні. Окрім цього, необхідною умовою гарного самопочуття та здоров’я людини є відсутність шкідливих звичок, а також рухова активність та постійні фізичні навантаження.

Пам’ятаймо, спосіб життя має найбільший вплив на стан здоров’я, а здоровий спосіб життя закладає фундамент гарного самопочуття і зміцнює організм.

Еріка КАЗАРІНА, керівниця гуртків ЗОЕНЦ;

Оксана СТРІЧКО, методистка відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • dewa288 rejekibet 11wbet login rp888 login rp777 login 66kbet B200M raja111 raja111 slot pulsa pansos4d d200m rp8888 b200m 11wbet