Своїми інтерактивними технологіями поділилися педагоги на квітневому онлайн засіданні методичного дня | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 06-09 грудня 2022 року - фінал Всеукраїнського екологічного хакатону «X REALITY ECOLOGICAL HACK» (Eco-Hackathon) у 2022 році (онлайн) *** до 15 грудня 2022 року триває І етап Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» у 2022/2023 навчальному році (заочно) *** 14-16 грудня 2022 року - Всеукраїнський конкурс «Земля – наш спільний дім» (очно) *** до 20 січня 2023 року триває І етап науково-технічного конкурсу «Eкo-Техно Україна» у 2022-2023 навчальному році (заочно) *** до 14 квітня 2023 року триває надсилання робіт на VІ Всеукраїнський конкурс «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) ***


Своїми інтерактивними технологіями поділилися педагоги на квітневому онлайн засіданні методичного дня

В онлайн-засіданні, з використанням конференц-зв’язку ZOOM, взяли участь педагоги Закарпатського еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, до яких приєдналися колеги з Хустського району.

Про ноу-хау у сучасній позашкільній освіті – використанні інформаційних технологій розповіла завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ, керівниця дитячої екологічної відеосудії „Дивосвіт”, Людмила Бокій.

Особливе місце тут відводиться мультимедії, найпопулярнішим продуктом якої є відеоконтент.

Виготовити вихованцем свій відеоконтент (проєкт), що включає збір інформації, написання сценарію, робота в кадрі, мовленнєві навички, фільмування, монтаж, озвучення і виставлення в мережах інтернет – один з найперспективніших методів навчання, який створює умови для творчої самореалізації тих, хто навчається, підвищує мотивацію до навчання, яке набуває характеру дослідження і сприяє розвитку інтелектуальних здібностей.

Багатьом відома така притча: „Звернувся до монаха бідняк: „Дай мені риби!  Я голодний”. Монах мовчки віддав йому вудку”. Звідси повчальний зміст.Треба давати не стільки їжу, скільки засіб її добування. Цей висновок стосується цілей та завдань, що стоять перед сучасною освітою в інформаційному суспільстві. Дитині недостатньо дати лише знання. Важливіше навчити користуватися ними. Сучасні умови життя потребують, аби людина мислила і працювала творчо, а також уміла приймати нестандартні рішення. Тому для реалізації творчої компетентності педагогом використовується участь вихованців у профільних міжнародних, всеукраїнських конкурсах, обласних виставках, флешмобах, заходах. Практичні навички вихованці активно здобувають у воркшопах ЗОЕНЦ: дендропарку, кутку живої природи, відеостудії, де є знімальний павільйон, монтажна апаратна, начиточна.

Для здобуття студійцями навичок і вмінь у виготовленні відеопроєкту педагогом використовуються інтерактивні методи навчання: театралізовані ігри, мозковий штурм, мікрофон, займи позицію, навчаючи-вчуся та інфотеймент. Доповідач розповіла, як вона ними користується на практиці. Зокрема, щодо театралізації, запропонувала розділившись на групи,пограти в гру і розповісти в ролях казку „Як заєць вовка дикції навчав”. До речі, казку діти склали самі на одному із занять. Особливо було цікаво, як педагоги вимовляли скоромовку „підйом з передпідвипідвертом”. Так, вихованці освоюють ази професії ведучого.

На формуванні ключових компетентностей при розкритті теми „Ягідні культури” на заняттях гуртка „Юні садівники” зупинилась керівниця гуртків Ганна Андрусь.. Вона повідомила, що в Україні на ягідні культури припадає близько 2 відсотків площі всіх плодово-ягідних насаджень. Перше місце серед них належить суниці, друге — чорній смородині, третє — малині; менш поширені – аґрус і порічки.

Далі виступаюча більш детально охарактеризувала ягідні культури та повідомила, як на практичних заняттях гуртківці набувають навичок з догляду за ягідними культурами.

У своїй педагогічній діяльності Г. Андрусь зупинилась на інтерактивних методах, які вона використовує у своїй роботі:
дискусія, ігри, розв’язання загадок, кросвордів, сканвордів, ребусів,
складання прислів’я, зображення ягід на аркуші паперу та на асфальті.
Левову частку на заняттях педагог відводить дослідженням, зокрема, із висаджування рослин та розмноження вегетативним способом. Ганна Миколаївна продемонструвала відео з фрагментами дослідницької роботи, яка проводиться з гуртківцями. До речі зафільмував досліди її учень десятирічний Максим Клименко.

Про кімнатні рослини, як живі фільтри йшлося у презентації керівниці гуртка „Юні квітникарі”, завідувачки відділу організаційно-масової роботи Оксани Кремінь. Кімнатні рослини мають величезне значення для людини. Вони очищають повітря від пилу, хвороботворних бактерій, вуглекислого газу та інших шкідливих речовин.

Розкриваючи тему, педагог закцентувала увагу і на інтерактивних методах роботи у формуванні пізнавальної компетентності вихованців. Зокрема, активне використання на заняттях мультимедійних презентацій. Завершуючи, О. Кремінь подарувала у кожне приміщення екоцентру кімнатні рослини, вирощені нею з гуртківцями.
Про використання квест технологій у формуванні пізнавальної компетентності на гуртку „Природа рідного краю” при вивченні рослинного світу розповіла керівниця гуртків Юліанна Курак. На гуртку „Природа рідного краю” педагог дуже широко використовує квест-гру. Вона ознайомила із алгоритмом її створення. Педагогом розроблені та проведені на території юннатівського дендропарку ЗОЕНЦ такі квести: „Що знаю я про лікарські рослини”, „Знавці природи”, „Знавці хвойних дерев”, „Таємниці дендрарію ЗОЕНЦ” та „Найрозумніший”.

Підсумовуючи виступи, Василь Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, відмітив їх актуальність та методичність. В. Кузьма зауважив: „Відчувається, що говорите на мові педагога-позашкільника і проводите з дітьми належну гурткову роботу, використовуючи інтерактивні методи. А згадані презентації знову ж можуть стати основою для розробки методичок”.

Олександр Геревич, директор ЗОЕНЦ, підтримав слова В. Кузьми стосовно професійно розкритих тем, похвалив колег і зазначив, що розкрита робота, як позитивний елемент досвіду, враховуватиметься при їх атестації.

На завершення О. Геревич за традицією повідомив присутніх з директивними матеріалами, що надійшли з Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки, молоді та спорту обласної державної адміністрації, Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, зокрема, „Про організацію роботи закладів позашкільної освіти”. Він також проаналізував наслідки проведеного суботника з благоустрою території закладу, подякував колегам і у контексті листа НЕНЦ „Про проведення загальнонаціональної трудової акції „Турбота тобі, рідна моя Україно!” запропонував долучитись до її реалізації. Також наголосив на організації педагогами разом з вихованцями масово-виховних природоохоронних заходів до „Дня Землі”, а також до Великодніх свят, виставки писанок тощо, залучивши до їх проведення дітей і батьків з вимушено переселених територій.

Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар