Своїми інтерактивними технологіями поділилися педагоги на квітневому онлайн засіданні методичного дня | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 22 січня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнську виставку-конкурс «Український сувенір» (дистанційно) *** 28 - 30 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних хіміків імені академіка В. В. Скопенка (дистанційно, онлайн) *** 05 - 07 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського чеппіонату з інформаційних технологій «Екософт» (очно) *** 11 -13 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу юних зоологів і тваринників (змішаний формат) *** 18 - 19 лютого 2025 року - Всеукраїнський семінар-практикум (Великий біологічний колоквіум) для голів обласних методичних об'єднань біологічного напряму з теми «Біологізація освіти та методи впровадження елементів соціально-реабілітаційної та валеологічної роботи в освітній процес» (змішаний формат) *** 25 - 28 лютого 2025 року - фінал Науково-технічного конкурсу «Eкo-Техно Україна» у 2024-2025 навчальному році (очно), реєстрація продовжена до 07 лютого 2025 року включно *** 18 - 19 березня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2025» (заочно) *** до 28 березня 2025 року - приймаються конкурсні роботи на Міжнародний конкурс еколого-валеологічної спрямованості на тему «Голос душі» (заочно) *** до 30 березня 2025 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнську виставку унікального живопису «Писанкарство» (заочно) *** до 04 квітня 2025 року - триває подання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергоефективності «Енергія і середовище»(очно) *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** квітень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) ***


Своїми інтерактивними технологіями поділилися педагоги на квітневому онлайн засіданні методичного дня

В онлайн-засіданні, з використанням конференц-зв’язку ZOOM, взяли участь педагоги Закарпатського еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, до яких приєдналися колеги з Хустського району.

Про ноу-хау у сучасній позашкільній освіті – використанні інформаційних технологій розповіла завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ, керівниця дитячої екологічної відеосудії „Дивосвіт”, Людмила Бокій.

Особливе місце тут відводиться мультимедії, найпопулярнішим продуктом якої є відеоконтент.

Виготовити вихованцем свій відеоконтент (проєкт), що включає збір інформації, написання сценарію, робота в кадрі, мовленнєві навички, фільмування, монтаж, озвучення і виставлення в мережах інтернет – один з найперспективніших методів навчання, який створює умови для творчої самореалізації тих, хто навчається, підвищує мотивацію до навчання, яке набуває характеру дослідження і сприяє розвитку інтелектуальних здібностей.

Багатьом відома така притча: „Звернувся до монаха бідняк: „Дай мені риби!  Я голодний”. Монах мовчки віддав йому вудку”. Звідси повчальний зміст.Треба давати не стільки їжу, скільки засіб її добування. Цей висновок стосується цілей та завдань, що стоять перед сучасною освітою в інформаційному суспільстві. Дитині недостатньо дати лише знання. Важливіше навчити користуватися ними. Сучасні умови життя потребують, аби людина мислила і працювала творчо, а також уміла приймати нестандартні рішення. Тому для реалізації творчої компетентності педагогом використовується участь вихованців у профільних міжнародних, всеукраїнських конкурсах, обласних виставках, флешмобах, заходах. Практичні навички вихованці активно здобувають у воркшопах ЗОЕНЦ: дендропарку, кутку живої природи, відеостудії, де є знімальний павільйон, монтажна апаратна, начиточна.

Для здобуття студійцями навичок і вмінь у виготовленні відеопроєкту педагогом використовуються інтерактивні методи навчання: театралізовані ігри, мозковий штурм, мікрофон, займи позицію, навчаючи-вчуся та інфотеймент. Доповідач розповіла, як вона ними користується на практиці. Зокрема, щодо театралізації, запропонувала розділившись на групи,пограти в гру і розповісти в ролях казку „Як заєць вовка дикції навчав”. До речі, казку діти склали самі на одному із занять. Особливо було цікаво, як педагоги вимовляли скоромовку „підйом з передпідвипідвертом”. Так, вихованці освоюють ази професії ведучого.

На формуванні ключових компетентностей при розкритті теми „Ягідні культури” на заняттях гуртка „Юні садівники” зупинилась керівниця гуртків Ганна Андрусь.. Вона повідомила, що в Україні на ягідні культури припадає близько 2 відсотків площі всіх плодово-ягідних насаджень. Перше місце серед них належить суниці, друге — чорній смородині, третє — малині; менш поширені – аґрус і порічки.

Далі виступаюча більш детально охарактеризувала ягідні культури та повідомила, як на практичних заняттях гуртківці набувають навичок з догляду за ягідними культурами.

У своїй педагогічній діяльності Г. Андрусь зупинилась на інтерактивних методах, які вона використовує у своїй роботі:
дискусія, ігри, розв’язання загадок, кросвордів, сканвордів, ребусів,
складання прислів’я, зображення ягід на аркуші паперу та на асфальті.
Левову частку на заняттях педагог відводить дослідженням, зокрема, із висаджування рослин та розмноження вегетативним способом. Ганна Миколаївна продемонструвала відео з фрагментами дослідницької роботи, яка проводиться з гуртківцями. До речі зафільмував досліди її учень десятирічний Максим Клименко.

Про кімнатні рослини, як живі фільтри йшлося у презентації керівниці гуртка „Юні квітникарі”, завідувачки відділу організаційно-масової роботи Оксани Кремінь. Кімнатні рослини мають величезне значення для людини. Вони очищають повітря від пилу, хвороботворних бактерій, вуглекислого газу та інших шкідливих речовин.

Розкриваючи тему, педагог закцентувала увагу і на інтерактивних методах роботи у формуванні пізнавальної компетентності вихованців. Зокрема, активне використання на заняттях мультимедійних презентацій. Завершуючи, О. Кремінь подарувала у кожне приміщення екоцентру кімнатні рослини, вирощені нею з гуртківцями.
Про використання квест технологій у формуванні пізнавальної компетентності на гуртку „Природа рідного краю” при вивченні рослинного світу розповіла керівниця гуртків Юліанна Курак. На гуртку „Природа рідного краю” педагог дуже широко використовує квест-гру. Вона ознайомила із алгоритмом її створення. Педагогом розроблені та проведені на території юннатівського дендропарку ЗОЕНЦ такі квести: „Що знаю я про лікарські рослини”, „Знавці природи”, „Знавці хвойних дерев”, „Таємниці дендрарію ЗОЕНЦ” та „Найрозумніший”.

Підсумовуючи виступи, Василь Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, відмітив їх актуальність та методичність. В. Кузьма зауважив: „Відчувається, що говорите на мові педагога-позашкільника і проводите з дітьми належну гурткову роботу, використовуючи інтерактивні методи. А згадані презентації знову ж можуть стати основою для розробки методичок”.

Олександр Геревич, директор ЗОЕНЦ, підтримав слова В. Кузьми стосовно професійно розкритих тем, похвалив колег і зазначив, що розкрита робота, як позитивний елемент досвіду, враховуватиметься при їх атестації.

На завершення О. Геревич за традицією повідомив присутніх з директивними матеріалами, що надійшли з Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки, молоді та спорту обласної державної адміністрації, Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, зокрема, „Про організацію роботи закладів позашкільної освіти”. Він також проаналізував наслідки проведеного суботника з благоустрою території закладу, подякував колегам і у контексті листа НЕНЦ „Про проведення загальнонаціональної трудової акції „Турбота тобі, рідна моя Україно!” запропонував долучитись до її реалізації. Також наголосив на організації педагогами разом з вихованцями масово-виховних природоохоронних заходів до „Дня Землі”, а також до Великодніх свят, виставки писанок тощо, залучивши до їх проведення дітей і батьків з вимушено переселених територій.

Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • rejekibet dewa288 rejekibet mt777 11wbet login rp888 login rp777 login 66kbet B200M raja111 raja111 slot pulsa pansos4d d200m rp8888 b200m 11wbet g200m ngopibet w88 situs resmi