
У сучасних умовах, коли питання сталого розвитку постає як пріоритетне на глобальному, національному та регіональному рівнях, особливого значення набуває формування екологічної культури та екологічної відповідальності здобувачів освіти. Одним із ефективних форматів професійного зростання педагогів та обміну практичним досвідом є авторські педагогічні еко-майстерні. 30 квітня 2025 року комунальний заклад «Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти» Рівненської обласної ради спільно із Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України, за підтримки департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації провів авторську педагогічну ЕКО-майстерню «Освіта сталого розвитку. Досвід роботи закладів освіти Рівненської області». Захід проходив в онлайн-форматі. У заході взяли участь 210 педагогічних працівників закладів освіти з різних регіонів України.
З вітальним словом виступив ВЕРБИЦЬКИЙ Володимир, директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України, професор, доктор
педагогічних наук.
Досвідом своєї роботи поділилися:
САМЧУК Віктор, директор комунального закладу «Центр національнопатріотичного виховання та позашкільної освіти» Рівненської обласної ради («Заклад
позашкільної освіти як простір для екологічного виховання та соціального партнерства»);
КРАВЧУК Софія, завідувач сектору еколого-освітньої роботи Кременецького
ботанічного саду («Формування екологічної культури як невід’ємна складова діяльності
Кременецького ботанічного саду»);
ДУЖУК Сніжана, завідувач відділу еколого-натуралістичного напряму
комунального закладу «Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної
освіти» Рівненської обласної ради («Природа вчить жити стійко: роль гуртків екологонатуралістичного напряму у формуванні екосвідомості»);
ВЛАСЮК Інна, методист комунального закладу «Центр національно-патріотичного
виховання та позашкільної освіти» Рівненської обласної ради («Від проєкту до дії: як
гурткова робота стимулює молодь діяти в ім’я сталого розвитку»);
ВАКУЛКО Юлія, вчитель хімії Зносицького ліцею Немовицької сільської ради
Сарненського району, керівник гуртка «Мікробіологічний Тік Ток» комунального
закладу «Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти»
Рівненської обласної ради («Соціальні мережі та платформи як інструмент мотивації до
вивчення природничих дисциплін»);
ПРЯДУНЕЦЬ Валентина, вчитель біології Новоукраїнського ліцею Ярославицької
сільської ради Дубенського району, керівник гуртка «Основи агрохімії» комунального
закладу «Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти»
Рівненської обласної ради («Популяризація органічного землеробства як крок до
формування гастрономічної культури сучасного українця»);
ДЕСЯТНИК Олена, вчитель біології комунального закладу «Іваннівська гімназія»
Привільненської сільської ради Дубенського району, керівник гуртка «Основи
декоративного садівництва та квітництва» комунального закладу «Центр національнопатріотичного виховання та позашкільної освіти» Рівненської обласної ради
(«Екоорієнтоване навчання в гуртках — важлива складова освітнього процесу сталого
розвитку»);
СНІТКО Галина, вчитель Великожолудського ліцею Рафалівської селищної ради
Рівненської області, керівник гуртка «Основи генетики і селекції» комунального закладу
«Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти» Рівненської
обласної ради («STEM-освіта для сталого розвитку як інструмент формування
екологічної свідомості вихованців гуртків еколого-натуралістичного напряму»);
ОМЕЛЬЧУК Олександр, керівник гуртка «Юні бджолярі» комунального закладу
«Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти» Рівненської
обласної ради («Гурток бджолярів як простір для поєднання трудового виховання та
основ учнівського підприємництва в умовах сталого розвитку»).
Проведення таких заходів є дієвим інструментом для обміну досвідом, поширення
інноваційних практик і формування спільного бачення розвитку освіти в сучасних
умовах.
Участь у професійних подіях об’єднує науковців, педагогів, методистів, керівників
гуртків із різних типів закладів освіти — загальної середньої, позашкільної, професійної
(професійно-технічної), вищої — які не лише зберігають стійкість у непростий час
воєнних викликів, а й активно працюють над оновленням змісту освіти, впровадженням
екологічних, інноваційних та сталих підходів до формування свідомого громадянина.
Завдяки таким платформам формується спільнота освітян, зацікавлених у створенні
ефективного освітнього середовища, що відповідає викликам сьогодення й сприяє
сталому розвитку суспільства.