Харківська область
Комунальний заклад «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості»
вул. Сумська, 37, м. Харків, 61022; тел. (057) 700-38-47
еmail: first_palace@ukr.net
сайт: https://firstpalace.kh.ua/
Директор – Підберезкіна Тетяна Євгенівна
Комунальний заклад «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості» (далі – Палац) є комплексним багатопрофільним закладом позашкільної освіти, координаційним центром за 10 напрямами позашкільної освіти з питань організації гурткової, масової, методичної роботи в Харківській області.
З початком повномасштабного військового вторгнення російської федерації на територію України діяльність закладу не припинялась. Палац виконує низку важливих функцій, які необхідні для виховання всебічно розвиненої особистості, громадянина і патріота своєї держави, формування і утвердження української національної та громадянської ідентичності, громадянської стійкості на основі суспільно-державних цінностей України, соціальної активності та відповідальності, готовності до дієвого виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, державної незалежності і територіальної цілісності України, залучаючи дітей та молодь до освітнього процесу.
Зусилля педагогів зосереджені на таких найважливіших напрямках, як гуманізація та демократизація освітнього процесу, посилення індивідуального, особистісно-орієнтованого і практично-діяльнісного підходу, адаптації позашкільної практики до нових соціально-економічних умов та зростаючих суспільних потреб; інтеграції в освітній простір інноваційних технологій закладу позашкільної освіти.
Одним з важливих напрямів діяльності творчих учнівських об’єднань Палацу є виховання зростаючої особистості як громадянина України, здатного нести відповідальність за теперішнє і майбутнє людей та всього живого на Землі.
Актуальність цього напрямку роботи викликана складною екологічною ситуацією, що склалася сьогодні на планеті. Знайти ефективні засоби і шляхи захисту природного середовища від знищення – найважливіше загальнолюдське завдання. Саме тому одним із шляхів попередження руйнування природного середовища педагоги Палацу вважають формування екологічної свідомості, екологічного інтелекту, екологічної культури, практичних навичок у спілкуванні з природним та антропогенним середовищем.
Важливим завданням освітнього процесу Палацу є екологізація освіти, усвідомлення вихованцями своєї природовідповідності, універсальності закономірних зв’язків і взаємозалежностей об’єктів в єдиній системі
«Природа – людина – суспільство».
Палац – провідний заклад позашкільної освіти області, виконуючи координуючу та інформаційно-методичну функцію, є центром своєрідної екосистеми закладів позашкільної освіти Харківщини. Тому програма розвитку Палацу розрахована не тільки на активізацію творчої активності вихованців, розвиток їх інтелектуального потенціалу, але й сприяє творчому пошуку, дослідженню, апробації та вдосконаленню нових форм і методів виховання і, в першу чергу, екологічного, використовуючи ефективний педагогічний досвід творчих учнівських об’єднань області. Екологічна освіта та виховання екологічної культури є одним із провідних напрямів у роботі кожного відділу Палацу.
Комунальний заклад «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості», до структури якого входить еколого-натуралістичний відділ, відповідно до розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації від 05.05.1997 № 428 є правонаступником Харківської обласної станції юних натуралістів.
Еколого-натуралістичний відділ Палацу виконує координуючу та інформаційно-методичну функцію з еколого-натуралістичного напряму в Харківській області.
Робота відділу направлена на виконання таких завдань:
– створення безпечного освітнього середовища, посилення заходів цивільної безпеки;
– впровадження мовного законодавства України в освітній процес;
– надання якісної позашкільної освіти; впровадження інноваційних технологій дистанційного навчання; дотримання принципів академічної доброчесності;
– створення інклюзивного освітнього середовища;
– формування у вихованців ціннісних орієнтацій, національно-патріотичної свідомості, громадянської позиції; усвідомлення ролі навколишнього природного середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя;
– надання адресної методичної допомоги педагогічним працівникам закладів освіти Харківщини з питань організації дистанційного навчання, програмного забезпечення, впровадження дослідницько-експериментальної та проєктної діяльності, участі у всеукраїнських масових заходах еколого-натуралістичного напряму;
– збереження та розвиток матеріально-технічної бази еколого-натуралістичного відділу;
– співпраця з громадськими організаціями з метою впровадження заходів психологічної підтримки засобами екотерапії, анімалотерапії для сімей з дітьми, у тому числі, з інвалідністю, внутрішньо переміщеними з територій активних бойових дій;
– освітньо-реабілітаційна робота з учасниками освітнього процесу, постраждалими від наслідків війни.
Гуртки, які працюють у відділі: «Природа рідного краю», «Юні квітникарі», «Флористика та фітодизайн», «Біологія тварин», «Основи кінології», «Овочівництво», «Основи ветеринарної медицини», «Юні конярі», «Екологічне краєзнавство» та «Основи фенології».
Із вересня 2022 року педагоги відділу разом із практичними психологами Палацу впроваджують проєкт «Освітньо-реабілітаційний хаб «Екосвіт» у тісній співпраці з громадськими організаціями.
У межах ініціативи першої леді України Олени Зеленської, в рамках заходів із реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я, пріоритетним у діяльності колективу Палацу є надання психологічної допомоги сім’ям із дітьми, які постраждали внаслідок агресії російської федерації проти України.
Оздоровчі технології освітньо-реабілітаційного хабу «Екосвіт» спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного, психічного здоров’я вихованців, подолання посттравматичного стресового розладу, підвищення потенціалу здоров’я, психічної та соціальної реабілітації. У 2024 році було проведено 11 виїздів до закладів освіти Харківської області та м. Харків
(у заходах взяли участь понад 200 дітей). У співпраці з громадськими організаціями на території відділу було проведено 220 майстеркласів різних напрямків (овочівництво, флористика, квітникарство, конярство, ветеринарія, кінологія, козацька майстерність), а також заняття для дошкільнят, дітей і молоді з інвалідністю, у яких взяли участь 3 тисячі дітей. Майстеркласи були спрямовані на подолання стресу, покращення самопочуття, формування патріотичної та екологічної свідомості, отримання вихованцями навичок, передбачених навчальними програмами. Також проведено 4 тематичні заходи «Сімейний вікенд» (взяли участь 200 дітей із числа внутрішньо переміщених осіб). Працювали різноманітні локації: лавандова галявина, французький город, мотузкове містечко, дендропарк, сенсорний сад, сад безперервного цвітіння, сад здоров’я, пригодницька екостежка, творча майстерня, козяча та пташина ферми, куточок контактних тварин, спортивний майданчик, екотеатр, майданчик для стрільби з луків, майданчик для верхової їзди, оранжереї тощо.
З метою формування практичних навичок, спостережливості, розширення світогляду вихованців продовжено науково-дослідницьку роботу на базі живого куточка, ентомологічного заказника, відкритого та закритого ґрунту (теплиця, оранжерея).
Підвищенню рівня дослідницької роботи сприяла творча співпраця з науковцями Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харківського національного педагогічного університету імені
Г. С. Сковороди, Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова, Українського ордена «Знак Пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації імені Г. М. Висоцького, Харківського відділення Клубу органічного землеробства, Центру реабілітації рукокрилих, Харківського відділення Українського товариства ентомологів, Харківського відділення Українського товариства охорони птахів, Харківського товариства лісівників України.
Науковці цих закладів входять до складу журі обласних конкурсів та обласних етапів всеукраїнських конкурсів, організатором яких є Палац.
Учені надають дієві інструктивно-методичні рекомендації щодо вдосконалення проведення заходів еколого-натуралістичного напряму, координують розробку та втілення природоохоронних і екологічних проєктів.
Вихованці еколого-натуралістичного відділу – активні учасники та переможці обласних і всеукраїнських масових заходів еколого-натуралістичного напряму.
У 12 всеукраїнських та обласних фестивалях, конкурсах, турнірах, змаганнях взяли участь 54 вихованці відділу, з них 34 дитини стали переможцями, а саме: у 6 всеукраїнських заходах – 18 переможців; у
6 обласних заходах – 16 переможців.
Результати участі у конкурсах, виставках, форумах, природоохоронних акціях свідчать про результативність і якість освітньої роботи, виконання навчальних програм тощо.
Результативність участі вихованців еколого-натуралістичного відділу у всеукраїнських та обласних конкурсах дослідно-експериментального напряму
№ з/п | Назва колективу, керівник | Назва заходу | Дата проведення | Кількість учасників | Досягнення |
всеукраїнські заходи | |||||
1. | Гурток «Юні квітникарі»(Маліченко О. О.) | Всеукраїнський новорічно-різдвяний конкурс «Новорічна композиція», НЕНЦ, м. Київ | 01-20.01.2024 | 7 | Грамота заІІ місце – 2
ІІІ місце – 3 |
2. | Гурток «Флористика та фітодизайн»(Пузєєва С. М.) | Всеукраїнський новорічно-різдвяний конкурс «Новорічна композиція», НЕНЦ, м. Київ | 01-20.01.2024 | 7 | Грамота заІІІ місце – 4 |
3. | Гурток «Флористика та фітодизайн»(Пузєєва С. М.) | Всеукраїнський юнацький фестиваль «В об`єктиві натураліста», НЕНЦ, м. Київ | 01-07.03.2024 | 3 | Грамота заІ місце- 2
ІІІ місце – 1 |
4. | Гурток «Юні квітникарі»(Маліченко О. О.) | Всеукраїнський конкурс «Парад квітів біля школи», НЕНЦ, м. Київ | січень 2024 | 1 | Грамота заІ місце – 1 |
5. | Гурток «Юні конярі»(Бєльовцева А. В.) | Всеукраїнський юнацький фестиваль «В об`єктиві натураліста», НЕНЦ, м. Київ | 01-07.03.2024 | 1 | Грамота заІІІ місце-1 |
6. | Гурток «Біологія тварин»(Клєщевніков В .С.) | Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів», НЕНЦ, м. Київ | квітень 2024 | 1 | Грамота заІІІ місце-1 |
7. | Гурток «Флористика та фітодизайн»(Пузєєва С. М.) | Всеукраїнський конкурс з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна», НЕНЦ, м. Київ | травень 2024 | 2 | Грамота заІ місце – 1 |
8. | Гурток «Юні квітникарі»(Маліченко О. О.) | Всеукраїнський конкурс з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна», НЕНЦ, м. Київ | травень 2024 | 2 | Грамота заІ місце – 1 |
9. | Гурток «Флористика та фітодизайн» (Пузєєва С. М.) |
Всеукраїнський конкурс дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник», НЕНЦ, м. Київ | 21-23.05.2024 | 1 | ДипломІ ступеня – 1 |
10. | Гурток «Флористика та фітодизайн»(Пузєєва С.М.) | Всеукраїнський конкурс з флористики та фітодизайну «Квітковий оберіг» | вересень 2024 | 4 | ДипломІІ ступеня – 1 |
обласні заходи | |||||
11. | Гурток «Флористика та фітодизайн»(Пузєєва С.М.) | Обласний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю«В об`єктиві натураліста» | 15-23.02.2024 | 4 | Диплом заІ місце – 2 |
12. | Гурток «Біологія тварин»(Клєщевніков В.С.) | Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «День зустрічі птахів» | 20.03– 10.04. 2024 | 1 | Диплом заІ місце – 1 |
13. | Гурток «Юні конярі» (Бєльовцева А.В.) | Обласний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об`єктиві натураліста» | 15-23.02.2024 | 7 | Диплом заІ місце – 1
ІІ місце – 1 |
14. | Гурток «Флористика та фітодизайн»(Пузєєва С.М.) | Обласний етап Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» | 20.04 -10.05. 2024 | 2 | Диплом заІ місце – 1
ІІІ місце – 1 |
15. | Гурток «Основи фенології»(Ярошенко О.І.) | Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Годівничка» | 15 – 20.03.2024 | 1 | Диплом заІ місце – 1 |
16. | Гурток «Юні квітникарі»(Маліченко О.О.) | Обласний етап Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» | 20.04 -10.05. 2024 | 1 | Диплом заІ місце – 1 |
17. | Гурток «Юні квітникарі»(Маліченко О.О.) | Обласна виставка-акція «SОS вернісаж – друге життя відходів» | 01-19.05.2024 | 2 | Грамота заІ місце -3 |
18. | Гурток «Овочівництво»(Полякова О.О.) | Обласна виставка-акція «SОS вернісаж – друге життя відходів» | 01-19.05.2024 | 2 | Грамота заІ місце – 2 |
19. | Гурток «Основи ветеринарної медицини»(Уколова К.О.) | Обласна виставка-конкурс плакатів «Дотик турботи» | 06-09.05.2024 | 5 | Грамота заІ місце -1
ІІІ місце -1 |
Педагоги еколого-натуралістичного відділу організували та провели
15 обласних етапів всеукраїнських конкурсів, 2 обласні конкурси, волонтерські та благодійні акції еколого-натуралістичного напряму
(загалом 4500 учасників). Основною метою заходів було підвищення актуальності та ефективності національно-патріотичного виховання, формування екологічної культури та життєвих компетентностей особистості:
– січень – новорічна програма з дідусем Миколаєм «Різдвяна історія» для вихованців Палацу, дітей внутрішньо переміщених осіб;
– січень – благодійні акції «Різдвяний віночок», у межах проведення акцій відбувся збір дитячих малюнків, оберегів та різдвяних віночків, зроблених власноруч учнями закладів освіти Харківської області для військовослужбовців, що знаходяться на лікуванні в Харківському військово-медичному клінічному центрі Північного регіону, а також відправлені захисникам України на передову;
– 11 січня – 23 лютого – обласний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста 2024»;
– 01 березня – 30 квітня – обласна виставка-конкурс «Дотик турботи»;
– 01 березня – 30 квітня – обласний етап Всеукраїнського конкурсу «День зустрічі птахів»;
– 01 березня – 01 травня – обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл»;
– 04 – 24 березня – обласний етап Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості на тему «Квітка буття»;
– 12 – 15 березня – обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім»;
– 15 квітня – 15 жовтня – обласний етап Всеукраїнського природоохоронного конкурсу «Птах року-2024» (горобець хатній Passer domesticus);
– 17 – 19 квітня – обласний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт із природознавства «Юний дослідник»;
– 25 травня – 10 червня – обласна виставка-акція «SOS вернісаж, або друге життя відходів», присвячена Всесвітньому Дню охорони навколишнього природного середовища;
– 29 вересня – 05 листопада – обласний етап Всеукраїнського конкурсу «День юного натураліста» (заочно);
24 – 27 вересня – І обласний (відбірковий) етап Всеукраїнського зльоту учнівських лісництв закладів загальної середньої та позашкільної освіти;
– 01 листопада – 08 грудня – обласний (відбірковий) етап Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція»;
– 01–15 листопада – обласний етап Всеукраїнського конкурсу-огляду внутрішнього озеленення приміщень закладів освіти «Галерея кімнатних рослин»;
– 01 грудня – 05 січня – обласний (відбірковий) етап Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір»;
– 12 –19 грудня – обласний (відбірковий) етап Всеукраїнського заочного конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна».
Усі заходи висвітлювалися на сайті (https://firstpalace.kh.ua/ ) та сторінці Палацу у фейсбуці (https://www.facebook.com/firstpalace1935.kh.ua ); у телеграмі активно працювали групи «Позашкілля Харківщини», «Палац онлайн», «Харківська обласна рада старшокласників» (ХОРС).
Значна увага приділяється професійному зростанню педагогів відділу. Уколова Ксенія Олексадрівна, керівник гуртка «Основи ветеринарної медицини» посіла І місце в обласному етапі та отримала диплом ІІ ступеня фінального етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти «Джерело творчості» за еколого-натуралістичним напрямом позашкільної освіти, секція «ветеринарна медицина».
У 2024 році продовжено роботу щодо збереження та зміцнення матеріально-технічної бази еколого-натуралістичного відділу, що складається з навчально-адміністративного приміщення, 5-ти навчальних кабінетів, 2-х теплиць, оранжерейно-тепличного комплексу, навчально-дослідної земельної ділянки, парника, дендропарка, куточка живої природи, зоолого-тваринницької бази (19 видів, 43 породи тварин), 2 стайні, денник, 2 левади для коней. Збережено 140 видів трав’янисто-декоративних і 40 видів інтродукованих рослин, 450 видів рослин захищеного ґрунту, 150 видів деревинних рослин, враховуючи плодові, а також різні сорти і форми рослин.
Продовжено роботу щодо облаштування екологічної стежки, ентомологічного заказника, навчально-дослідної земельної ділянки.
Балаклійська станція юних натуралістів Балаклійської міської ради Харківської області
вул. Шевченка, буд. 27, м. Балаклія, Ізюмський район, Харківська область, 64207
email bal.sun23@ukr.net
сайт http://balakliya-sun.edu.kh.ua/
Волкодав Олена Олександрівна, директор Балаклійської станції юних натуралістів Балаклійської міської ради Харківської області
Балаклійська станція юних натуралістів Балаклійської міської ради Харківської області знаходиться у комунальній власності Балаклійської міської ради.
Балаклійська станція юних натуралістів – комплексна пам’ятка місцевого значення «Юннатівська» (заснована 17.11.1988).
Основним напрямом діяльності Балаклійської станція юних натуралістів Балаклійської міської ради є еколого-натуралістичний, що передбачає оволодіння вихованцями знаннями про навколишнє природне середовище, формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв’язання екологічних проблем.
Балаклійська станція юних натуралістів Балаклійської міської ради організовує свою роботу зі здобувачами освіти за такими напрямками:
– еколого-натуралістичний;
– туристсько-краєзнавчий;
– дослідницько-експериментальний;
– оздоровчий;
– соціально-реабілітаційний.
Загальна кількість здобувачів освіти, що відвідують гуртки Балаклійської СЮН становить 335, з них:
– на початковому рівні навчається 163 вихованці;
– на основному рівні навчається 142 вихованця;
– на вищому рівні навчається 30 вихованців.
За профілями еколого – натуралістичного напрямку діяльності вихованці відвідують такі гуртки:
– екологічний (6 гуртків)
– біологічний (5 гуртків)
– квітково – декоративний (3 гуртка)
– національно – патріотичний (2 гуртка).
У 2024 році в умовах складної безпекової ситуації в регіоні практична природоохоронна робота на базі Балаклійської станції юних натуралістів була адаптована з урахуванням ризиків для учасників освітнього процесу. Діяльність проводилася як у дистанційному форматі, так і безпосередньо на території закладу з дотриманням усіх правил безпеки.
Заклади позашкільної освіти в умовах воєнного стану відіграють важливу роль у підтримці освіти, розвитку дітей та молоді, а також у забезпеченні психологічної та соціальної підтримки. Основні напрямки роботи Балаклійської СЮН під час воєнного стану в Україні охоплює такі напрямки:
- Освітня діяльність
- Дистанційне навчання: Організація онлайн-занять, вебінарів, курсів для забезпечення безперервності освітнього процесу.
- Розвиток навичок безпеки: Проведення занять із мінної безпеки, правил поводження під час обстрілів, евакуації та надання першої допомоги.
- Підготовка до вступу: Організація роботи щодо підготовки до ЗНО/НМТ та вступу до закладів вищої освіти.
- Психологічна підтримка
- Робота з психологами. Проведення індивідуальних та групових сесій для подолання стресу, тривоги, психологічних травм.
- Підтримка сімей: Надання консультацій для дітей та їхніх батьків, які перебувають у складних життєвих ситуаціях.
- Патріотичне виховання
- Поняття з історії та культури України: Формування національної свідомості та ідентичності серед молоді.
- Волонтерська діяльність: Організація заходів, спрямованих на допомогу Збройним Силам України, внутрішньо переміщеним особам та постраждалим.
- Соціальна підтримка, тощо
Балаклійська СЮН є невід’ємною частиною суспільного життя Балаклійської громади, яка сприяє гармонійному розвитку особистості та зміцнює громаду в цілому, особливо в умовах викликів, зумовлених війною.
Основні напрями природоохоронної роботи:
- Екологічні акції та флешмоби:
– участь у всеукраїнських та локальних екологічних ініціативах, таких як «Чисте довкілля» та «Лапка підтримки 2.0»;
– проведення інформаційно-просвітницьких кампаній серед вихованців та їхніх родин для популяризації дбайливого ставлення до природи.
- Озеленення та догляд за рослинами:
– робота на клумбах із дотриманням безпекових норм, включаючи озеленення території закладу освіти;
– вирощування розсади для пересадки на навчально-дослідницьку ділянку.
- Дистанційні природоохоронні проєкти:
– організація онлайн-конкурсів і вікторин на екологічну тематику;
– проведення дистанційних майстеркласів із виготовлення годівничок для птахів із підручних матеріалів.
- Догляд за тваринами у куточку живої природи:
– забезпечення догляду за рептиліями та декоративними тваринами, яких було врятовано під час окупації;
– проведення занять з молодшими вихованцями про відповідальне ставлення до домашніх улюбленців.
- Моніторинг екологічного стану довкілля:
– проведення спостережень за станом ґрунту, рослин і тварин у межах території закладу;
– онлайн звіти про стан екосистем рідного краю, підготовлені вихованцями в рамках екологічних проєктів.
- Робота з відходами:
– організація збору вторинної сировини (макулатури, пластикових кришечок) серед вихованців для подальшої передачі на переробку;
– проведення занять про принципи сортування сміття та повторного використання матеріалів.
Навчально-дослідна робота на земельних ділянках, об’єктах захищеного ґрунту та в куточку живої природи є важливою складовою діяльності Балаклійської станції юних натуралістів. Вона спрямована на формування практичних навичок у вихованців, поглиблення їх знань з біології, екології та сільського господарства, а також на розвиток дослідницьких здібностей.
У куточку живої природи утримуються різноманітні тварини (птахи, гризуни, черепахи). Догляд за тваринами включає: годування; прибирання кліток та вольєрів; спостереження за поведінкою тварин; проведення дослідів із вивчення особливостей життєдіяльності тварин.
Комунальний заклад «Лозівська станція юних натуралістів» Лозівської міської ради Харківської області
Мікрорайон 1, буд. 1, м. Лозова, Харківська область, 64604.
Баранова Світлана Миколаївна, директор Комунального закладу «Лозівська станція юних натуралістів» Лозівської міської ради Харківської області
email lozsn@ukr.net
сайт https://lozsun.e-schools.info
Комунальний заклад «Лозівська станція юних натуралістів» Лозівської міської ради Харківської області (далі КЗ «ЛСЮН») – заклад позашкільної освіти, що забезпечує потреби дітей та молоді у позашкільній освіті еколого-натуралістичного напряму.
Цілі на поточний рік: забезпечення якості освітнього процесу в умовах дистанційного навчання; задоволення потреб у творчій самореалізації, професійному самовизначенні та соціалізації в сучасних умовах.
КЗ «ЛСЮН» – єдина опорна база для закладів освіти Лозівської об’єднаної територіальної громади з питань еколого-натуралістичної та природоохоронної роботи.
Організовано роботу 19 гуртків (у них навчається 304 вихованці) за напрямами позашкільної освіти: еколого-натуралістичний напрям («Квітникарство», «Природа рідного краю», «Флористика», «Основи орнітології», «Основи акваріумістики», «Лікарські рослини»; художньо-естетичний напрям («Декоративно-ужиткове мистецтво», «Декоративно-ужиткове мистецтво «Криниця народної творчості» (початковий і основний рівень).
Напрями роботи закладу під час воєнного стану в Україні у 2024 році: функції зоохостелу; волонтерська діяльність; патріотична акція «Оберіг для захисника»; здача донорської крові; благодійна акція «Посилка військовому з Лозівщини»; благодійна акція «Хвиля доброти»; екологічне волонтерство; благодійна акція «Зроби світ добрішим навколо себе»; конкурс малюнків, оберегів «Підтримай українську армію», конкурс «Вітальна листівка для військового»; благодійна акція «Свічки Святого Миколая» у рамках Всеукраїнського фестивалю мистецтв «Військові обереги від Святого Миколая»; обласна благодійна акція «Різдвяний віночок», благодійний різдвяний ярмарок.
Педагоги закладу активно працюють із дітьми-переселенцями, забезпечують психологічну допомогу та організовують змістовне дозвілля у «куточку живої природи».
Вихованці гуртків КЗ «ЛСЮН» долучилися до загальноміської акції «Великоднє дерево надії» та власноруч виготовили великодні прикраси в різних техніках виконання з різноманітних матеріалів (тканини, паперу, природних матеріалів тощо). Своїми виробами діти разом з керівниками гуртків і батьками прикрасили подвір’я та прилеглу територію закладу.
Заклад постійно організовує збір благодійної допомоги для тварин притулків Лозівської ОТГ у рамках благодійної акції «Хвиля доброти».
До Всесвітнього дня безпритульних тварин педагоги та вихованці щороку беруть участь у благодійній акції «Зроби світ добрішим навколо себе».
Педагоги та вихованці КЗ «ЛСЮН» – активні учасники благодійного онлайн-марафону «Незалежні за долею» в підтримку ЗСУ; міського благодійного різдвяного ярмарку зі збору коштів для дітей з особливими освітніми потребами Лозівської громади.
Пошуково-дослідницька діяльність – одна з форм роботи з обдарованими дітьми, а також засіб самореалізації як вихованця, так і керівника гуртка. В умовах дистанційного навчання, пошуково-дослідницька робота екологічно спрямована та базується на місцевому матеріалі.
Керівник гуртка Інна Ганжа взяла участь у відкритому конкурсі мініатюр серед педагогічних працівників закладів позашкільної освіти за темою «Український народний стрій – закодована ознака ментальності», посіла І місце в обласному етапі та ІІ місце у Всеукраїнському етапі конкурсу. Наказом МОНу від 19.03.2024 педагогічний колектив Комунального закладу «Лозівська станція юних натуралістів» Лозівської міської ради Харківської області нагороджено дипломом Міжнародної асоціації позашкільної освіти за перемогу у Міжнародному освітньому проєкті «Позашкілля українським дітям за кордоном».
Досвід роботи педагогічного колективу Комунального закладу «Лозівська станція юних натуралістів» Лозівської міської ради Харківської області популяризується в Facebook – https://www.facebook.com/groups/255611725786369, Instagram – @loz_sun, на сайті https://lozsun.e-schools.info