Всесвітньому дню водно-болотних угідь приурочувався екологічний захід в „Едельвейсі” | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 17-19 серпня 2022 року - Всеукраїнська науково-педагогічна конференція «Сучасні тенденції підвищення якості освіти» (змішана форма) *** серпень-вересень 2022 року - фінал Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт» у 2021-2022 навчальному році (дистанційно) *** 17 вересня 2022 року - фінал Всеукраїнської віртуальної виставки голубівництва і птахівництва *** вересень-жовтень 2022 року - фінал Всеукраїнського конкурсу з флористики та фітодизайну (про форму проведення буде додаткове повідомлення) *** 17-24 жовтня 2022 року - Курси підвищення кваліфікації для заступників директорів закладів позашкільної освіти (змішана форма) ***


Всесвітньому дню водно-болотних угідь приурочувався екологічний захід в „Едельвейсі”

2 лютого увесь світ відзначає День водно-болотних угідь або ж ветландів. Це щорічне свято підкреслює цінність цих територій для екологічного здоров’я планети та зусиль, спрямованих на збереження унікальних важливих ареалів. Також відзначається і річниця прийняття Конвенції про охорону водно-болотних угідь, яка підписана у 1971 році в місті Рамсар, Іран. Україна входить до числа 169 країн – Договірних сторін Конвенції.

28 січня до цієї „зеленої дати” педагоги відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ: Ольга Величканич, завідувачка відділу, та Олександра Токарєва, його методистка, приурочили екологічний захід для учасників другої зміни обласного відпочинкового табору „Едельвейс”.

Із презентації учні довідались про те, що у Закарпатській області нараховується 38 заповідних водно-болотних угідь загальною площею 1473 гектари. Причому шість із них мають міжнародне значення. Тут мешкає понад 280 видів птахів, шоста частина з яких – водоплавні.

На заході дітям наголошувалось на важливості охорони водних ресурсів та значенні ветландів для людини. Водно-болотні угіддя відіграють чималу роль у збереженні біорізноманіття та екологічної рівноваги, вони є важливим джерелом ресурсів харчування різним тваринам, очищають воду, поглинають та накопичують карбон, захищають від повеней і пом’якшують вплив засух.

Захід продовжився жвавим екологічним квестом, під час якого учні відгадували тварин, рослини за описом, розв’язували ребус, відповідали на питання тематичної вікторини, малювали.

На завершення дітям нагадали, як вони можуть долучитись до охорони та збереження водно-болотних угідь: свято дотримуватись головного правила –„Не нашкодь природі”! А це означає: не засмічувати берег, на якому відпочиваєте; висаджувати дерева у прибережній зоні; дотримуватись правил полювання та рибної ловлі; не турбувати, не лякати тварин у сезон тиші; відпочиваючи, не вмикати голосно музику; не забруднювати водойму, біля якої живете, а вивчати її і ділитися своїми знаннями з однолітками”. На заході педагоги поділися ще однією цікавою інформацією. Діти довідались про День народження „Очей що бачать”, який відзначається 29 січня. У цей день 1929 року Морріс Френк із собакою по кличці Юстіс заснували школу ”The Seeing Eye” в Нешвіллі, штат Теннессі, США, де стартувала системна підготовка собак-поводирів до однієї з найблагородніших місій – стати очима для незрячих людей.

Зараз в якості поводирів використовуються такі породи собак, як ротвейлер, німецька вівчарка, лабрадор-ретривер, різеншнауцер.

Важливою навичкою собак-поводирів є так звана „розумна непокора”. Добре навчений чотирилапий не повинен виконувати команду, якщо це загрожує говподареві-інваліду. Натомість собака приймає власне рішення, тобто проявляє „розумну непокору”.

На жаль, в Україні немає шкіл для дресування таких собак.

До речі, у Мукачеві вже півроку живе в родині собака-поводир, привезена з Угорщини.

Олександра Токарєва, методистка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар