Згадане засідання проходило в офлайн режимі, оскільки через відсутність електроенергії не вдалося повноцінно підключитися до інтернет мережі керівницям гуртків з Хустського району.
А. І. Іваниш, керівниця гуртків із села Колочава, задіявши смартфон, розповіла про формування ключових компетентностей на заняттях гуртка „Юні лісівники” при вивченні теми „Ліс як природна екосистема”. Педагог розкрила форми і методи своєї роботи, які використовує на гурткових заняттях, що розвивають творчі та практичні здібності вихованців. Тут йде тісне поєднання теорії з практикою через використання таких методів, як: словесні (розповідь, бесіда); наочні (методи ілюстрації та демонстрації); ігрові (квести, руханки) та екскурсії до пам’яток природи НПП „Синевир”, зокрема, в унікальний гідрологічно-ботанічний заказник загальнодержавного значення в Україні „Глуханя” – найбільше свагновооліготрофне болото в Ґорґанах.
Такі мандрівки для юннатів мають надзвичайно велике науково-пізнавальне значення, а сам гурток відіграє важливу роль у професійній орієнтації школярів, як майбутніх спеціалістів лісового господарства (лісівників).
Також зупинилася на проєктній роботі „Дерево лісу”, яке гуртківці виготовляли з матеріалу, зібраного безпосередньо в природі.
Практикує вивчення рослин в природі, щоправда лікарських, разом зі своїми вихованцями і педагогиня М. М. Павко. На заняттях свого гуртка „Лікарські рослини” вона формує в юннатів уявлення про різноманітний світ рослин та їх значення для людини; збирає відомості про рослини, якими лікувалися в давнину наші предки, які ростуть на території нашого краю, які є цінним джерелом лікування та які широко використовуються у народній і офіційній медицині, виховує емоційно – зацікавлене ставлення до народної медицини, виховує екологічну свідомість.
На заняттях юннати поглиблюють знання про лікувальні властивості рослин; дають характеристику їхнім біологічним особливостям та вмілому застосуванню; розуміють взаємозвʼязок природи і людини, залежність здоровʼя і життя людини від природи.
Марина Миколаївна закцентувла увагу на фітотерапії, яка є найбільшою складовою народної медицини та значимим напрямом наукової. Присутні також дізналися як правильно збирати й заготовляти лікарські рослини. А доносить керівниця гуртка вихованцям свої біологічні знання за допомогою нетрадиційних ігрових форм. Серед них – розв’язування кросвордів, використання дидактичниїх матеріалів та відгадування загадок.
Аналізуючи виступи, В. Ю. Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, вказав, що педагоги цікаво розкрили запропоновані теми, проте більше слід звертати увагу на проведення практичних занять у природі, особливо у теплі періоди часу.
Вже традиційно завершився методичний день оглядом фахової періодики та веб сайту ЗОЕНЦ, який провела Людмила Бокій, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи.
Керівниця гуртків Г. М. Андрусь рекомендувала педагогам більш ширше використовувати на заняттях улюблені дітьми рухливі ігри. Наприклад, кожному гуртківцю роздати по слову, з яким вони, рухаючись, складають прислів’я.
Беручи участь у засіданні методдня, директор екоцентру Олександр Геревич позитивно оцінив виступи педагогів. Він сказав, що йому приємно констатувати про щоразу якісніші, змістовніші, досконаленіші матеріали, з якими колеги виступають на методичних днях, що власне мету, яку передбачала адміністрація в організації і проведенні методичних днів, як заходів з підвищення професійної майстерності педагогів оправдовується. Повідомив про стан виконання заходів з реалізації рішення обласної ради від 15 грудня 2022 року щодо реорганізації закладу, тобто приєднання екоцентру до новоствореного закладу позашкільної освіти. З сумом відмітив, що йому особисто надзвичайно боляче усвідомлювати, що ЗОЕНЦ, як окрема юридична особа, як профільний, надзвичайно важливий напрям, заклад припиняє своє існування. В котре відмітив, що вірить в те, що “хай не сьогодні, але обов’язково до влади в області прийдуть депутати, які з часом зможуть належно оцінити не лише територію в 1,28 га, яка може принести матеріальну вигоду, а саме зміст, роль, важливість екологічного виховання молоді у збереженні навколишнього природного середовища, відтак визнають необхідність відмінити рішення про реорганізацію ЗОЕНЦ та інших профільних закладів обласного підпорядкування. Посприяють поверненню екоцентру до місця, де колективом десятиріччями проводилася робота зі створення необхідних умов, творчих лабораторій для діяльності еколого-натуралістичного центру в напрямі навчально-виховної, методичної, дослідницької, практичної природоохоронної діяльності. Я в це вірю, як і в обов’язкову Перемогу України над рашизмом”, – завершив О. Геревич.
Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи