У Хмельницькому ОЕНЦУМ проведено обласний семінар вчителів біології опорних шкіл та керівників профільних гуртків | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 06-09 грудня 2022 року - фінал Всеукраїнського екологічного хакатону «X REALITY ECOLOGICAL HACK» (Eco-Hackathon) у 2022 році (онлайн) *** до 15 грудня 2022 року триває І етап Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» у 2022/2023 навчальному році (заочно) *** 14-16 грудня 2022 року - Всеукраїнський конкурс «Земля – наш спільний дім» (очно) *** до 20 січня 2023 року триває І етап науково-технічного конкурсу «Eкo-Техно Україна» у 2022-2023 навчальному році (заочно) *** до 14 квітня 2023 року триває надсилання робіт на VІ Всеукраїнський конкурс «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) ***


У Хмельницькому ОЕНЦУМ проведено обласний семінар вчителів біології опорних шкіл та керівників профільних гуртків

15 лютого 2017 року в Хмельницькому обласному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді відбувся обласний семінар вчителів біології опорних шкіл та керівників гуртків біологічного профілю «Формування ціннісних орієнтирів навчально-виховного процесу з біології та екології у загальноосвітніх і позашкільних навчально-виховних закладах».

Семінар проводили педагоги-натуралісти Хмельницького ОЕНЦУМ спільно з Хмельницьким ОІППО та за сприяння науковців Національної академії педагогічних наук України й участі представників позашкілля та базових (опорних) навчальних закладів передового педагогічного досвіду за напрямками екологічної освіти і виховання, дослідницько-натуралістичної та природоохоронної роботи учнівської молоді області.
Програмою заходу було передбачено розгляд питань формування у неповнолітніх ціннісного ставлення до природи під час навчально-виховного процесу у позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, обмін досвідом проведення тематичних навчальних занять з біології та екології в профільних гуртках, зростання ролі опорних шкіл у юннатівській роботі:

  • – «Методичний аспект підготовки вчителів з питань формування ціннісних ставлень у школярів на уроках природничого циклу і в позашкіллі» (Мирна Лілія Анатоліївна, методист біології та екології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти);
  • – «Науково-методичні засади формування ціннісного ставлення до природи в учнів та гуртківців» (Скрипник Сергій Васильович, к.п.н., доцент кафедри теорії та методики природничо-математичних дисциплін Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти);
  • – «Формування ціннісних орієнтирів школярів шляхом залучення їх до практичної діяльності учнівських лісництв та участі в просвітницьких і лісогосподарських заходах», презентація спільного науково-популярного видання для педагогів, лісівників, науковців, учнівської та студентської молоді- книги «Ліси Хмельниччини» (Клок Євгеній Артурович, головний спеціаліст відділу лісового та мисливського господарства управління лісового господарства);
  • – «Формування ціннісних орієнтирів гуртківців на навчальних заняттях гуртка екологічної біохімії на базі кафедри хімії Хмельницького національного університету» (Ганзюк Алла Ярославівна, доцент кафедри хімічної технології Хмельницького національного університету);
  • – «Технологія змішаного навчання як засіб формування індивідуальної освітньої траєкторії при вивченні природничих дисциплін» (Зима Наталія Володимирівна, вчитель хімії Хмельницького технологічного багатопрофільного ліцею ім. Артема Мазура);
  • – «Здійснення екологічного та національно-патріотичного виховання підростаючого покоління засобами декоративно-ужиткового мистецтва» (Семенишина Ганна Валентинівна, керівник гуртків Шепетівського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді);
  • – «Формування пізнавального компоненту ціннісних орієнтирів учнів під час організації гурткової роботи» (Буняк Діна Віталіївна, керівник гуртків Дунаєвецької станції юних натуралістів);
  • – «Організація діяльності гуртків еколого-натуралістичного профілю в позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладах» (Демчук Леся Олександрівна, заступник директора Хмельницького обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді).

Учасники семінару жваво обговорювали питання удосконалення творчої співпраці педагогів опорних шкіл та позашкільних навчально-виховних закладів області у забезпеченні результативності процесу формування в неповнолітніх ціннісних орієнтирів у ставленні до природи.

Під час круглого столу відбувся обмін досвідом вирішення проблем формування ціннісних орієнтирів учнівської молоді у контексті впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій, презентувались результати цього напрямку роботи, отримані завдяки діяльності експериментального майданчика Національної академії педагогічних наук України на базі Хмельницького ОЕНЦУМ та багаторічній співпраці педагогів-натуралістів закладу зі столичними й місцевими науковцями і колегами з Національного ЕНЦУМ.

В процесі роботи семінару його учасниками було підготовлено й запропоновано ряд рекомендацій педагогам профільних позашкільних і загальноосвітніх навчально-виховних закладів області щодо реалізації ними завдань різнобічного розвитку, виховання і соціалізації особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має власні переконання й прагнення до самореалізації, перспективної трудової діяльності та громадянської активності задля кращого майбуття власної родини, українського народу і його держави.

За матеріалами Хмельницького ОЕНЦУМ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар