Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна» | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 10-16 травня 2025 року - участь учнівської делегації України у Міжнародній науково-технічній виставці Regeneron ISEF у 2025 (США)(очно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22-26 травня 2025 року - участь  учнівської делегації України у фіналі Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2025» (Румунія)(очно) *** 02 - 27 червня 2025 року - організаційно-масові заходи літньої кампанії в НЕНЦ (очно) *** 03 - 05 червня 2025 року - фінал Всеукраїнського юннатівського природоохоронного руху "Зелена естафета" (Львів) *** 02 - 06 червня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів)(очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Урочисті події з відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України та 100-річчя профільної позашкільної освіти (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" (заочно) *** 24 - 26 вересня 2025 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» (онлайн) *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) *** до 30 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на участь в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2025 році (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу учнівських навчально-дослідних земельних ділянок (заочно) ***


Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна»

Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді розпочав черговий, вже п’ятий, цикл екологічних тренінгів з моніторингу навколишнього природного середовища. З 29 по 31 жовтня відбувся перший тренінг з цього циклу, що складався з двох блоків.

Перший блок — спільно з Інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, Інститутом ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України та Національним науково-природничим музеєм НАН України (ботанічний музей і зоологічний музей) відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна».

Другий блок — педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» — спільно з Партнерською мережею «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні».

Учасниками тренінгів були вчителі природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти, завідуючі відділами екології, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму закладів позашкільної освіти з різних областей в кількості 32 педагогів.

Тренінг відрив та звернувся до педагогів з вітальним словом директор НЕНЦ, доктор педагогічних наук, професор Володимир Валентинович Вербицький. Він окреслив завдання, що стоять перед педагогами в умовах нової української школи, та наголосив на нових напрямах діяльності закладів позашкільної освіти, й насамперед, в діяльності Національного еколого-натуралістичного центру.

У Національному науково-природничому музеї НАН України педагоги ознайомились зі світовим різноманіттям рослинного і тваринного світу. Науково-пізнавальною, цікавою та захоплюючою була екскурсія від директора ботанічного музею ННПМ НАН України, доктора біологічних наук Валерія Васильовича Новосада.

Провідні вчені Інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України провели навчання «Моніторингові дослідження біорізноманіття: фауна» за темами:

– Мурашки як об’єкт моніторингу стану екосистем (Радченко Олександр Григорович, доктор біологічних наук, професор);

– Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона (Мартинова Катерина Василівна, кандидат біологічних наук);

– Членистоногі прісних водойм України (Мартинов Олександр Володимирович, кандидат біологічних наук);

Також були проведені наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит» за операціями: «Мурашка», «Джміль», «Махаон», «Реміза».

Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора» на базі Інституту ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України була представлена темами:

– Методи дослідження біорізноманіття грибів-макроміцетів (Зикова Марія Олександрівна, кандидат біологічних наук).

– Моніторингові дослідження прісноводних водоростей (Бурова Ольга Володимирівна, кандидат біологічних наук);

– iNaturalist – платформа для організації регіональних флористичних досліджень (Давидов Денис Анатолійович, кандидат біологічних наук);

– Моніторинг та кадастр рослинного світу. Можливості GIS-технологій (Бурлака Марина Дмитрівна, кандидат біологічних наук).

Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження біологічного різноманіття рослинного і тваринного світу в регіонах педагоги отримали означені методики в електронному вигляді та інтернет-ресурси для ботанічних і зоологічних досліджень.

Педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» провели представники Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні»: Пруцакова Ольга Леонідівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Санковська Ірина Мечиславівна, методист НМЦ координації методичної роботи та освітніх вимірювань, викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти ім. Бориса Грінченка та Крижановська Ольга Тимофіївна, кандидат філологічних наук, фахівець відділу екологічної освіти Національного природного парку «Голосіївський», ГО «Екологічне майбутне». Педагогічний тренінг є формою спеціального навчання педагогів з впровадження у освітній процес закладів загальної середньої і позашкільної освіти міжнародного проєкту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Поширення обізнаності щодо впливу глобального потепління та захисту озонового шару як запорука сталого розвитку».

Після завершення кожного блоку тренінгу усім його учасникам були видані відповідні сертифікати. Завідуючій відділу методичної роботи комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованою молоддю» Ніні Петрівні Іващенко — за учасниці усіх екологічних тренінгів було вручено свідоцтво тренера з екологічної освіти.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



APServer