Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна» | Національний еколого-натуралістичний центр Упродовж місяця - Всеукраїнське методоб`єднання вчителів природничих дисциплін *** до 1 грудня - прийом матеріалів для участі в V етапі заочного Всеукраїнського конкурсу «Вчимося заповідувати» *** до 9 грудня - реєстрація у відбірковому етапі на участь у XXIV Білоруській конференції учнів *** 10-12 грудня - навчальний тренінг з підготовки вчителів біології та педагогічних працівників творчих учнівських об'єднань біологічного профілю до професійної сертифікації *** 12-13 грудня - узагальнення передового педагогічного досвіду закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного профілю у 2019 р. *** 13 грудня - колегія директорів обласних закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму *** до 15 грудня - подання науково-дослідницьких робіт на заочний етап Всеукраїнського конкурсу "Юний селекціонер і генетик" *** до 15 грудня - Відкритий рейтинг якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників» (заочно) *** до 20 грудня - реєстрація учасників заочного етапу Всеукраїнського турніру юних біологів *** 23 грудня - форум освітян "Флагмани освіти України" *** до 31 грудня - реєстрація учасників заочного етапу Всеукраїнського турніру юних хіміків *** Упродовж місяця - Всеукраїнський конкурс «Новорічна композиція» (заочно) *** Упродовж місяця - Всеукраїнський конкурс «Виховати особистість» (заочно) *** Упродовж місяця - Всеукраїнський конкурс програм, навчально-методичних матеріалів та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти (заочно) *** Упродовж місяця - Всеукраїнська щорічна заочна виставка видавничої продукції з еколого-натуралістичного напряму. Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка» (заочно) *** Упродовж місяця - Всеукраїнський заочний конкурс-огляд позашкільних навчальних закладів «Погляд в майбутнє» (заочно)


Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна»

Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді розпочав черговий, вже п’ятий, цикл екологічних тренінгів з моніторингу навколишнього природного середовища. З 29 по 31 жовтня відбувся перший тренінг з цього циклу, що складався з двох блоків.

Перший блок — спільно з Інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, Інститутом ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України та Національним науково-природничим музеєм НАН України (ботанічний музей і зоологічний музей) відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна».

Другий блок — педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» — спільно з Партнерською мережею «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні».

Учасниками тренінгів були вчителі природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти, завідуючі відділами екології, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму закладів позашкільної освіти з різних областей в кількості 32 педагогів.

Тренінг відрив та звернувся до педагогів з вітальним словом директор НЕНЦ, доктор педагогічних наук, професор Володимир Валентинович Вербицький. Він окреслив завдання, що стоять перед педагогами в умовах нової української школи, та наголосив на нових напрямах діяльності закладів позашкільної освіти, й насамперед, в діяльності Національного еколого-натуралістичного центру.

У Національному науково-природничому музеї НАН України педагоги ознайомились зі світовим різноманіттям рослинного і тваринного світу. Науково-пізнавальною, цікавою та захоплюючою була екскурсія від директора ботанічного музею ННПМ НАН України, доктора біологічних наук Валерія Васильовича Новосада.

Провідні вчені Інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України провели навчання «Моніторингові дослідження біорізноманіття: фауна» за темами:

– Мурашки як об’єкт моніторингу стану екосистем (Радченко Олександр Григорович, доктор біологічних наук, професор);

– Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона (Мартинова Катерина Василівна, кандидат біологічних наук);

– Членистоногі прісних водойм України (Мартинов Олександр Володимирович, кандидат біологічних наук);

Також були проведені наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит» за операціями: «Мурашка», «Джміль», «Махаон», «Реміза».

Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора» на базі Інституту ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України була представлена темами:

– Методи дослідження біорізноманіття грибів-макроміцетів (Зикова Марія Олександрівна, кандидат біологічних наук).

– Моніторингові дослідження прісноводних водоростей (Бурова Ольга Володимирівна, кандидат біологічних наук);

– iNaturalist – платформа для організації регіональних флористичних досліджень (Давидов Денис Анатолійович, кандидат біологічних наук);

– Моніторинг та кадастр рослинного світу. Можливості GIS-технологій (Бурлака Марина Дмитрівна, кандидат біологічних наук).

Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження біологічного різноманіття рослинного і тваринного світу в регіонах педагоги отримали означені методики в електронному вигляді та інтернет-ресурси для ботанічних і зоологічних досліджень.

Педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» провели представники Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні»: Пруцакова Ольга Леонідівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Санковська Ірина Мечиславівна, методист НМЦ координації методичної роботи та освітніх вимірювань, викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти ім. Бориса Грінченка та Крижановська Ольга Тимофіївна, кандидат філологічних наук, фахівець відділу екологічної освіти Національного природного парку «Голосіївський», ГО «Екологічне майбутне». Педагогічний тренінг є формою спеціального навчання педагогів з впровадження у освітній процес закладів загальної середньої і позашкільної освіти міжнародного проєкту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Поширення обізнаності щодо впливу глобального потепління та захисту озонового шару як запорука сталого розвитку».

Після завершення кожного блоку тренінгу усім його учасникам були видані відповідні сертифікати. Завідуючій відділу методичної роботи комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованою молоддю» Ніні Петрівні Іващенко — за учасниці усіх екологічних тренінгів було вручено свідоцтво тренера з екологічної освіти.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар