Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна» | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 27 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський заочний конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (заочно) *** 14 - 16 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних біологів «Neobio» (дистанційно, онлайн) *** до 20 січня 2025 року - триває реєстрація на науково-технічний конкурс «Eкo-Техно Україна» у 2024-2025 навчальному році (дистанційно) *** до 22 січня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнську виставку-конкурс «Український сувенір» (дистанційно) *** 28 - 30 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних хіміків імені академіка В. В. Скопенка (дистанційно, онлайн) *** 05 - 07 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського чеппіонату з інформаційних технологій «Екософт» (очно) *** 18 - 19 березня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2025» (заочно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** квітень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) ***


Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна»

Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді розпочав черговий, вже п’ятий, цикл екологічних тренінгів з моніторингу навколишнього природного середовища. З 29 по 31 жовтня відбувся перший тренінг з цього циклу, що складався з двох блоків.

Перший блок — спільно з Інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, Інститутом ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України та Національним науково-природничим музеєм НАН України (ботанічний музей і зоологічний музей) відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна».

Другий блок — педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» — спільно з Партнерською мережею «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні».

Учасниками тренінгів були вчителі природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти, завідуючі відділами екології, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму закладів позашкільної освіти з різних областей в кількості 32 педагогів.

Тренінг відрив та звернувся до педагогів з вітальним словом директор НЕНЦ, доктор педагогічних наук, професор Володимир Валентинович Вербицький. Він окреслив завдання, що стоять перед педагогами в умовах нової української школи, та наголосив на нових напрямах діяльності закладів позашкільної освіти, й насамперед, в діяльності Національного еколого-натуралістичного центру.

У Національному науково-природничому музеї НАН України педагоги ознайомились зі світовим різноманіттям рослинного і тваринного світу. Науково-пізнавальною, цікавою та захоплюючою була екскурсія від директора ботанічного музею ННПМ НАН України, доктора біологічних наук Валерія Васильовича Новосада.

Провідні вчені Інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України провели навчання «Моніторингові дослідження біорізноманіття: фауна» за темами:

– Мурашки як об’єкт моніторингу стану екосистем (Радченко Олександр Григорович, доктор біологічних наук, професор);

– Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона (Мартинова Катерина Василівна, кандидат біологічних наук);

– Членистоногі прісних водойм України (Мартинов Олександр Володимирович, кандидат біологічних наук);

Також були проведені наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит» за операціями: «Мурашка», «Джміль», «Махаон», «Реміза».

Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора» на базі Інституту ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України була представлена темами:

– Методи дослідження біорізноманіття грибів-макроміцетів (Зикова Марія Олександрівна, кандидат біологічних наук).

– Моніторингові дослідження прісноводних водоростей (Бурова Ольга Володимирівна, кандидат біологічних наук);

– iNaturalist – платформа для організації регіональних флористичних досліджень (Давидов Денис Анатолійович, кандидат біологічних наук);

– Моніторинг та кадастр рослинного світу. Можливості GIS-технологій (Бурлака Марина Дмитрівна, кандидат біологічних наук).

Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження біологічного різноманіття рослинного і тваринного світу в регіонах педагоги отримали означені методики в електронному вигляді та інтернет-ресурси для ботанічних і зоологічних досліджень.

Педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» провели представники Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні»: Пруцакова Ольга Леонідівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Санковська Ірина Мечиславівна, методист НМЦ координації методичної роботи та освітніх вимірювань, викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти ім. Бориса Грінченка та Крижановська Ольга Тимофіївна, кандидат філологічних наук, фахівець відділу екологічної освіти Національного природного парку «Голосіївський», ГО «Екологічне майбутне». Педагогічний тренінг є формою спеціального навчання педагогів з впровадження у освітній процес закладів загальної середньої і позашкільної освіти міжнародного проєкту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Поширення обізнаності щодо впливу глобального потепління та захисту озонового шару як запорука сталого розвитку».

Після завершення кожного блоку тренінгу усім його учасникам були видані відповідні сертифікати. Завідуючій відділу методичної роботи комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованою молоддю» Ніні Петрівні Іващенко — за учасниці усіх екологічних тренінгів було вручено свідоцтво тренера з екологічної освіти.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • dewa288 rejekibet 11wbet login rp888 login rp777 login 66kbet B200M raja111 raja111 slot pulsa pansos4d d200m rp8888 b200m 11wbet