Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна» | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** 22 квітня - 02 травня 2024 року - проведення Всеукраїнської декади екологічної освіти (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна»

Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді розпочав черговий, вже п’ятий, цикл екологічних тренінгів з моніторингу навколишнього природного середовища. З 29 по 31 жовтня відбувся перший тренінг з цього циклу, що складався з двох блоків.

Перший блок — спільно з Інститутом зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, Інститутом ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України та Національним науково-природничим музеєм НАН України (ботанічний музей і зоологічний музей) відбувся екологічний тренінг «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора та фауна».

Другий блок — педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» — спільно з Партнерською мережею «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні».

Учасниками тренінгів були вчителі природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти, завідуючі відділами екології, методисти та керівники творчих учнівських об’єднань екологічного напряму закладів позашкільної освіти з різних областей в кількості 32 педагогів.

Тренінг відрив та звернувся до педагогів з вітальним словом директор НЕНЦ, доктор педагогічних наук, професор Володимир Валентинович Вербицький. Він окреслив завдання, що стоять перед педагогами в умовах нової української школи, та наголосив на нових напрямах діяльності закладів позашкільної освіти, й насамперед, в діяльності Національного еколого-натуралістичного центру.

У Національному науково-природничому музеї НАН України педагоги ознайомились зі світовим різноманіттям рослинного і тваринного світу. Науково-пізнавальною, цікавою та захоплюючою була екскурсія від директора ботанічного музею ННПМ НАН України, доктора біологічних наук Валерія Васильовича Новосада.

Провідні вчені Інституту зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України провели навчання «Моніторингові дослідження біорізноманіття: фауна» за темами:

– Мурашки як об’єкт моніторингу стану екосистем (Радченко Олександр Григорович, доктор біологічних наук, професор);

– Перетинчастокрилі комахи-запилювачі, визначення різноманіття видів, методики обліку, приваблювання та охорона (Мартинова Катерина Василівна, кандидат біологічних наук);

– Членистоногі прісних водойм України (Мартинов Олександр Володимирович, кандидат біологічних наук);

Також були проведені наукові роз’яснення для учасників еколого-натуралістичного походу «Біощит» за операціями: «Мурашка», «Джміль», «Махаон», «Реміза».

Ботанічна частина тренінгу «Моніторингові дослідження біорізноманіття: флора» на базі Інституту ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України була представлена темами:

– Методи дослідження біорізноманіття грибів-макроміцетів (Зикова Марія Олександрівна, кандидат біологічних наук).

– Моніторингові дослідження прісноводних водоростей (Бурова Ольга Володимирівна, кандидат біологічних наук);

– iNaturalist – платформа для організації регіональних флористичних досліджень (Давидов Денис Анатолійович, кандидат біологічних наук);

– Моніторинг та кадастр рослинного світу. Можливості GIS-технологій (Бурлака Марина Дмитрівна, кандидат біологічних наук).

Для проведення зі школярами практичних робіт з дослідження біологічного різноманіття рослинного і тваринного світу в регіонах педагоги отримали означені методики в електронному вигляді та інтернет-ресурси для ботанічних і зоологічних досліджень.

Педагогічний тренінг за темою «Цілі сталого розвитку: збереження озонового шару та адаптація до змін клімату» провели представники Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні»: Пруцакова Ольга Леонідівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Санковська Ірина Мечиславівна, методист НМЦ координації методичної роботи та освітніх вимірювань, викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти ім. Бориса Грінченка та Крижановська Ольга Тимофіївна, кандидат філологічних наук, фахівець відділу екологічної освіти Національного природного парку «Голосіївський», ГО «Екологічне майбутне». Педагогічний тренінг є формою спеціального навчання педагогів з впровадження у освітній процес закладів загальної середньої і позашкільної освіти міжнародного проєкту ПРООН-ГЕФ ПМГ «Поширення обізнаності щодо впливу глобального потепління та захисту озонового шару як запорука сталого розвитку».

Після завершення кожного блоку тренінгу усім його учасникам були видані відповідні сертифікати. Завідуючій відділу методичної роботи комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованою молоддю» Ніні Петрівні Іващенко — за учасниці усіх екологічних тренінгів було вручено свідоцтво тренера з екологічної освіти.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар