Вивчаємо птахів, виховуючи природолюбів | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** 22 квітня - 02 травня 2024 року - проведення Всеукраїнської декади екологічної освіти (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Вивчаємо птахів, виховуючи природолюбів

Життя людей нерозривно пов’язане з крилатими друзями. Птахів вважають санітарами лісів, полів, садів, адже вони знищують комах-шкідників та гризунів, поїдають насіння бур’янів. Людська діяльність призводить до скорочення чисельності деяких видів птахів, і вони потрапляють на сторінки Червоної книги. Ось чому необхідно оберігати птахів, допомагати їм вижити в складних умовах.

Зима – складний період в житті птахів. Дехто відлітає у теплі та багаті кормом краї, а ті, які залишилися зимувати, потребують найбільшої допомоги.

Саме вивченню птахів Закарпаття, зокрема і зимуючих, було присвячено заняття з учнями 2 класу «Єрусалим» Ужгородського греко-католицького приватного ліцею «ТеоБенд», яке провела Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницької роботи Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, експертка ІЕРС.

Під час заняття юні дослідники птахів з’ясовували, які зимуючі та перелітні птахи мешкають в нашому краї, відмітили особливості їх зовнішності, харчування та поведінки. Окрему темою для обговорення були ті види птахів, які занесені до Червоної книги України, і причини скорочення їх чисельності.

Діти відгадували загадки про птахів, розповідали, де саме в нашому місті їх можна зустріти, грали у гру «Вчимося любити природу», з’ясовували, за якими діями можна зрозуміти, любить людина птахів чи ні і чому.

На цьому занятті ми здійснили апробацію дидактичних роздаткових матеріалів з теми «Птахи». Діти детальніше ознайомилися із гарним зимуючим птахом – снігурем, розмальовували зображення птаха, з’ясовували його харчові вподобання та виконували завдання.

Також велику цікавість викликала у дітей гра «Вивчаємо рослинний і тваринний світ граючись». Виконуючи завдання на картках «Зимуючі та перелітні птахи», «Де чий дзьоб?», юні природолюби закріпили знання про найбільш поширених птахів України, продемонстрували обізнаність щодо дивовижних птахів світу та вправлялися у спостережливості.

Турботу про птахів може і повинна проявляти кожна людина. Найдоступніші способи турботи про збереження птахів у природі – виготовлення і розвішування штучних гніздівель, годівничок. Ми впевнені, що екопросвітницька робота сприятиме тому, що діти виростуть екологічно свідомими і стануть активними захисниками тваринного і рослинного світу!

Захід проведено педагогами Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді спільно з Institute of Ecological and Religious Studies – IERS (керівник Oleksandr Bokotey) та Союзом охорони природи Німеччини (NABU Bundesverband, NABU International) , координатори проєкту Ivan Tymofeiev (NABU), Nataliya Kulya (IERS).

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар