Про проведення координаційно-методичної ради | Національний еколого-натуралістичний центр *** Запрошуємо учнівську молодь різного віку у гуртки на 2020/2021 н.р., які працюють в Національному еколого-натуралістичному центрі. Зареєструватись можна онлайн (рубрика "Робота гуртків" головного меню) на сайті Центру *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста»*** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** з 21 серпня - Дистанційний курс «Математика в Природі» для позашкільної освіти *** з 26 серпня в онлайн-режимі Дистанційний курс «Природничий лекторій» *** 8 грудня 2020 року - Всеукраїнський фестиваль «Україна - сад» (онлайн-конференція) *** 16-17 грудня 2020 року - ІІ етап Всеукраїнського фестивалю «Скарбниця народної духовності» (тема заходу – «Українська паляниця») *** до 20 грудня 2020 року термін подання робіт на виставку Всеукраїнського конкурсу ”Новорічна композиція” ***


Про проведення координаційно-методичної ради

Дев’ятого жовтня 2019 року на базі Миколаївської міської станції юних натуралістів було проведено координаційно-методичну раду. На раду було винесено декілька нагальних питань: 1.Організація освітнього процесу у 2019-2020 навчальному році; 2.Компетентний педагог – компетентний здобувач освіти; 3. Сучасна стратегія розвитку педагогічної освіти, як інституту соціального виховання; 4. Програмне забезпечення закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного спрямування; 5. Впровадження інклюзивної освіти в закладах позашкільної освіти. Психологічний аспект; 6. Організаційно-масова робота еколого-натуралістичного напряму у закладах позашкільної освіти у 2019-2020 н.р.; 8. Про оздоровлення переможців обласних та Всеукраїнських масових заходів.

На нараді були присутні директори профільних позашкільних закладів освіти, заступники директорів, методисти.

З питанням організації освітнього процесу у новому навчальному році виступила директор ОЕНЦУМ Троїцька Т.Б. Політичні, соціальні й економічні перетворення в Україні зумовлюють важливість більш ефективної організації освітнього простору в закладах позашкільної освіти. Відповідно це вимагає удосконалення змісту позашкільної освіти, його регламентацію та обгрунтування на наукових засадах; актуалізується питання розроблення сучасних виховних технологій, удосконалення системи науково-методичної роботи на основі інноваційних технологій, оновлення навчальних програм, змісту, форм і методів освітньої діяльності.

Директор міської СЮН Ярошенко Н.Г. виступила з питанням «Компетентний педагог – компетентний здобувач освіти». Вся діяльність педагога повинна бути орієнтована на те, щоб допомогти дитині досягти успіху. МіскСЮН намагається стати найважливішим чинником формування нових життєвих установок як того потребує реформування освіти в цілому. Це завдання під силу лише тим педагогам, які здатні не тільки завантажувати пам’ять здобувачів освіти, а й формувати їхні компетентності. Компетентнісний підхід покликаний подолати прірву між освітою та вимогами життя.

Багато уваги приділяється педагогами STEM-освіті. Цієї темі присвячені методоб’єднання для керівників гуртків шкіл, які проводяться на базі міскСЮН.

Розвиток у здобувачів освіти міськСЮН дослідницької компетентності – це завдання кожного керівника гуртків. В цьому питанні багато можливостей є при використанні навчальних проектів. Так, в минулому навчальному році в гуртках було підготовлено 11 навчальних проектів: «Людина починається з добра», «Козацькими стежками», «Квіти України» тощо.

Дослідницька компетентність – це синтез дій інтелектуальних, практичних умінь, самоорганізації та самоконтролю не тільки вихованця гуртка а й педагога. Тому на методоб’єднаннях і в школі педмайстерності міськСЮН педагоги вивчають нові технології, нові методики.

Директор Первомайської СЮН Шевченко О.П. підняла питання сучасної стратегії розвитку позашкільної освіти як інституту соціального виховання. Проблеми сучасної молоді сьогодення – це проблема подальшого розвитку держави та суспільства.

Про впровадження інклюзивної освіти в закладах позашкільної освіти виступила практичний психолог ОЕНЦУМ Ритенко О.В. Зокрема, вона зазначила, що інклюзивна освіта полягає в позитивному ставленні до багатоманітності дітей, цінуванні та врахуванні відмінностей кожної дитини незалежно від особливостей її розвитку. Держава приділяє велику увагу організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти.

Про програмне забезпечення закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного спрямування виступила заступник директора з науково-методичної роботи Попова І.О. Вона рекомендувала використовувати в роботі навчальні програми, термін користування якими не перевищив 5 років. Планується розробити програми гуртків еколого-натуралістичного профілю, що забезпечують інтегрування профільної позашкільної та загальної середньої освіти.

Одним із завдань закладів позашкільної є організація та проведення масових заходів з дітьми, під час яких визначається рівень практичної підготовки вихованців, а також забезпечується їх змістовне дозвілля. Завідувач організаційно-масовим відділом ОЕНЦУМ Коваль І.В. ознайомила присутніх з планом масових Всеукраїнських та обласних заходів еколого-натуралістичного спрямування.

Про створення умов для пошуку й підтримки обдарованих дітей виступила методист ОЕНЦУМ Яворська Н.А. Більш детально вона зупинилась на нагородженні переможців Всеукраїнських та обласних конкурсів путівками до Міжнародного дитячого табору «Артек» та Українського дитячого центру «Молода гвардія».

Директор ОЕНЦУМ зазначила, що діяльність методичних служб закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму має бути спрямована на науково-методичний супровід процесів інноваційного розвитку закладів, створення навчально-розвивального середовища, яке формує у педагогів готовність до роботи на основі сучасних педагогічних технологій.

Директор Миколаївського ОЕНЦУМ Таісія Троїцька

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар