26 січня – Всесвітній день екологічної освіти (The World’s Environmental Education Day) | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 14-16 лютого 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (вікова категорія 16-23 роки) (дистанційно) *** до 17 лютого 2024 року - триває реєстрація участі у Всеукраїнському семінарі-практикумі («Сучасні методи навчання у процесі викладання біології» (заочно) *** 19 – 21 лютого 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу юних зоологів і тваринників (онлайн) *** 27 лютого - 01 березня 2024 року - фінал науково-технічного конкурсу «Eкo-Техно Україна» (очно) *** до 1 березня 2024 року - падсилання фотоматеріалів до «Панорами Всеукраїнського профільного табору оздоровлення та відпочинку «Юннат» (заочно) *** до 01 березня 2024 року - зареєструватись та надіслати конкурсну роботу на Всеукраїнський конкурс молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (заочно) *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


26 січня - Всесвітній день екологічної освіти (The World’s Environmental Education Day)

Щорічно 26 січня світовою спільнотою природознавців і природоохоронців відзначається Всесвітній день екологічної освіти, спрямований на досягнення з допомогою активної екопросвітницької роботи гармонійних взаємин людини та довкілля. Адже більшість екологічних проблем спричинені недостатньою освіченістю і екологічною культурою людей різного віку, тому так необхідно не тільки сприяти інформуванню населення, а й розвивати відповідну його поведінку з дитячого віку.

З цією метою хмельницькими педагогами-натуралістами спільно з методичною службою Хмельницького ОІППО, науковцями Хмельницького і Кам’янець-Подільського національних університетів, місцевими освітянами, екологами, лісівниками та аграріями в 2020 році розроблено і щорічно й планомірно реалізовується План комплексних заходів з екологічної освіти і виховання та формування екологічної культури дітей, учнівської і студентської молоді закладів освіти Хмельницької області на 2021 – 2025 рр. (див. за посиланням:

https://drive.google.com/…/1kp0XKZwSGn2sFVgFFGX…/view… )

Сьогодні екологічна освіта і культура поведінки в природі місцевого населення стала надзвичайно актуальною для нашого суспільства, адже задля досягнення цієї суспільно важливої мети, людей необхідно навчити жити в гармонії з природою, знизивши рівень шкоди й незворотності негативного впливу життєдіяльності людини на стан навколишнього середовища та екології планети. На нашій планеті майже не залишилося первозданної природи – куточків, куди б рішуче й безжально не ступала нога сучасної людини.

Науково-технічний прогрес і вся людська цивілізація здебільшого негативно й по варварськи впливають на екологічний стан навколишнього природного середовища, включаючи його рослинний та тваринний світ.

Проривом для вирішення екологічних проблем мають стати інновації в енергетиці, які дозволяють зробити на 100% чисту енергію. Задача, яку науковці мають вирішити у XXI сторіччі – знайти спосіб відмовитися від викопного палива, а головним джерелом виробництва електроенергії мають стати сонце, вітер та інші природні енергоефективні джерела.

Крім цього, спосіб життя, який веде кожний з нас, також може допомогти людству уникнути екологічної катастрофи.

Для прикладу, великі обсяги харчових відходів є одним із найбільших у світі джерел викидів вуглецю. Якщо купувати менше продуктів, але частіше, то їжа має більше шансів бути з’їденою, а не викинутою. А все те, що викидається в сміття, має відповідно сортуватися, утилізуватися, а за можливості – повторно перероблятися для побутових і виробничих потреб.

Також необхідно істотно зменшити непомірну кількість використання у побуті й на виробництвах поліетиленових пакетів, які засмічують довкілля, та взагалі відмовитися від них у подальшому.

Екологічна освіта і виховання та формування екологічної культури підростаючого покоління, учнівської і студентської молоді України є суспільно важливим завданням педагогів-натуралістів та всієї галузі освіти і науки, державних органів та громадськості.

Підвищувати рівень екологічної свідомості й культури необхідно змалечку і не лише один раз щорічно в цей Всесвітній день, адже гармонійне співіснування соціуму та навколишнього природного середовища, пошук нових раціональних рішень екологічних проблем, впровадження винаходів у галузі екології – це головна мета нашого сьогодення.

Тому маємо всі разом і нашими спільними зусиллями реалізовувати завдання екологічної освіти усіх верств і категорій населення Української держави, наполегливо формувати у дітей і молоді нашого рідного краю усвідомленість та розвивати відповідну поведінку їх у природному середовищі, яка має бути спрямована на збереження наявних на нашій планеті – Землі усіх існуючих видів флори і фауни».

Разом нас багато і разом ми – СИЛА!

За матеріалами сайту «Юннати Хмельниччини»

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар