Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** 22 квітня - 02 травня 2024 року - проведення Всеукраїнської декади екологічної освіти (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


РОБОТИ

В категорію Апаратне управління включені підкатегорії Роботів (Robotics), які раніше були в окремій категорії.

У 2022 році на світовому фіналі змагання проходитимуть серед наступних підкатегорій роботів: Lego Line Follower, Free Line Follower, Lego Sumo, Free Maze. Роботи обмежуються розмірами 20х20х20 см. З Лего можна використовувати лише набори Lego Mindstormі (NXT або EV3). Free Maze – задача робота полягає в тому, аби вибратися з лабіринту.

ROBOTICS LEGO LINE FOLLOWER

Метою цього конкурсу є завершення курсу в найкоротші терміни, а також точно відстеження лінії курсу від початку до кінця. Зверніть увагу на те, що в ході курсу буде одна рампа з максимальною крутизною 22 °. Відповідно налаштуйте свій дизайн.
Кількість роботів за подію: один або два
Тривалість події: максимум 3 хвилини
Діапазон ваги робота: Будь-який
Розміри Робота: максимум 20х20х20 см.
Загальні вимоги:
1.1 Обмеження розмірів і ваги Обмеження розмірів і ваги для роботів повинні суворо дотримуватися. Роботи повинні пройти перевірку до змагань.
1.2 Час курсу Час вимірюється від початкового сигналу до моменту, коли він перетне фінішну лінію. Робот вважається, що перетнув лінію, коли більша частина робота контактує або перетинає лінію.
1.3 Часова перевірка Час вимірюється електронною системою воріт або суддею з секундоміром на основі наявності обладнання. У будь-якому випадку записаний час є остаточним.
1.4 Автономне управління Після того, як робот перетнув стартову лінію, він повинен залишатися повністю автономним, або він буде дискваліфікований.
1.5 Робот, який блукає на краю поверхні арени, буде дискваліфікований. Робот вважається таким, що покинув арену, коли будь-яке колесо, нога або доріжка повністю перемістилися з поверхні арени.
1.6. Будь-який робот, який втрачає лінійний курс, повинен знову отримати лінію в місці, де він був втрачений, або в будь-якій попередній точці (наприклад, вже пройденій).
1.9 Лінія курсу робота повинна перетинати білий прямокутник. Лінія має бути чорною, шириною 15 мм. На початку курсу має бути стартовий майданчик, а наприкінці – зона виходу. Лінійний курс починається всередині стартової зони і закінчується в зоні виходу. Початкова і кінцева точки лінії повинні бути чітко позначені поперечною лінією. У стартових і фінішних лініях, де проходить лінійний хід, проходить розрив у 10 см.
Характеристика лінійного курсу:

  1. Не повинно бути кросоверів (наприклад, місць, де лінія перетинає себе)
  2. Можливі зворотні передачі та шпильки, але суміжні ділянки лінії не повинні бути ближче один до одного, ніж 15 см при вимірюванні від центру кожної лінії.
  3. Найбільш наближений курс лінії до країв арени повинен бути не менше 15 см, виміряний від центру лінії.
  4. Радіус мінімальної кривої 15 см.
  5. Можливі різкі кути, але не менше ніж 90 градусів.

1.9 Рішення посадових осіб
Рішення всіх посадових осіб щодо цих правил та проведення заходу є остаточними.
Всі деталі повинні бути марки Lego®. Деталі від третіх осіб можуть дискваліфікувати вашого робота.
Примітка: Усі правила можуть бути змінені без попередження.

ROBOTICS FREE LINE FOLLOWER

Метою цього конкурсу є завершення курсу в найкоротші терміни, а також точно відстеження лінії курсу від початку до кінця. Зверніть увагу на те, що в ході курсу буде одна рампа з максимальною крутизною 22 °. Відповідно налаштуйте свій дизайн.
Кількість роботів за подію: один або два
Тривалість події: максимум 3 хвилини
Діапазон ваги робота: Будь-який
Розміри Робота: максимум 20х20х20 см.
Загальні вимоги:
1.1 Обмеження розмірів і ваги для роботів повинні суворо дотримуватися. Роботи повинні пройти перевірку до змагань.
1.2 Час вимірюється від початкового сигналу до моменту, коли він перетне фінішну лінію. Робот вважається, що перетнув лінію, коли більша частина робота контактує або перетинає лінію.
1.3 Час вимірюється електронною системою воріт або суддею з секундоміром на основі наявності обладнання. У будь-якому випадку записаний час є остаточним.
1.4 Після того, як робот перетнув стартову лінію, він повинен залишатися повністю автономним, або він буде дискваліфікований.
1.5 Робот, який вийшов за поверхню арени, буде дискваліфікований. Робот вважається таким, що покинув арену, коли будь-яке колесо, нога або доріжка повністю перемістилися з поверхні арени.
1.6. Будь-який робот, який втрачає лінійний курс, повинен знову отримати лінію в місці, де він був втрачений, або в будь-якій попередній точці (наприклад, вже пройденої).
1.9 Лінія, що слідує за курсом, повинна перетинати білий прямокутник. Лінія має бути чорною, шириною 15 мм. На початку курсу має бути стартовий майданчик, а наприкінці – зона виходу. Лінійний курс починається всередині стартової зони і закінчується в зоні виходу. Початкова і кінцева точки лінії повинні бути чітко позначені поперечною лінією. У стартових і фінішних лініях, де проходить лінійний хід, проходить розрив у 10 см.
Характеристика лінійного курсу:

  1. Не повинно бути кросоверів (наприклад, місць, де лінія перетинає себе)
  2. Можливі зворотні передачі та шпильки, але суміжні ділянки лінії не повинні бути ближче один до одного, ніж 15 см при вимірюванні від центру кожної лінії.
  3. Найбільш наближений курс лінії до країв арени повинен бути не менше 15 см, виміряний від центру лінії.
  4. Радіус мінімальної кривої 15 см.
  5. Можливі різкі кути, але не менше ніж 90 градусів.

1.9 Рішення посадових осіб
Рішення всіх посадових осіб щодо цих правил та проведення заходу є остаточними.

ROBOTICS LEGO SUMO

Два самостійно керованих робота змагаються і намагаються виштовхнути свого конкурента з поля. Поле кругле, внутрішня поверхня пофарбована в чорний колір і облямована білим краєм. У кожному змаганні змагаються два роботи. Один бій складається з трьох раундів. Якщо не вистачає часу, матчі можна скоротити до одного раунду замість трьох.
Розміщення роботів:
За дорученням судді, дві команди наближаються до рингу, щоб помістити своїх роботів на ринг. Хрест посередині ділить сумо коло на 4 квадранти. Роботи завжди повинні бути розміщені в 2 протилежних квадрантах. Роботи повинні бути розміщені на кордоні в межах призначеного квадранту одночасно, коли суддя дає сигнал, щоб зробити це, і після цього роботи більше не можуть бути переміщені. Роботи повинні бути розміщені на кордоні в межах призначеного квадранту. Робот повинен покривати білу рамку хоча б частково.
Суддя зніме хрест після розташування роботів.
Після того, як два роботи були поміщені, арбітр дає початковий сигнал. Потім учасникам дозволено натискати пускові кнопки своїх роботів. Це останнє зовнішнє втручання до кінця гри. Потім роботам доведеться чекати точно 5 секунд, перш ніж вони почнуть боротися. Ранній старт вважається помилковим стартовим і оцінюється за допомогою попередження або у випадку повторення з втратою раунду.
Мета цього змагання – віднайти робота-суперника і виштовхнути його з поля. Робот вийшов з поля, як тільки торкнеться підлоги за межами поля (висота падіння всього кілька сантиметрів). Апаратна та змагальна тактика не може бути спрямована на пошкодження учасника («чесна гра»). Якщо обидва роботи все ще перебувають у полі через 3 хвилини, гра закінчується нічиєю (Time-out).
База роботів не може перевищувати зазначених розмірів на початку гри. Після запуску роботам дозволяється «розширювати» себе, наприклад. подовжити рампи або клини або збільшити їхню основу для стабілізації. Вся вага робота не може перевищувати задану вагу.
Будь-яка зброя і приводи, які можуть завдати шкоди конкуренту або аудиторії, а також обладнання, яке має на меті пошкодження конкурента, суворо заборонене (наприклад, плоскогубці, гармати, катапульти, ланцюгові пили, відсічні колеса, сліпучі пристрої тощо) . Обладнання, яке закріплює робота до поверхні, також заборонене (наприклад, клей, вакуумні присоски, гумові пробки, присоски тощо).
Всі деталі повинні бути марки Lego®. Деталі від третіх осіб можуть дискваліфікувати вашого робота
Розміри робота Lego Sumo: максимум 20х20х20 см. Вага: 1000 г.
Розміри кільця Діаметр: 77 cm. Кордон: 2,5 см.

ROBOTICS FREE MAZE

Конкурс полягає у здатності робота обробляти лабіринт. Працює система 2 роботів, які входять в лабіринт і тільки один виходить. Допускаються команди одного або більше учасників. Одна команда може працювати тільки з одним роботом. Якщо ви викликані на гру і не з’явились через 5 хвилин, робот дискваліфікується.
Характеристики робота
Робот повинен бути повністю автономним. Прийнята будь-яка конструкція, яка не підпадає під обмеження з розділу. Команда, яка реалізує робота, може вибрати будь-який матеріал і будь-яку форму механізму управління, якщо він не заважає зовнішньому механізму управління.
Максимальний розмір: 20х20х20 см., обмеження ваги немає.
Роботи повинні бути оснащені датчиком Start / Stop для одночасного запуску роботів.
Роботу рекомендується мати модульовані або відфільтровані датчики, які не піддаються впливу зовнішнього освітлення, відбивачів або спалахів цифрових фотокамер. камери).
Роботи повинні на видимому місці зовнішнього корпусу мати номер, наданий організаторами. Номер використовується для ідентифікації робота рефері і його можна знайти в теці команди.
Обмеження робота:
З міркувань безпеки, робот повинен бути обладнаний перемикачем для відключення двигуна на ІЧ променях, яким керує суддя. Коли суддя посилає сигнал відключення, потужність двигунів повинна бути вимкнена. Кожній команді допускається мати власний перемикач управління на ІЧ променях на відстані.
Обов’язковим є функціонування модуля ІЧ-запуску, і відповідальність за неї покладається виключно на команду. Якщо модуль не знаходиться на роботі або не працює, команда буде дискваліфікована і не допущена до змагань. У разі виникнення проблеми з модулем під час бою дозволяється виконати заміну. Під час гомологізації та у відповідності модуль повинен функціонувати належним чином.
Забороняються пристрої, такі як ІЧ-світлодіоди, призначені для пошкодження ІЧ-датчиків опонентів.
Не допускаються пристрої, які містять рідину, порошок, газ або інші речовини для метання в противника. На допускаються будь-які гарячі пристрої, а також ті що кидають речі в опонента.
Ігровий майданчик:
Ігровий майданчик визначається як матовий білий дерев’яний прямокутник розміром 2800 мм x 3000 мм або 2800 мм х 2000 мм. На цьому прямокутнику залишається лабіринт з двома відправними точками і тільки однією точкою виходу. Лабіринт має стіни висотою 15 см.
Відстань між стінами – 30 см, а ворота – 30 см. Мають місце тупики, з якими можуть стикатися роботи. Дві початкові точки будуть подібними і окремими, і в одному місці маршрут буде звичайним. Стіни лабіринту фарбовані білим або яскравими кольорами.
Курс змагань:
Важливо: одна людина може бути оператором максимум для 1 робота. Конкурс буде проходити за системою: групи / квартали / півфінали / фінали, щоб забезпечити якомога більше раундів для кожного робота. Кожний матч проводитимуть 3 судді (один головний суддя та два помічники). Рішення суддів має бути одностайним і остаточним, і будь-яке заперечення може призвести до дискваліфікації  роботів на поточному матчі. Після кожного матчу команда транспортує робота до вказаного місця.
Під час змагань команда має право на 2 перерви для перепрограмування під час 5-хвилинних матчів (2 перерви протягом змагань). Інші перерви допускаються лише за наявності механічних проблем і тільки з дозволу судді, кожний максимум – 5 хвилин. Це правило застосовується тільки під час матчу. Інше допускається в рамках дозволених змін і перепрограмування за межами лабіринту. При відсутності команди на старті упродовж максимум 5 хвилин з моменту отримання запиту на участь у змаганні, робот дискваліфікується.
До моменту участі у змаганні всі команди залишаться в приміщенні, призначеному для них. Команди можуть виходити з приміщення тільки тоді, коли їх викликають до зони змагань. Команди викликає офіційний представник змагань до зони очікування, яка знаходиться поблизу зони змагань.
Після гомологізації команди, що йде на старт, вона перебуває в зоні очікування. Команди покидають зону очікування, тільки за погодження з суддею, або для ремонту, і повертаються у встановлений арбітром час. Якщо команда не повернеться до першого виклику, вона програють матч. Після закінчення матчу команди повертаються в зарезервовану для них кімнату. Кожна команда несе відповідальність за перебування в кімнатах, які не передбачені для неї. За відсутності команди упродовж 5 хвилин після виклику, робот дискваліфікується.
Гомологація:
Це відбувається перед матчем. Кожна команда повинна пройти стадію гомологізації для допуску робота до змагання. Гомологізація полягає у процесі перевірки розмірів і ваги робота.

Поділитися