З нагоди відзначення у 2021 році 150-річчя від дня народження Лесі Українки вихованці та вихованки гуртків екологічного профілю Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, учнівство спеціалізованої школи №3 з поглибленим вивченням інформаційних технологій м.Києва Дмитро Білий, Лада Бабич, Роман Віник, Аліна Карпова, Мілана Коврак, Ольга Заключенко, Іванна Войта, Марія Малиш презентували дослідницький проєкт «Проблема взаємин у системі “людина-природне довкілля” у творчому доробку Лесі Українки».
Проєкт — результат тривалого вивчення літературної спадщини поетеси. Юні екологи намагалися осмислити художньо-інтелектуальні зусилля мисткині щодо актуалізації проблеми зміни стилю людини у своїх взаєминах із довкіллям.
“Зразком гармонійного співіснування людини і природи є образ дядька Лева у драмі-феєрії “Лісова пісня” (1911 р.)”, — зазначили юні дослідники. Він знає присяги лісові, секрети співмешкання з лісовими істотами. Екологічна компетентність дядька Лева у ставленні до природи координує його господарську діяльність, визначає спосіб життя, мислення, екологічно доцільну поведінку та вчинки. Дядько Лев є частиною природи, він любить її, свідомий власної відповідальності за стан довкілля, прагне жити у злагоді з природою, звертається до неї за допомогою у відновленні перерваного через матеріальні проблеми духовного зв’язку з природним довкіллям.
Читання художніх й публіцистичних творів видатної письменниці заохочує запозичувати в неї натхнення до пошуку гармонійних взаємин людини і природи, збереження природного довкілля, любов до рідного краю.