На квітневому онлайн-засіданні методичного дня в ЗОЕНЦ йшлося про обрядове значення рослин та їхні цілющі властивості, й не тільки.
У засіданні, 14 квітня, взяли участь педагоги екоцентру та керівники гуртків ЗОЕНЦ з Іршавського та Хустського районів, які працювали в онлайн-режимі методом відеоконференцзв’язку з використанням платформи Zoom.
Відкрив засідання і модерував на заході директор екоцентру Олександр Геревич.
Розвиткові пізнавального інтересу вихованців при засвоєнні знань про цілющі властивості лікарських рослин присвятила свою презентацію методистка відділу організаційно-масової роботи, керівниця гуртка „Лікарські рослини” М. І. Вайдич. Спочатку виступаюча розповіла про види лікарських рослин, залежних від стану довкілля. Це – дикоростучі лікарські рослини; ті, що наявні у природі в недостатній кількості, стають рідкісними та зникаючими; іноземного походження, проте акліматизовані та інтродуковані в Україні; сільськогосподарські й культивовані лікарські рослини.
Потім Мирослава Іванівна зупинилась на методах, за допомогою яких юннати пізнають та вивчають дивосвіт цих рослин. Тут педагог активно використовує екологічні вікторини, загадки, ребуси, казки, легенди, ігри. Крім того, належна увага приділяється екскурсіям в природу та практичній дослідницькій роботі.
Тему: „Культура енергоспоживання. Основні принципи енергозбереження” презентувала на методдні керівниця гуртка з Іршавського району К. В. Петрінко. Благополуччя навколишнього середовища в повній мірі залежить від діяльності людини, тому вона має змінити своє ставлення до споживання енергії: необхідно використовувати її раціональніше. А це – застосовувати економні електричні лампочки (лампи денного світла замість жарівок), вимикати при виході з кімнати освітлювальні й нагрівальні прилади, слідкувати за тим, щоби водопровідні крани та зливні бачки не протікали. Якщо ми сьогодні будемо ощадливо витрачати енергію, то зможемо віддалити термін розробки нових вугільних родовищ, буріння нафтових свердловин, а отже збережемо запаси природних ресурсів для майбутніх поколінь.
Родзинкою онлайн-засідання стала презентація завідувачки відділу організаційно-масової роботи, керівниці гуртка „Юні квітникарі” О. І. Кремінь. У своєму виступі педагог розкрила обрядове значення квітів. А без чого не цвістиме квітка? Звичайно ж, без коріння! Так і людина! Якщо вона не відірвалась від кореня, з якого виросла, не втратила першооснови, не забула і не зреклася свого рідного, материнського, тоді вона особистість, яка гідна поваги.
Тоді людині властива національна самосвідомість.
Саме формуванню національної свідомості у своїх вихованців присвятила виступ О. Кремінь. Він ще запам’ятався демонстрацією національних атрибутів: вишиванки, намиста, віночка, які виготовила хресна мама педагога. Присутні з цікавістю оглядали прикраси, у яких втілені українські обряди.
Широко в обрядах та звичаях нашого народу використовувались різні рослини, зокрема, калина, мак, верба, барвінок, чорнобривці. Саме про те, що вони уособлюють, розкривали слайди презентації, яка завершилась розповіддю про роботу з вихованцями. На гуртку юні квітникарі про обрядове значення рослин дізнаються, проводячи майстер-класи, ігри, природоохоронні акції, складаючи прислів’я та приказки.
По завершенні презентації Людмила Бокій, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи, відмітила змістовне розкриття теми Оксаною Кремінь, а також відповідне до вимог МОН України оформлення слайдів, які не були забиті текстом, а несли відповідну думку, проілюстровану світлинами.
Про формування пізнавальної компетентності у вихованців, спрямованої на здоровий спосіб життя на заняттях гуртка „Юні валеологи” присутні довідались з презентації його керівниці Л. М. Шевері.
Підсумовуючи продемонстровані презентації, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи В. Ю. Кузьма відзначив повноту розкриття тем та їх методичну спрямованість. Також додав, що рекомендує О. І. Кремінь підготувати методичний посібник про формування національної свідомості вихованців.
Далі О. М. Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи, ознайомила педагогів з листами, які надходять з департаменту освіти, науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА, а також з Національного екоцентру. Вона наголосила на тих, у яких йдеться про конкурси еколого-натуралістичного напряму.
На онлайн-засіданні Людмила Бокій оглянула друковані й електронні фахові періодичні видання та проаналізувала наповнення сайту ЗОЕНЦ.
Завершуючи онлайн-засідання методичного дня, директор ЗОЕНЦ Олександр Геревич повідомив присутніх про зміни в структурі обласної державної адміністрації, де створено, шляхом злиття двох департаментів, одну юридичну особу – департаменту освіти і науки, молоді та спорту.
Він також позитивно відмітив виступи педагогів. Зосередив їхню увагу на необхідності проведення з гуртківцями традиційних весняних масово-виховних просвітницьких і практичних природоохоронних заходів: „День Землі”, „День довкілля”, „День екологічних знань”, „Зелені толоки” „Місячник саду і лісу”.
Поінформував присутніх про підготовку до ініційованого Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді проведення 29 квітня 2021 року на базі ЗОЕНЦ екологічного онлайн-форуму, який запропонував назвати „Єднаймося на захист природи”.
Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ